Урок - подорож " Подорож рідним селом Вороньки"
(Електронні таблиці)
Мета: продовжити роботу з удосконалення вмінь учнів розв’язувати задачі з використанням електронних таблиць; формувати навички використання набутих знань у життєвих ситуаціях; розвивати логічні здібності учнів, самостійність; підтримувати в учнів бажання займатися інформатикою; виховувати любов до культурних надбань рідного села, почуття людяності та доброти
Тип уроку. Урок – подорож. Урок застосування знань, умінь і навичок.
Організаційний момент.
Ми з вами уже відправлялися у віртуальну подорож. Сьогодні у нас на уроці присутні гості. То ж давайте їх познайомимо із нашим чарівним селом.
Майже для всіх вас Вороньки – рідне село. Одні тут народилися, зробили свої перші кроки, промовили свої перші слова, інші відвідували дитсадок, зараз навчаються в школі. Пройдуть роки, хтось із вас продовжуватиме жити у рідному селі, а когось доля закине далеко від батьківського порогу. Але рідне село завжди буде з вами у ваших спогадах.
Моє рідне село- світ дитинства чарівний,
Де тополі до неба, де безкрая ріка.
Кожен спогад про тебе такий неймовірний,
Кожна думка про тебе солодка й гірка.
Моє рідне село- мої злети й падіння.
Перша радість безмежна і сльози журби.
Ти пустило в мені своє вічне коріння,
Заронило у душу великі скарби.
Моє рідне село- моє перше кохання.
Перший мій поцілунок і прикрість невдач,
Моя перша помилка і перше прощання,
Перше рішення мудре і перше "пробач".
Моє рідне село- шира батьківська хата,
Де знайомий до болю кожен кущик в саду,
Де зростали зі мною дерева крислаті...
Я до них із поклоном ще раз підійду.
Моє рідне село- солов'їнії ночі,
Чебреців і акацій духм'яний нектар...
Усе те, що забути не можу й не хочу;
Це - життя мого частка, Божественний дар!..
Ця подорож я надіюся не остання. І уявні уроки – подорожі, і справжні екскурсії, подорожі ви ще не раз проведете, віддаючи глибоку шану нашому рідному селу.
Я сподіваюся, що ви, розв’язуючи задачі, підніметеся ще на одну сходинку, що веде в Країну знань, що зможете порадіти за свої математичні досягнення та досягнення по інформатиці. А дехто можливо зрозуміє ще раз, що потрібно працювати краще, аби знати більше.
Актуалізація опорних знань
Окрасою нашого села є по сучасному гарна будівля рідної для вас школи – Вороньківський НВК. Тут ми з вами зараз знаходимося. Звідси почнемо подорожувати. Звідси і візьмемо, як і в будь-яку подорож, певні необхідні речі. Такими речами у нас будуть знання з недавно вивчених тем.
Але спочатку ми з вами повторимо правила поведінки в кабінеті інформатики. (Робота в програмі "Пазли")
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 7 КЛАСІ.
(Презентація)
1. Які формати даних потрібно встановити для таких даних, як кількість учнів у школі?
а)числові
б) текстові
в) дата
2. Які формати даних потрібно встановити для таких даних, як прізвище учня?
а) відсоткові
б) текстові
в) числові
3. Які формати даних потрібно встановити для таких даних, як день і рік народження учня?
а) дробові
б) числові
в) дата
***
А всі учні повинні бути не лише мудрими і розумними, а й здоровими. І от наступна вправа покаже – хто сильніший, розумніший і швидший. Адже ми не лише отримуємо нові знання у школі, а й повторюємо уже набуті раніше. То ж займаємо свої місця за комп’ютером.
(Вправа «Хто швидший?» (презентація))
1. =SUM (3;7;15)
2. =MIN(12;35)+MAX(12;10;25)
3. = SUM(3;5;16) + MIN(12;45)
4. SUM(3;7;MIN(12;34;9))
5. = MIN(6;8;MAX(15;25))
6. = СРЗНАЧ(15;20;5;10).
***
А чи знаєте ви яку площу займає наше село?
А скільки в ньому жителів?
А я зараз вам розкажу. На сьогодні у Вороньках зареєстровано 940 осіб. Площа ж нашого села становить 5246км2. А тепер давайте сядемо за комп’ютер і вирахуємо густоту населення нашого села та порівняємо її із густотою населення нашого районного центру – Чорнухами, обласним центром – Полтавою та столицею України – Києвом. Відкрийте на робочому столі файл « Моє село». Зайдіть на перший аркуш «Населення». У заготовленій таблиці зробіть потрібні розрахунки. Також відформатуйте таблицю, виставте стовпці за розміром тексту та встановіть межі таблиці.
Населений |
Кількість |
Площа |
Густота |
Вороньки |
940 |
5,246 |
|
Чорнухи |
2138 |
6,9 |
|
Полтава |
294817 |
103 |
|
Київ |
2927590 |
839 |
|
***
А зараз ми з вами відправимося до іще одного культурного центру нашого села – Будинку культури. Тут знаходиться наша сільська бібліотека, читачами якої ви є.
ЗАДАЧА.
На поличках стелажів розміщені книги. Потрібно порахувати книги на кожному стелажі, а також визначити мінімальне і максимальне значення книг на полицях.
|
1 стелаж |
2 стелаж |
|
72 |
82 |
|
85 |
74 |
|
75 |
75 |
|
87 |
81 |
Всього |
|
|
Мін. |
|
|
Макс. |
|
|
***
Говорячи про наше село, не можна не згадати про Вороньківське лісництво. Ви всі знаєте, що в лісництві заготовляють деревину, висаджують саджанці. А от в цьому році Вороньківське лісництво для нашої шкільної родини подарувало таку чудову «Лісову школу». І ми уже знаємо, що коштує вона 300 000 грн. А зараз давайте підрахуємо скільки ж коштує альтанка, побудована дбайливими руками робітників лісу. (Робота в програмі Excel).
( Нам відома кількість усіх матеріалів, які використано при побудові альтанки та ціна. Вирахуйте суму)
***
Прямуючи з лісництва не можна оминути стадіон, на якому ви проводите частину уроків з фізичної культури. Отже, до нас на урок завітала фізкультхвилинка. (Відео)
ЗАДАЧА.
В таблиці наведені результати виступів учасників змагань в кожному з двох турів. За умовами проведення конкурсу Дипломом першого ступеня нагороджуються учасники, які набрали не менше 85%, Дипломом ІІ ступеня - учасники, які набрали від 75% до 85%, Дипломом ІІІ ступеня - учасники, які набрали від 50% до 75%, решта учасників отримують Сертифікати за участь у конкурсі.
Максимум очок у кожному турі - 100.
Прізвище, ім'я учасника І тур ІІ тур Дипломи
Ананченко В. 98 87
Бричка А. 67 78
Горбань А. 87 89
Козленко А. 75 45
Сімперович О. 56 48
Котенко Н. 92 88
Кончак А. 45 68
Василенко Н. 75 55
Костів С. 54 65
Петренко Ю. 76 66
Підрахуйте кількість Дипломів кожного ступеня та кількість сертифікатів, отриманих за результатами змагань. ( за допомогою формул).
Молодці. Ви впоралися із завданням.
А тепер через нашу річку Многу, помилувавшись іще однією альтанкою ми відправимося до нашої амбулаторії. Але перед тим давайте пригадаємо, що колись наша річка була повноводною. На ній були побудовані і працювали два водяні млини та одна електростанція. І все дійсно працювало. Річка Многа тоді давала людям і воду , і електрику, і хліб. А по ній іще ходили кораблі. І існує навіть легенда, що у нашій Мнозі потонув корабель із золотом. А уявіть, що на нашу річку потрапили пірати. І от вам, щоб їх подолати потрібно застосувати свої знання. Давайте знову трішки повторимо, граючи у бій на Мнозі.(презентація)
Нарешті ми з вами дісталися до амбулаторії. Поранених у річковому бою, сподіваюся, у нас немає і нікому не знадобиться допомога.
ЗАДАЧА.
На обліку в амбулаторії знаходиться ____ діток. Кожного року наша сільська родина поповнюється новими жителями. Давайте простежимо по таблиці народжуваність дітей по роках. А як ви думаєте, чи не краще б було це порівняти за допомогою діаграм. Так, правильно.
Отже, побудуйте діаграму на основі поданої таблиці.
2013 рік 2014 рік 2015 рік 2016 рік 2017 рік 2018 рік
5 10 8 9 3 9
Будь- ласка, побудуйте кругову діаграму. Молодці, а тепер змініть тип діаграми на стовпчикову і виставте відсотки.
Молодці. І ми з вами продовжуємо нашу подорож рідним селом.
У нашому селі є олійниця. Хто мені скаже, із чого виготовляють олію. Так, правильно – із соняшника. Із 1 т. соняшника отримують 300 кг. олії. На нашій олійниці за рік переробляють 12 т. соняшника. А щоб соняшник був налитим, гарним, біля нього трудяться бджілки. Ви, як ті бджілки – трудівниці трудилися за комп’ютером і ваші очі стомилися. То ж давайте відпочинемо і зробимо зарядку для очей. (Відео).
А ми з вами іще не відвідали наших магазинів, а саме в них знаходиться те, що всі ми найдужче любимо - солодощі.
Давайте подивимося на ціни та визначимо найдорожчі і найдешевші цукерки. (Презентація та робота в електронних таблицях).
І на цій солодкій ноті ми із вами закінчимо свою подорож селом.
Підсумок. Я сподіваюся, що вам було приємно сьогодні подорожувати нашим селом. Напевне, хтось із вас дізнався сьогодні щось нове.
Спасибі вам за співпрацю.
Д/з. Повторити вивчений матеріал по темі "Електронні таблиці".