Урок План конспект на тему Векторні та растрові зображення

Про матеріал

Растрове зображення — це зображення, що являє собою набір пікселів, кожний із яких має певний колір.

Векторне зображення — це зображення, що складається з геометричних об'єктів (ліній, кіл, кривих тощо), які описуються математичними рівняннями, — графічних примітивів.

Перегляд файлу

«___»__________ 20___ року

Урок №2. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових та векторних зображень.

Цілі:

  • навчальна: познайомити учнів з поняттями растрове та векторне зображення , сферами їх застосування в реальному житті; вчити визначати формати зображень; вчити про переваги і недоліки зображень;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом
  • Перевірка наявності відсутніх

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

         Повторення раніше вивченого матеріалу(за допомогою гри «Предметне лото») Клас  ділиться на 2 команди. У кожної команди картка із запитаннями під відповідними номерами. Вчитель виймає «діжечку» із цифрою лото. Відповідають ті, хто має запитання під цим номером.

  • Що таке комп’ютерна графіка?(це розділ інформатики, який вивчає технології опрацювання графічних зображень за допомогою комп’ютерної техніки).
  • З чого складаються графічні зображення? (з об’єктів).
  • Що таке об’єкт? (об’єкт – це щось, що можна розглядати як ціле. Об’єкт має свою назву. І один об’єкт може складатися з кількох об’єктів).
  • Чи можуть змінюватися властивості об’єктів?Наведіть приклад( Наприклад м’яч:може бути жовтий і синій, для футболу і для волейболу).

 .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності( повідомлення теми, мети уроку)

 img1

«Анаграма» дітям надані слова в яких букви стоять не в правильному порядку, потрібно утворити правильні слова так ви дізнаєтеся тему уроку

 «Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових та векторних зображень»

На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати поняття растрових та векторних зображень, ознайомимося із властивостями зображень та про формати файлів зображень. 

IV. Вивчення нового матеріалу

Залежно від способу побудови та кодування графічного зображення, розрізняють зображення: растрові й векторні.

Растрове зображення — це зображення, що являє собою набір пікселів, кожний із яких має певний колір.

Властивості растрових зображень:

Розмір – ширина та висота. Вимірюється в пікселях, сантиметрах, дюймах.

Роздільність – кількість пікселів на одиницю довжини. Вимірюється в пікселях на дюйм (dpi) або пікселях на см..

Глибина кольору – кількість бітів, що використовується для кодування кольору одного пікселя. Вимірюється в бітах на піксель (bpp).

Переваги та недоліки растрових зображень

Переваги: реалістичність зображень, природні кольори, можливість роботи із фотографіями та сканованими зображеннями.

Недоліки: великий обсяг файлів, залежність обсягу файлу від розмірів зображення, погіршеня якості при масштабуванні зображення, складність редагування окремих частин.

Програми для створення та редагування растрових зображень:

Paint, Adobe Photoshop, Tux Paint, GIMP та інші.

Векторне зображення — це зображення, що складається з геометричних об'єктів (ліній, кіл, кривих тощо), які описуються математичними рівняннями, — графічних примітивів.

Властивості графічних примітивів: колір та товщина контуру, колір та спосіб заливки, розмір.

Переваги та недоліки векторних зображень

Переваги: невеликі розміри файлів зображень, збереження якості при масштабуванні, простота редагування окремих елементів зображення.

Недоліки : складність реалістичного відтворення об’єктів , відсутність плавного переходу між кольорами, відсутність пристроїв для автоматизованого створення зображення.

Програми для створення та редагування векторних зображень:

Inkscape , LibreOffice Draw, Adobe Illustrator , CorelDraw , та ін.

Формати файлів растрових зображень:

  • BMP – зберігання без стиснення, досить великій розмір файлів. Формат програми Paint.
  • JPEG – стиснення даних з погіршенням якості. Для зберігання фотографій.
  • GIF – стиснення без втрати даних. Підтримує анімацію та прозорість. Тільки 256 кольорів. Для мальованих та анімованих ілюстрацій.
  • PNG – стиснення без втрати даних. Підтримує прозорість. Більше 16 млн. кольорів.
  • TIFF – зберігання даних без втрат. Збереження зображень для поліграфії або під час сканування.

Формати файлів векторних зображень:

  • AIфайли програми Adobe Illustrator.
  • CDR - файли програми CorelDraw.
  • SVG – зберігає також і анімацію. Використовується в інженерній графіці та під час розробки веб-сайтів.
  • WMF - Універсальний формат для програм, що працюють в ОС Windows.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Закріплення навчального матеріалу

«Мікрофон»

  1. Що таке растрове зображення?
  2. Що таке векторне зображення?
  3. Переваги і недоліки растрових зображень
  4. Переваги і недоліки векторних зображень

 

VI. Робота за комп’ютером

Порівняйте розміри та якість зображення, збереженого в різних фор­матах растрових графічних файлів.

Для цього:

  1. Запустіть на виконання програму Paint.
  2. Відкрийте растрове графічне зображення з файла Робочий стіл\Інформатика\6 клас\Розділ 1\ вправа 1.2.1. bmp.
  3. Збережіть по черзі це зображення у вашій папці у файлах таких форматів:
  • монохромний рисунок - з іменем вправа 1.2.1_0. bmp;
  • 16-колірний рисунок - з іменем вправа 1.2.1_1. bmp;
  • JPEG - з іменем вправа 1.2.1_2. jpg;
  • PNG - з іменем вправа 1.2.1_3. png;
  • TIFF - з іменем вправа 1.2.1_4. tif.

Для цього:

  1. Виконайте Файл - Зберегти як.
  2. Виберіть потрібний формат збереження файла.
  3. Відредагуйте ім’я файла.
  4. Укажіть місце зберігання файла.
  5. Виберіть кнопку Зберегти.
  6. Повторіть вищенаведений алгоритм для зберігання в кожному із за­значених форматів файлів, щоразу відкриваючи початковий файл вправа 1.2.1. bmp.
  7. Закрийте вікно програми Paint.
  8. Визначте властивості збережених файлів і заповніть таблицю.

Ім’я файла

Тип файла

Розмір файла

Якість зображення

вправа 1.2.1

bmp

 

 

вправа 1.2.1_0

bmp

 

 

вправа 1.2.1_1

bmp

 

 

вправа 1.2.1_2

jpg

 

 

вправа 1.2.1_3

png

 

 

вправа 1.2.1_4

tif

 

 

  1. Зробіть висновок щодо зв’язку глибини кольору та формату файлів з якістю зображень.

Релаксація

VIІ. Оцінювання робіт учнів

VIІІ. Домашнє завдання

Опрацювати вивчений матеріал. Підготуватись до тестової перевірки знань.

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
1666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку