Урок"Піввеселки у дарунок від равлика Юрка ( за казкою Оксани Радушинської «Піввеселки у дарунок»)"

Про матеріал
Піввеселки у дарунок від равлика Юрка ( за казкою Оксани Радушинської «Піввеселки у дарунок»)
Перегляд файлу

Сидорчук Марина Миколаївна,

Шепетівська ЗОШ І  -ІІІ ступенів №6

вчитель української літератури

Урок літератури рідного краю

Тема: Піввеселки у дарунок від равлика Юрка

( за казкою Оксани Радушинської «Піввеселки у дарунок»)

Мета:

  • Ознайомити учнів із біографією письменниці Хмельниччини О.Радушинської;
  • Розвивати навички виразного читання за ролями , образного мислення, вміння висловлювати власні думки;
  • Виховувати любов до природи та навколишнього середовища, дружелюбність та поваги один до одного.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу; література рідного краю.

Обладнання: портрет письменниці, текст казки, ілюстрації до казки, картки.

Епіграф:

 Хтось літає,

Хтось стрибає,

Але кожен равлик знає:

Хто не надто поспішає,

Той завжди і скрізь встигає!!!

Равлик Юрасик.

(казка Оксани Радушинської «Піввеселки у дарунок»)

Хід уроку

І.Організаційний момент

Настановчо-мотиваційний етап

Метод «Мої очікування»

Сьогодні чудовий та світлий день, ніжить своїми світлими променями нас сонечко, за вікном щебечуть пташечки. Тож, дорогі діти, налаштуймось на нотку позитиву, щоб наш урок пройшов не лише активно та вдало, а й з хорошим настроєм.

Ви , напевно, здивувались чому перед кожним з вас лежить веселка?

Ваше завдання надписати на веселчаних кольорах що ви очікуєте від нашого уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Евристична бесіда:

  • Що таке казка?
  • Які казки ви вже вивчали протягом 5 класу?
  • На які види поділяються казки?
  • Яку ми називаємо літературною?
  • Як літературні казки ви знаєте?

Метод «Мікрофон»

  • Яких письменників та поетів рідного краю ви вивчали?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Розповідь вчителя легенди про веселку.

Колись давно в одному селі жила собі одна дівчинка-сирітка. Була вона дуже бідною, тому змушена була ходи по людях на роботу,кому грядку прополоти, кому по господарству допомогти.

Аж ось найняв її до себе пан. Він був дуже злим та жорстоким, тому до своїх слуг відносився не добре та не порядно. Аж ось задумав наш пан віддати свою доньку заміж. Молодій панночці потрібний був хороший посаг. Тому він загадав сирітці наткати за сім днів сім сувоїв полотна.

Так як дівчинка працювала змалку по людях вміла роби все. Кожного дня  вона ткала по сувою полотна, а ввечері ходила на луг, щоб збирати квіти, трави, кору для того, щоб виготовити фарби для тканини. Коли ж сирітка завершила свою роботу , вона прийшла на берег річки, щоб випрати та просушити полотно,але так як дівчинка була дуже стомленою , вирішила перепочити .

Аж ось де не візьмись вітрисько-хуліган здійняв грозу та поніс сирітчине полотно кудись за край світу.

Прокинувшись від солодкого сну наша дівчинка побачила, що небо після дощу виграє сімома барвами її полотна.

Злий пан жорстоко наказав сирітку за невиконане завдання. Тому щоразу , коли проходить сильний дощ на небі з`являють сім кольорів сирітчиного полотна, тобто веселка.

Отже, ви вже здогадались,напевно, про що буде йти мова на нашому уроці?

ІV. Оголошення теми та мети уроку:

Запишіть тему нашого уроку «Піввеселки у дарунок від равлика Юрка ( за казкою Оксани Радушинської «Піввеселки у дарунок») »

VІ. Робота над новим матеріалом

  • Випереджальне завдання

Коротка розповідь учениці про життєвий та творчий шлях Оксани Петрівни Радушинської.

Оксана Радушинська – обдарована дівчина з інвалідністю, випускниця Університету «Україна»,  член Національної Спілки письменників України, Національної Спілки журналістів України, Міжнародної Співдружності письменницьких Спілок, Міжнародної громадської організації «Жінка ІІІ тисячоліття», лауреат премій: «Коронація слова», «Жінка ІІІ тисячоліття», «Українська Мадонна», «Українська Мадонна десятиліття», «Золотий лелека»,   ім. Олеся Гончара, ім. Богдана Хмельницького, ім. Дмитра Луценка «Осіннє золото», «Благовіст», «Гранослов», «Кришталеві джерела», «Подільський Оскар», «Православна моя Україна», «Скарби землі Болохівської», «Корнійчуковської премії», Кабінету Міністрів України, володарка Гранта Президента України для обдарованої молоді, авторка 24-х книг поезії та прози для дітей і дорослих. Оксана − радіоведуча Старокостянтинівського районного радіомовлення, теле- та радіоведуча ХОДТРК «Поділля-центр», кореспондент газети Хмельницької міської ради «Проскурів», громадська діячка, волонтер; голова ГО «Творча сотня «РУХ ДО ПЕРЕМОГИ», організаторка благодійних концертів для військових по Україні та в зоні АТО, кавалер ордена княгині Ольги ІІІ ст., почесна громадянка м. Старокостянтинова Хмельницької області.

  • Виразне переказування казки «Піввеселки у дарунок»
  • Слово вчителя:

Особисто у мене веселка асоціюється з чимось радісним та хорошим, а у вас?

  • Довідкове бюро:

ВЕСЕ́ЛКА, и, жін. Дугоподібна різнобарвна смуга, яка з'являється в атмосфері внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу, води

райдуга.

Весе́лка = весе́лиця = ра́йдуга = ра́дуга (зменшено-пестливі — весе­́лонька, весе́лочка) — дугоподібна різнобарвна смуга, що з’являється в атмосфері внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу, води; символ посередництва між небом і землею; у народі здав­на вважалося, що воду з річок до неба подає веселка-райдуга (цим шляхом ангели сходять з неба на­бирати воду з річок), тобто простя­гається «в рай дуга» (див. ще міст 4):вода йде в хмари, а звідти падає дощем; за повір’ям, «райдуга воду бере на дощ»; райдуга символізує дугу, коромисло у народних загадках: «Два моря на дузі висять»

  • Обговорення змісту прочитаної казки:
  • Про що ви дізнались із твору?
  • Як звали головних героїв казки?
  • Як познайомились наші равлики?
  • Яку пісеньку любив співати равлик Юрасик?
  • Що найбільше полюбляв равлик Юрасик?
  • Про що мріяла Марійка?
  • Кого равлики зустрічали по дорозі у мандрівці?
  • Як завершився твір?
  • Чи сподобалась вам казка?
  • Робота в групах.

Створення анкети-характеристики головних героїв

Анкета-характеристика равлика Марійки

Ім*я героя

 

 

 

 

 

 

 

Вік

 

Риси характеру

 

 

Риси зовнішності

 

 

Улюблені заняття

 

Друзі

 

 

Анкета-характеристика равлика Марійки

Ім*я героя

 

 

 

 

 

 

Вік

 

Риси характеру

 

 

Риси зовнішності

 

 

Улюблені заняття

 

Друзі

 

  • Робота з картками «Слухання» та «Читання для себе»

( клас ділиться на дві групи 1-ша група картка «Слухання» 2-га група картка «Читання для себе»)

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

Проблемне питання:

Результат пошуку зображень за запитом "мікрофон малюнок"Чому казка має назву «Піввеселки у дарунок?»

Метод «Мікрофон» :

  • - Чи сподобався вам урок?
  • - Який висновок можемо зробити після прочитання твору О.Радушинської
  • - Якби ви зустріли письменницю в реальному житті про що б в неї запитали?
  • - Чого б ви побажали для равликів Марійки та Юрасика?

VІ. Домашнє завдання:

І рівень - намалювати ілюстрацію до казки;

ІІ рівень – написати міні-твір «Чому потрібно мати друга ?»

ІІІ рівень - виконати завдання з картки



 

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку