26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Урок-подорож "Прогулянка Лондоном" (тема "Навколо Великобританії та України")

Про матеріал
Урок-подорож був проведений в рамках предметного тижня англійської мови в школі. З цікавістю був сприйнятий учнями: вони наче побували в столиці Великобританії Лондоні та змогли побачити найвизначніші історичні місця!
Перегляд файлу

Англійська мова

Підручник А.Несвіт «Англійська мова. 6 клас (для загальноосвітніх навчальних закладів) //Київ, «Генеза», 2014

Урок-подорож «Прогулянка Лондоном» (тема «Великобританія. Лондон»)

(підготувала учитель англійської мови, спеціаліст ІІ категорії, стаж-22 роки)

Гайденко Наталія Олександрівна)

Мета: повторити лексичний матеріал (назви історичних пам’яток Лондона, адміністративні частини міста);  практикуватися в усному мовленні, аудіюванні та писемному мовленні для закріплення вивченого матеріалу; розвивати мовленнєві компетенції учнів і розширювати світогляд дітей стосовно особливостей функціонування британської столиці; виховувати зацікавлення до вивчення західноєвропейської культури, стилю життя лондонців.

Обладнання: підручники, словники, робочі зошити, роздатковий матеріал (картки із завданнями),  граматична опора (to be going to..”), відеоматеріали (Youtube.com, “Windows on Britain. About London”), мапа Британії. 

Хід уроку:   І Aim.  Вступна частина (повідомлення теми, мети уроку) :

Good morning, pupils! Today we’ll have an interesting video- trip to London. You’ll see the main historical places of London, old and modern streets, parks there. You should listen to  this information and remember it.

1) Warm-up (уведення в іншомовну атмосферу). Match the two parts of these sentences:

A St. Paul’s Cathedral is                     1 famous for its Speaker’s Corner.

B the Tower of London is                    2 the centre of night life in London.

C Hyde Park is                                    3 the oldest building in London.

D Piccadilly Circus is                          4 the biggest church in London.   

(Keys: A-4, B-3, C-1, D-2)

2) Check on homework (перевірка домашнього завдання) – Ex. 3,4*, p. 70-71(WB), ex.4,p.124 (read the text and match the paragraphs(1-3) with the heading (A-C) about Westminster Abbey, St. Paul’s Cathedral, Buckingham Palace).

ІІ Основна частина уроку:

1) Grammar (повторення граматичної структури to be going to..” у реченнях), усне мовлення і писемне мовлення (вправа 7, ст. 126 – підручник). 

2) Listening (перегляд відео “About Great Britain”, “About London” – за матеріалами YouTube «Window on Britain” with Leonie Dodd).

-  Pre-listening (підготовка до аудіювання). Do you remember how many parts are there in Great Britain? What are the capitals of them? Look at the map, please.

-  Listening 1 “About Great Britain” (перегляд – 5 хвилин).

-  Post-listening. Answer the questions:

1/ How many people live in the UK? 2/What parts are there in Great Britain? 3/The home of  Prime Minister , number 10 D owing Street, is located just off Whitehall, isn’t it? 4/Where can British see the portrait of Queen? 5/What British cities do you remember? 6/How many  national parks are there in the UK? Name some of them. 7/Where can you get on a train if you want to visit France and Belgium?  How do the trains go there?  

-Pre-Listening . Oh, pupils, are you going to visit London ? I think, we can do it now. How can we travel? We’ll watch an interesting video. But in future you will travel to London and that’s why you should learn English better.

- Listening   2 “About London” (перегляд – 5 хв.) 

- Post-listening  (виконання письмового тесту для засвоєння переглянутої і почутої інформації)

Choose the correct words in the sentences about London: 

1 London began to live about…    a/90 AD   b/ 57 AD  c/43 AD.

2 There are .. bridges over the Thames.  a/  4    b/29    c/10. 

3 “The tube’ was  opened in…  a/1906  b/ 1845   c/1863.

4 Madam Tussaud  brought  the exhibition of wax model to London in.. a/1802    b/1812    c/1797.

5 The most famous store in London is … a/  “Hilton”   b/ “Harrods”   c/  “Himley” .

6 Now “Harrods”  has …departments on…floors.  a/ 260…5  b/300…7  c/ 150…4. 

7 In London you can find …cinemas and …theatres.   a/200 and 50  b/ 100 and 70   c/130 and 60. 

8  “When a man is tired of London, he is tired of life” said …a/ a writer  Dr Johnson  b/ a King Edward VII  c/ a Queen Elizabeth ІІ.    

ІІІ Заключна частина уроку.

1) Домашнє завдання:  вправа 7, с. 125 (скласти речення з використанням структури  to be going to..усно), вправа 5, с. 71 (WB).

2) Підведення підсумків уроку: оцінювання учнів, бесіда: “What new information did you learn today? Did you like our video travelling?”

 

 

Тауэр, Лондон, Великобритания, Европа  

 

                                       Вестминстерское аббатство, Лондон, Великобритания, Европа    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 травня 2019
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку