26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Урок-подорож материками та океанами 4 клас

Про матеріал

Урок-подорож материками та океанами 4 клас. Це підсумковий урок на закріплення та узагальнення теми проматерики та океани. Уявна подорож, де кожний берег цієї подорожі має свого казкового героя із мультфільму "Русалонька" і певне завдання. Дуже цікавий та корисний урок.

Перегляд файлу

                 Урок-подорож материками та океанами  4 клас

Тема. Підсумковий урок за розділом «Природа материків та океанів»

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків та океанів»; перевірити як засвоїли матеріал по даному розділу; формувати спостережливість та вміння аналізувати вивчене; розвивати пам’ять і мислення; виховувати самостійність, охайність під час написання перевірної роботи.

Обладнання. Карта світу; роздатковий та дидактичний матеріал; картки із казковими морськими героями; корабель; скриня із балами;  презентація PPT; ноутбук.

Форма уроку. Урок-подорож

Тип уроку. Закріплення знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав сигнал,

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно-

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні у нас знову незвичайний урок. Ми ще раз здійснимо уявну подорож. І подорожувати ми будемо на цьому кораблі по материках та океанах. Уявіть, що ви пірати і шукаєте скарби. На кожному березі, де ми зупинимось, на вас очікуватиме скриня із золотом. Але забрати її виз можете після того, як виконаєте завдання від морської істоти, яка вас там зустріне.

- Ви готові здійснити таку подорож?

- Тоді приготуйте свої знання, кмітливість та старанність. Щоб вирушити у плавання, давайте згадаємо девіз уроку:

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатись – доказово!

Для всіх обов’язково!

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Старт.

- Щоб почати нашу подорож, виконаємо перше завдання.

Гра «Хвилинка спостережень»

- Яка зараз пора року?

- Як називається місяць?

- Який стан неба?

- Чи є вітер?

- А опади?

- Яка температура повітря?

- Чи були інші природні явища?

Гра «Зберемо валізу для подорожі»

- На який із материків нам потрібно взяти подані речі? (Парасольку, валянки, літак, пляшку із водою, панаму)

Під час відповідей дітей заповняється таблиця на дошці.

Назва речей

Назва материка

Ми знаємо

Парасолька

Південна Америка

Найвологіший

Валянки

Антарктида

Найхолодніший

Літак

Євразія

Найбільший

Вода

Австралія

Найсухіший

Панама

Африка

Найспекотніший

- Молодці, вирушаємо у плпвання!

2. Берег  «Материк»

-На горизонті берег «Материк», ой нас хтось зустрічає. А хто це ми дізнаємось, коли ви відгадаєте загадку.

Грізний цар у морі живе,

Дивний тризубець у нього є.

Він морським світом керує,

Доньки русалки його люблять.

Ви вже напевне здогадались,

Про кого тут мова іде?!

                                                       (Цар Тритон)

-У нього для вас є завдання.

Гра «Відгадай материк»

  • Там дивні рослини, там міднії гори.

А річка тече, широченая, як море.

                                                (Південна  Америка)

  • Все як диво тут сприймаю я,

Незвичайна це…

                                                (Австралія)

  • Чи насправдітак, чи може сон це?

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця,

Де бував чудовий лікар Айболить.

                                               (Африка)

  • Відкритий був він випадково,-

Той світ, що називають новим.

                                               (Північна Америка)

  • У будь-яку погоду,

Все навкруги – із льоду.

                                              (Антарктида)

-Молодці, ви виповнили це завдання і отримуєте свою першу скриню із балами. Не загубіть їх, бо в кінці уроку вони перетворяться на оцінки до журналу.

3. Берег «Плутанина»

-Ось і берег «Плутанина», кого ж ми зустрінемо тут?!

Очі – вранішня роса,

Незаплетена коса,

Хвіст, як в риби, має,

Плаває, пірнає.

                                                 (Русалочка)

-У вас на партах лежать конверти. Відкрийте перший і поспішіть виконати це завдання і вирушити до наступного скарбу.

Гра «Так чи ні»

1.Великі простори води, що вкривають земну повнрхню, називаються океанами.

А) так

Б) ні

2. Світовий океан складається із шести океанів.

А) так

          Б) ні

3. Більшу частину Землі займають материки.

А) так

          Б) ні

4. Найменший океан – Тихий.

А) так

          Б) ні

5. Найбільший океан – Північний Льодовитий.

А) так

          Б) ні

6. Зображення частин глобуса на карті називається картою півкуль.

А) так

          Б) ні

4. Берег «Океанія»

-Ось ми знову зупинились і нас зустрічає новий друг.

Панцир є, не черепаха,

Дуже схожі вони з раком.

Друг Русалки – Себастьян.

Хто він? Підкажіть вже нам!

                                        (Краб)

Гра «Встанови відповідність»

Тихий                                    • Найбільший і найтепліший океан, що не омиває   

                                                берегів Європи.

Атлантичний                        • Найсолоніший, другий за розміром.

Індійський                           • Третій – за розміром, має найбагатший рослинний 

                                                  і тваринний світ                                                              

Північно Льодовитий           Найменший з океанів планети.            

- Молодці, ви знову отримуєте свої  скарби.

Фізкультхвилинка

5. Берег «Описовий»

Рибка жовта, не золота,

В морі собі плаває вона.

З Русалкою дружбу водить,

Другом найкращим її він є,

Згадали, як звати його?

                                                          (Флаундер)

-І ще одне завдання для вас підготував мешканець цього берега.

Гра «Відгадай швидко»

  • Я – найбільший материк, що складається із двох частин. (Євразія)
  • Я – материк, розташований у східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)
  • Я – материк, на якому знаходиться Південний полюс. (Антарктида)
  • Я – невеликий найсухіший материк, розташований у східній півкулі. (Австралія)

-Ще одне завдання для вас, але письмове.

Гра «Подумай і виконай»

  1. Підкресли назви океанів.

Атлантичний, Європа, Австралія, Тихий, Північний Льодовитий.

  1. Підкресли «зайве» слово.

Кожна держава має свої: кордони, назву, материк, столицю.

  1. Підкресліть назви материків.

Євразія, Австралія, Антарктида, Північний Льодовитий, Тихий, Африка, Південна Америка, Північна Америка, Індійський.

  1. Підкресліть «зайве» слово.

Символи держави – герб, прапор, раси, гімн.

-Тут ви попрацювали дуже старанно і ось ваші довгоочікувані сундучки. Ще мить і ми допливемо райського острова.

6. Берег «Фінішний»

Дивна та істота є,

В морі вона проживає.

Русалку Аріель обманула,

Голос її дивний забрала,

Як цю відьму називають,

Ну звісно це…

                                                   (Урсула)

-І останнє ваше завдання – це тести. Відкрийте останній конверт і будьте уважними при їх виконанні.

Тести

1.На якому материку протікає найдовша річка у світі, як вона називається?

А) Африка, Ніл

Б) Євразія, Янци

В) Південна Америка, Амазонка

Г) Північна Америка, Міссісіпі

2. На якому материку протікає найповноводніша річка світу, як вона називається?

А) Африка, Ніл

Б) Євразія, Янци

В) Південна Америка, Амазонка

Г) Північна Америка, Міссісіпі

3. Як називається найвища вершина світу, на якому материку вона розташована?

А) Африка, Каліманджаро

Б) Євразія, Джомалунга

В) Південна Америка, Акопнауга

Г) Північна Америка, Мак – Кінлі

4. На якому материку знаходиться наша країна?

А) Антарктида

Б) Євразія

В) Південна Америка

Г) Австралія

5. Зменшене зображення земної поверхні на площині, на якому географічні об’єкти зображені за допомогою умовних знаків, називається:

А) Глобус

Б) Планшет

В) Географічна карта

Г) Малюнок

6. Скільки материків на Землі?

А) 4

Б) 5

В) 6

Г) 7

7. Одночасно омиває береги Африки, Євразії, Австралії і Антарктиди … океан:

А) Тихий

Б) Індійський

В) Атлантичний

Г) Північний Льодовитий

ІV. Підсумок уроку

-Ось ми і прибули на острів, зібрали всі можливі скарби.Побачили знайомих нам героїв і виконали усі завдання.

-Чи вдалося успішно впоратись із усіма завданнями?

- На цьому наша подорож закінчилася. Ви всі гарно попрацювали на уроці. Показали свої знання та вміння. Тепер настала та хвилина, щоб обміняти ваші скарби на оцінки.

-Ви задоволені уроком та своїми успіхами?

-Молодці!

-До побачення!

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку