Тема уроку: Подарунок для матусі
Мета уроку: Вчити конструювати декоративні квіти із різних матеріалів.
Удосконалювати вміння працювати з шаблонами.
Розвивати пізнавальну активність учнів, творчу уяву.
Виховувати бережливе ставлення до рослин, любов до матері.
Обладнання:
-
малюнки із зображенням квітів (волошка, мак, ромашка, кульбаба, барвінок)
-
макет квітки із загадками
-
побутово-ужиткові речі із зображенням квітів (скатертина, посуд, листівка, тощо)
-
шаблони
-
кольоровий папір
-
пластилін
-
дріт
-
ножиці
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів до роботи.
1. Привітання (кивком голови).
2. Віршик.
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніться.
Веселіше подивіться.
3. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Проблемна ситуація.
-
Діти, послухайте вірш і скажіть про що в ньому йдеться?
Навесні розцвітають квіти
І до осені пишно цвітуть.
А зимою вмирають і знову
Розцвітають, і знову живуть.
Цвітуть квіти, як ті діти,
Земля – їх мати.
А про все це мусить пильно
Сам Господь подбати
-
Так про що йдеться у цьому вірші?
(Відповідь дітей).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
На цьому уроці ми будемо виготовляти квіти ромашки з таких матеріалів як папір, пластилін, дріт.
Ці квіти, які ви виготовите своїми руками, ви подаруєте мамам на День Матері. Це свято відзначають у другу неділю травня.
ІV. Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда про призначення квітів і демонстрація зразків.
-
Для чого використовують квіти? (Насаджують біля подвір’їв, як елемент петриківського розпису, прикрашають посуд, на листівках, як сувеніри, як прикраси).
-
Із яких матеріалів виготовлені квіти, які ви бачите? (Насіння, тканина, пластик, папір, інше).
-
Бесіда про ставлення до рослин.
-
Як треба ставитися до рослин?
-
Чому?
-
Правильно, адже вони приносять багато користі для людей. І тому ми повинні бережливо ставитися до квітів та до інших рослин. Краще не зривати букети квітів, а виготовити своїми руками і подарувати.
-
Відгадування загадок.
-
Ця чарівна квіточка принесла вам загадки про своїх сестричок. На кожній пелюстці квітки є загадка. Хто відгадає її, отримає квіточку-відгадку.
Із зеленого вівса
Цілі дні і ночі,
Дивляться у небеса
Темно-сині очі. (Волошка)
Квітка гарненька,
Із сонечком схожа.
Краї біленькі,
Серединка жовта. (Ромашка)
Лист зелений не пропав,
А під снігом задрімав,
Щоб у сині сукні
Одягнуть весняні дні. (Барвінок)
Що за диво-дивина –
В житі квітка є одна?
Пала, мов ліхтарик,
Червоний кептарик. (Мак)
-
Фізкультхвилинка.
На сонечко я схожий
І сонечко люблю,
До нього повертаю
Голівоньку свою.
Стою стрункий, високий
В зелених шатах я.
І золотиться сонцем
Голівонька моя.
V. Практична робота.
1. Демонстрація виробу.
-
Ось таку квіточку ромашки ми з вами виготовимо. Погляньте на неї уважно.
-
Аналіз зразка.
-
Із яких матеріалів вона виготовлена?
-
Із яких елементів складається квіточка?
-
Скільки квіток? Якого вони кольору? З чого?
-
Скільки стебел?
-
Скільки листочків? Якого кольору? З чого?
-
З чого виготовлена серединка? Якого кольору?
-
На що схожа квіточка? Де ви бачили такі квіти?
-
Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями, клеєм, пластиліном. Правила гігієни праці.
-
Застосовувати інструменти за своїм призначенням.
-
Передавати ножиці ручкою вперед.
-
Не класти інструмент з гострими кінцями на край столу.
-
Під час роботи з клеєм, пластиліном використовувати картонну підкладку, для витирання рук використовувати серветку.
-
Слідкувати за порядком на своєму робочому столі.
-
Після завершення роботи прибрати своє робоче місце.
-
Технологія виготовлення виробу.
-
Для виготовлення квіточки вам потрібно спочатку обвести шаблони і акуратно вирізати. Це ми зробимо на білому папері. Не забувайте про раціональне використання паперу. Вирізуючи по кривій лінії, повертати треба не ножиці, а папір, розташовуючи його так, щоб добре було видно лінію розрізу. Так ми виготовимо одну і другу квіточку.
-
Потім нанизуємо кульку зеленого пластиліну на стебельце і злегка її спліскуємо.
-
Далі ми нанизуємо на стебло квіточки посередині, спершу більшу, а тоді меншу так, щоб над ними залишився край дроту, приблизно 1 см. Центр квіточки я допоможу вам знайти.
-
Після цього беремо шматочок жовтого пластиліну, скачуємо його в кульку, яку розплескуємо у «млинець» і прикріплюємо до дроту посередині квіточки – це серединка ромашки.
-
Починаємо виготовляти листочки. Прикладаємо шаблони, обводимо на зеленому папері, вирізаємо і приклеюємо до стебельця квітки. Один листочок з одного боку, а інший – з другого. Залишки клею витираємо серветкою.
-
Виконання роботи послідовно за вчителем.
(Під час виконання роботи вчитель надає індивідуальну допомогу, слідкує за правильністю і порядком.)
-
Фізкультхвилинка.
-
Продовження роботи.
VІ. Підсумок уроку.
-
Виставка робіт.
-
Аналіз робіт.
-
Бесіда.
-
Яку квіточку ми виготовляли на уроці?
-
Для чого?
-
Як потрібно ставитися до рослин?
-
Прибирання робочих місць.