Урок "Письмо малої букви н, складів і слів з нею".

Про матеріал
Урок письма "Письмо малої букви н, складів і слів з нею". На уроці навчилися писати рядкову букву "н", з'єднувати її з іншими буквами у словах. Закріплювали вміння проводити звуковий аналіз слів, вдосконалювали вимову, закріплювали вміння поділяти слова на склади, ставити наголос. Розвивали творчі здібності. Збагачували словниковий запас, мовлення. Виховувати любов до природи, охайність у роботі.
Перегляд файлу

Тема: Письмо малої букви н, складів і слів з нею.

Мета: навчити дітей писати рядкову букву "н", з'єднувати її з іншими буквами у словах. Закріплювати вміння проводити звуковий аналіз слів, вдосконалювати вимову, закріплювати вміння поділяти слова на склади, ставити наголос. Розвивати творчі здібності дітей. Збагачувати словниковий запас, мовлення дітей. Виховувати любов до природи, охайність у роботі.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Хід  уроку

І. Організаційна частина.

Дзвоник дзвонить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

– Гей, до класу поспішайте

На місця свої сідайте –

І урок розпочинайте.

І. Актуалізація опорних знань

- Яку букву ви вивчили на уроці читання? Які звуки позначає ця буква? Які ці звуки за звучанням?

- Ці звуки зустрічаються у багатьох словах. Чимало є і назв квітів з такими звуками. Я показуватиму вам різні малюнки квітів, а ви підніматимете табличку із бджілками , якщо в назві квітки є звуки [н], [н'], так а якщо немає - то ні.(Вчитель показує малюнки квітів: троянда, тюльпан, чорнобривці, мак, волошки, нарцис, ромашка, лілії.)

II. Робота за малюнком у прописах

Учні називають предмети, зображені на малюнку, визначають місце звуків [н], [н'] у словах, складають речення за схемою. Підбирають слово до звукової схеми, послідовно називають звуки у слові. Виділяють звук [н].

Визнач місце букви ен в словах. Слон, носоріг.

III. Гра «Упіймай звук»

Вчитель читає вірш, а учні оплесками "ловлять" звуки [н], [н'].

А носоріг уздовж доріг
Насіяв незабудок.
І написав: «Не насмітіть!
Не наступіть! І не зірвіть! -
Нехай на радість будуть!»

IV. Робота в прописах

1. Розгляд букви "н".

Учні розглядають малу писану букву "н ", порівнюють друковану й писану букви.

- Як ви гадаєте, про яку букву (друковану чи писану) йдеться у цьому вірші?

Он до хати перелаз,
Хоч обходь, хоч перелазь.
Він видніється ген-ген -
Перелаз, як буква "ен".

2. Написання букви "н".

- Тепер приступимо до написання самої букви. Писана буква складається з трьох елементів - похила паличка, невелика пряма лінія і пряма похила па­личка із заокругленням унизу. Пишемо пряму похилу від верхньої до нижньої рядкової лінії. Від її середини праворуч проводимо невелику пряму лінію. Третій елемент починаємо від верхньої рядкової лінії теж прямою, яку заокруглюємо на нижній рядковій і закінчуємо на середині рядка. Пишемо під лічбу раз, два, три-і.

Спочатку учні "пишуть" букву "н " (ен) у повітрі, потім обводять у зошиті. Декілька учнів пишуть букву на дошці, після чого проводиться аналіз написання.

Фізкультхвилинка. Проведення ігор

а) Гра "Комарики ". Учні імітують політ комарика навколо голови, рук, ніг, ловлять його сплесками.
б) "Маятник" - рух очей вправо, вліво.
в) "Стовпчик " - рух очей вверх, вниз.
г) "Квадрат " - рух очей по квадрату.

V. Продовження роботи в зошиті

Написання складів з буквою "н"

Вчитель звертає увагу на відривне сполучення букв у складах "на, но".

Така ж робота проводиться при написанні складів "ні, ну" з використанням предметних малюнків птахів (снігур) і тварин (нутрія) .

Звертається увага на з'єднання букв.

Фізкультпауза. (Проведення ігор: "Пальчики борються", "Качечки вітаються", "Курочки клюють" дихальні вправи (нюхаємо вправи, задуваємо свічку).

 Гра "Подумай".

1. У назвах якого посуду є звук "н" (салатниця, стакан).

2. У назвах яких фруктів є "н" (ананас, мандарин, апельсин).

3. У назвах яких тварин є "н" (носоріг, слон, норка,  нутрія).

4. У назвах дерев (клен, каштан ).

5. Імена (Семен, Оксана, Нікіта, Ніна, Наталя).

6. Квіти ( тюльпан, нарцис, троянда).

 Гра "Полювання".

- Діти в класі шукають предмети, назви яких містять звук [н]. (стіна, стенд ).

VI. Вправи на закріплення

Учитель називає слова. Учні ділять їх на склади, визначають склад зі звуками [н], [н'], ножиці(но), калина(на), коні(ні), клени(ни), антена(ан), суниця(ни).

VII. Розфарбовування малюнка

VIII. Підсумок

- Яку букву ми вчилися писати. Чи важко її писати? Який звук вона позначає? На що вона схожа? Я підкажу вам віршем

Буква «Н», немов драбинка:
Палки дві і перетинка. * * *
- Чи це буква, чи драбина? –
Дивувалася дитина.
Ну, якщо один щабель,
То, звичайно, буква «Н».

 

doc
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
4611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку