Урок-подорож на тему: "Склад чисел 2, 3,4. Попереднє і наступне числа. Складання нерівностей за малюнком"

Про матеріал
Урок-подорож на тему: "Склад чисел 2, 3,4. Попереднє і наступне числа. Складання нерівностей за малюнком" для учнів 1-го класу Нової української школи
Перегляд файлу

 

         Конспект уроку - подорожі з математики для учнів 1 класу

 

 

Тема:

Склад чисел 2, 3,4. Попереднє і наступне числа. Складання нерівностей за малюнком.

 

Мета: вивчити удосконалювати знання учнів про склад чисел 2, 3, 4; удосконалювати вміння називати вивчені цифри та записувати їх; формувати розуміння, як потрібно складати нерівності за малюнком; удосконалювати навички називати попереднє та наступне число; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення.

 

Обладнання:

Картки із геометричними фігурами;

Числові моделі, лічильні палички, слайди з фігурками казкових героїв, чарівна гілочка.

 

                                                             Хід уроку:

І. Організація класу

"Вітання". 

Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

 

ІІ.. Актуалізація опорних знань учнів.

-.Вступна бесіда

- Дітки, ви любите казки?

А ось сьогодні на уроці ми з вами побуваємо в одній казці. Тож слухайте. Жила – була дівчинка Марійка. Була в неї чарівна гілочка, яка робила чудеса: одягала і годувала свою господиню: то сукню зшиє, то скатертину - самобранку. Ви вірите? Нині перевіримо її чарівну силу.

-З'єднайте малюнок з потрібною карткою (діти гілкою показують)

1+1                  3

1+ 1 +1            2

2+1

1+2

 

 Фронтальна робота

І ось одного разу гілочка зникла. Марійка з ніг збилася ніяк не може знайти. Зібралася вона в дорогу аби чарівну гілочку знайти, а дорога далека, важка, з рахунком. А Марійка й у школі ніколи не вчилася. Діти, ви хочете допомогти їй у дорозі?

(Діти читають прислів'я на слайді)

«Нема друга шукай, а знайшов бережи»

"Друг пізнається в біді"

- Давайте перевіримо справжні ми помічники. Відгадайте загадки. (На слайдах)

 

1.Сидять три білки на гілках, проти кожної білки по білці. Скільки всього білок?

2. Скільки крил у кошеня,

3. Яка кількість днів у тижні?

- І ось підійшла Марійка до лісу в якому живе злий чарівник Числоїд. Він закрив у своєму зачарованому замку  жителів цієї країни та позбавив їх пам'яті. Якщо ми знайдемо їх і допоможемо їм згадати їхні імена, вони знову будуть вільні.

– До вершини гори, де стоїть замок, ведуть сходи.

- Подивіться на них і скажіть, чи можемо ми по них піднятися.

 (Ні. Щаблі переплутані.)

– Знайдіть помилку та виправте. Поясніть свій розв'язок.

(Після числа 1 стоїть число 2, після числа 2 стоїть число 3, воно наступне для двох чисел.)

- Як отримати наступне число? На скільки наступне число більше за попереднє?

– Як отримати попереднє число?

– Пройдіть сходами вперед і назад (прямий та зворотний рахунок).

- Порахуйте від 2 до 8, від 10 до 3.

– Назвіть сусідів із числа 3.

– Яка з них попередня кількість, а яка – наступна? Чому?

– Яке число стоїть між 7 та 9, праворуч від 6, ліворуч від 7? Як їх можна назвати? (Наступне та попереднє.)

– Молодці. Ворота замку відчиняються.

Зараз потрібно набратися сили

 

Дихальна гімнастика

«Вирости великий»

Встати прямо, ноги разом, підняти руки вгору, добре потягтися, піднятися на носки-вдих, опустити руки вниз, опуститися на всю ступню - видих. Видихаючи, вимовляти «о-х-х-х-х».

Повторити 4-5 разів.

«Півень»

Встати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім ляскати ними по стегнах. Видихаючи, вимовляти «ку-ку-рі-ку».

Повторити 5-6 разів.

 

ІІI. Робота над темою уроку.

  1.      - Чуєте, з воріт замку долинає тихий плач. Напевно, ми знайшли не всіх ув’язнених.

- Хто там, виходь! (Вчитель витягає з воріт ще одне завдання)

Робота за підручником

-Звернутися до підручника та перевірте свої припущення за допомогою підручника.с.18, завдання 1

(Обговорення у парах)

– Що ми бачимо на малюнку?

Так, звичайно, мандаринки, які проживають в зачарованих будинках під номерами. Хто може прочитати числа на будиночках, підніміть червоні цеглинки аби показати знак Марійці вказавши вірний шлях.

Але для того аби потрапити до будинку потрібно виконати завдання:

Розкладемо їх на дві групи

Скільки всього мандаринок (2) , тобто можемо сказати 1і1

друга хатинка під номером 3. У ній проживають мандаринки 2і 1, 1і 2

- Порахуйте мандаринки в хатинці під номером 4. У ній проживають мандаринки 3і1, 2і2, 1і3.

Ми можемо зробити висновок: Кожне число, крім 1, складається з двох менших. Ми справились із цим завданням. Молодці!

- Несподівано Марійка побачила гілочку, схопила її та вкололася. Хто це? (З'являється на слайді їжак).

Попросила Марійка   їжачка аби  допоміг їй знайти гілочку виконавши  завдання. Підрахувати яких овочів та комах на малюнку більше

Під керівництвом вчителя діти рахують та усно складають нерівності  завдання 2 підр. С.18.

 Молодці, все зробили вірно

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

Презентація "Фізкультхвилинки в початковій школі"

 

Але гілочка так і не знайшлася. Чому? Тому що Їжачок в школі не вчився, писати не вміє. Допоможемо?

Робота в зошиті.

На екрані з'являється гілочка

 

IV.  Закріплення виченого (Працюють у нетбуках)

Фронтальна робота

-Взяла голочку Марійка, а вона не чарівна. Зовсім було зневірене, але раптом піднявся сильний вітер, розкидав по дорозі листочки, потрібно заселити їх в «віконця».

Побачив Марійкуку Жук-Шовкопряд, дав її клубочок і сказав: «Біжи за ним!»

Робота у парі.

Прибігла до хатки Баби-Яги, а будинок охороняє Сова - розумна голова, двері на 3-х замках, а поки біжить ми працюємо, викладіть на парті листочки заселивши їх правильні віконця ( склад числа)

 Порівняйте свою роботу із роботою сусіда по парті. Покажіть один одному

 

 

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Двері відчинилися. Увійшла Марійка до хатинки і побачила свою гілочку. Вишила вона килим - літак і полетіла, поки Баби-Яги вдома не було. Летить, а діти їй розповідають  з чого складаються числа 2. 3, 4

Марійка прилетіла додому і дуже вам вдячна хто допоміг їй знайти чарівну гілочку

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку