Урок "Подорож до Великобританії"

Про матеріал

Урок "Подорож до Великобританії"

- Реалізація змістовних ліній:

- Громадянську відповідальність ( вчити порівнювати типові для різних культур вербальні та невербальні норми поведінки на прикладі Великобританії)

- Підприємливість та фінансова грамотність ( удосконалювати навички, визначати орієнтовну вартість перебування в Шотландії та Великобританії за 1 день)

Перегляд файлу

Тема: Подорож до Великобританії.

Мета: Формувати предметні компетентності:

 - Вчити пошуку необхідної інформації в процесі ознайомлювального читання, удосконалювати навички з пошуку інформації.

- Розвивати довготривалу пам’ять, увагу, уяву, уміння самостійно планувати мовний вчинок, вміння навчальної співпраці при виконанні колективних проектів.

- Розширювати знання учнів про країну, мова якої вивчається.

- Виховувати культуру спілкування, повагу до традицій іншого народу.

 - Реалізувати змістові лінії:

- Громадянську відповідальність ( вчити порівнювати типові для різних культур вербальні та невербальні норми поведінки на прикладі Великобританії)

- Підприємливість та фінансова грамотність ( удосконалювати навички, визначати орієнтовну вартість перебування в Шотландії та Великобританії за 1 день)

Обладнання: карта Великобританії, прапори та символи частин Великобританії, картки зі словами, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.

                           ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1) Оголошення теми та мети уроку:

Звучить гімн Великобританії

Teacher:  Our topic is continued. And today we will speak about the behavior in GB and Scotland.  Lets make the purpose of our lesson.  Can you guess the topic of our lesson? (Expected answer: Great Britain). Can you name other 3 parts? (Expected answer: England, Wales, Northern Ireland). The best way to get to know other country is to visit it. So I propose you to make an imaginary tour to Great Britain and Scotland.

2) Уведення в іншомовну атмосферу.

Teacher: Do you know why people travel?

Mind Map

 

 

People travel to…

 

 

 

 

                      

ІI. Основна частина уроку.

1. Актуалізація раніше вивченого матеріалу.

Teacher: PHRASES

It’s true.   I am afraid you are wrong.

Absolutely true.  I disagree.

Exactly.   It’s false.

I completely agree. You must be joking.

That’s right.   I am afraid, I can’t agree.

I agree here.                     Not at all (Анітрохи)

     

 

3. Читання.

Teacher: Oh, it’s a message from our travel agent. I have some presentation for you. Please, look at the presentation.

The UK Information Guide

(where to go and what to see)

 

 Scotland.

Capital: Edinburgh

People: the Scots

Language: English, Scottish

       Edinburgh, the capital of Scotland, is one of Britain's most attractive cities.

           It is a city for people who like to walk. You are never far from green parks, gardens and hills even in the main shopping streets. It's a busy modern city, but history is everywhere. On the top of the highest hill in Edinburgh there is Edinburgh Castle. Soldiers have marched through its gates for nearly a thousand years. It was the home of Scotland's royal family until the year 1603 when King James the Sixth of Scotland became king of England as well and went south to live in London.

                          The UK Information Guide

(where to go and what to see)

England.

Capital: London

People: the English

Language: English

     You should start your tour with London, the capital of Great Britain. You can see Trafalgar Square, Westminster Abbey, Big Ben and many other places of interest here. But England is not only London. Oxford and Cambridge are famous for their old universities. Stratford-upon-Avon is the birthplace of Shakespeare. Stonehenge is situated in the south-west of England. It is a circle of big stones. Nobody knows why it was built. 

 

 

 

       1) The British children always is used the name Mr., Ms. together with their surname.

(Британські діти завжди вживають Місіc та Містер із прізвищами своїх вчителів).

  2) They never call their teacher by name. (Вони ніколи не звуть своїх вчителів по імені).

  3)  The most of people is standing by waiting their own order to the café. (Більшість американців тихо стоять, чекаючи своєї черги до кав’ярень).

  4)  About British say, that they are good listener. They think, that is not polite to break the talking people. (Про британців кажуть,що вони гарні слухачі. Вони вважають,що це неввічливо перебивати співрозмовника).

  5) Self-restrained – is one of the features of the British. (Стриманість – ще одна риса британців).

  6) You can make British people feel uncomfortable by standing too close and you can feel badly if they move away. (Ти можеш примусити британців відчувати себе незручно, підходячи до них занадто близько).

 

 

 

.

 

 

4. Монологічне мовлення.

Teacher: Let’s start our trip with new words. ( Учні записують нові слова, вимовляють їх)

5. Контроль знань. Письмо.

Teacher: Task 1

Agree or disagree

 GB means Great Britain.

 Everyone who was born in Britain is Welsh.

 The UK is not a European country.

 People from Scotland are English.

 People from Wales and Scotland don’t like it when they are called English.

 The weather is very changeable in GB.

 Manchester is the capital of England.

 The Welsh are especially proud of their language.

 Leeds, Sheffield and Birmingham are big ports.

 Shakespeare was born in Liverpool.

 

 

7. Усне мовлення.

Teacher: It’s time to return home. What are your impressions of our journey? Did you like it?

Imagine that you have just returned from Great Britain full of impressions. You meet your classmate who hasn’t been to this country yet. Tell him or her what you have seen, what places of interest you have visited, express your feelings.

ІІІ. Заключна частина уроку.

1. Підведення підсумків.

Teacher: What have we done at the lesson? (Expected answers:

- We have seen new places.

- We have learnt more about Great Britain.

- We have practiced our language.

- We have developed outlook…).

What can you do now? (Expected answers:

- We can speak about different parts of Great Britain.

- We can work as guides  in a travel agency…).

2. Домашнє завдання.

Write a story “My visit to Great Britain”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1 day in   Scotland

 

-visa fee at the British consulate (110 €, subject to change);

-air ticket (from $ 330);

-individual transfers (50€);

-medical insurance - 7 € (after 60 years - 14 €);

-travel by public transport;

Entrance tickets and program activities are paid on site (about 180€);

surcharge for the 1st row in the bus - 25 €;

surcharge for the 2nd and 3rd row in the bus - 20 €;

Tipping drivers (чайові) (5-10€) .

- dinner (20€)

-  intertainment (100€)

- hostel (20€)

Total:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 day in  England:

 

-visa fee at the British consulate (110 €, subject to change);

-air ticket (from $ 330);

-individual transfers (50€);

-medical insurance - 7 € (after 60 years - 14 €);

-travel by public transport;

Entrance tickets and program activities are paid on site (about 180€);

surcharge for the 1st row in the bus - 25 €;

surcharge for the 2nd and 3rd row in the bus - 20 €;

Tipping drivers (чайові) (5-10€) .

- dinner (20€)

-  intertainment (100€)

- hostel (20€)

Total:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку