Урок-подорож "Розв'язування прикладів та задач"

Про матеріал
Метою уроку є формування обчислювальних навичок в межах 20, розвивати вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, формувати навички каліграфічного написання цифр; розвивати увагу, мислення, творчу уяву, вміння чітко висловлювати свої думки; виховувати любов та бережне ставлення до природи рідного краю, до своїх друзів.
Перегляд файлу

                                           Урок – подорож

                                          2 клас

 

 

                                                

 

                                                   

 

 

 

                                                    Вчитель: Ольга Новиченко

                                                    Гімназія №3

                                         Новоград-  Волинської міської ради

                                                   Житомирської області

                                 

 

Тема:   Розв'язування прикладів і задач на закріплення  табличних випадків додавання і віднімання

Мета: формувати обчислювальні навички в межах 20, розвивати   вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, формувати навички каліграфічного написання цифр; розвивати увагу, мислення, творчу уяву, вміння чітко висловлювати свої думки; виховувати любов та бережне ставлення до природи рідного краю, до своїх друзів.

Обладнання: каліграфічне написання цифри 2, цифри, лінійки, малюнки із зображенням тваринок — учнів Лісової школи, картки із завданнями, таблиці (або мультимедійна дошка)

                              Зміст уроку:

I. Організація класу

      Пролунав дзвінок,

     Починається урок.

     Будем  працювать старанно,

    Щоб почути укінці,

     Що у нашім першім класі

     Дітки - просто молодці!

  1. Контроль, корекція та закріплення знань

       До лісу сьогодні йдемо, поспішайте!

        Увагу, фантазію, речі збирайте,

        Бо ліс той казковий. Там звірі живуть.

        А шлях туди «Сходами чисел» всі звуть.

Усний рахунок за таблицею (або зображення на мультимедійній дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14+3

13-10

 

 

18-1

 

 

11-1

 

 

 

7+3

 

 

 

 

 

 

20-7

 

 

 

 

 

 

15-5

 

 

 

 

 

 

 

12+8

 

 

 

 

 

 

 

 

10 -7

 

 

 

 

 

 

 

 

4+ 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-  Молодці! От ми і в лісі. Тут живуть  наші друзі. Пам’ятаєте їх?
-  Діти, ви пригадуєте, на святі Букварика ми подружилися із учнями  Лісової школи та їхньою мудрою вчителькою Совою? Тож давайте завітаємо в Лісову школу , можливо лісовим школярикам необхідна наша допомога.

  •       Допоможемо? ( Так )
  •                     Отже, ми будемо допомагати лісовим школярам розв'язувати приклади, задачі, нерівності. Всі готові? На дошці – малюнки звірят Лісової школи.

        Швиденько, діти, звірят полічіть.

         На малюнку їх скільки, вголос скажіть? (Діти відповідають)

IV. Узагальнення і систематизація знань

1. Каліграфічна хвилинка із логічним навантаженням.

        - Відкрийте зошити ( розказують віршик) і покажіть звіряткам, як ви красиво вмієте писати цифри. .(Слідкувати за осанкою дітей, за тим, як тримають ручку, зошит)

        - Простежити залежність і продовжити ряд чисел.
             1     3    5.      .      .      .   (Перевірити)

     2. Розв'язування виразів

      - Молодці! Відгадайте, хто ще до нас прибіг і просить нашої допомо-ги?

 Ця тваринка влітку сіренька, а взимку біленька. Має довгі вуха і куций хвіст. (Пояснити значення слова куций)

      - Так, це зайчик. Йому важко даються приклади. Давайте пояснимо, як їх розв'язувати. (1ст.- із записом на дошці, 2 ст. — коментовано, 3 ст. — самостійно)

10 – 2 – 2  1 + 3 + 3 10 – 3 + 2

8 – 5 + 2 10 – 8 + 6 8 – 6 + 4

8 + 4 + 2 6 – 2 + 4 5 + 4 – 3

3. Розв’язування  нерівностей

 Ось і ведмедики засумували

Поможемо вам! Ми ж обіцяли!

 

- Два ведмедика засперечалися: в кого важчі бочки з медом, і просять вашої допомоги, бо до лисички вже звертатися не хочуть. Знаєте чому?(Лисичка сир з'їла) А ось і бочки.

3 + 6 * 10                     5 + 5  * 1 1- 1
9 – 4 * 8                7 + 2 *  9 - 3

4 + 5 * 9                2 + 8 * 10 + 5

- Ведмежатка дуже вам вдячні. Вони так переживали, що навіть стомилися, і тепер запрошують вас відпочити разом із ними.

 Фізкульт-хвилинка

Ведмежата дружно жили.

Із річечки воду пили:

Ось так, ось так, ось так!

Відпочивши, працювали.

 Разом лапи піднімали:

Ось так, ось так, ось так!

Руки вгору, руки вниз.

До звіряток усміхнись.

Покружляли, пострибали.

Сіли, встали! сіли, встали!

Нахилились вліво, вправо.

 І закінчили всі вправи.

IV. Розв’язування задач

  1. Розв’язування  віршованих задач
  • Було у Лисиці 7 яблук кислиці.

                 Одне вона з’їла, а скільки лишила?   (7 – 1 = 6)

 

  • По дорозі зайчик біг,                                

                           Ніс 10 яблук на пиріг.

                           Потім ще одне зірвав

                           Скільки разом, хто вже взнав?       (10 + 1 = 11)

                         

        2. Складання, розв'язування і порівняння задач

- Послухайте і відгадайте, хто ще чекає нашої допомоги.

            Очі сяють, як намисто,

           Мов дві цяточки вогнисті.

           В неї хатка гарна, тиха,

           Взимку повненька горіхів.

           В лісі любить вона жити.

           Відгадайте, хто це, діти? ( Білочка)

  •       Білочки просять вас допомогти їм навчитись складати і розв'язувати задачі.(Складання задач за демонстраційним матеріалом)

         Задача 1 білочки (колективно, із записом на дошці)

                      1 дня— 10 грибів

                   2 дня - ? гр.,   на 5 гр. <

                   10 – 5 = 5(гр.)

                   Музична  фізкультхвилинка  ( вальс)

 

 

  Задача 2 білочки ( умову складають колективно, розв’язують  – самостійно)

               1 дня - 10 грибів

               2 дня - ? гр.,   на 5 гр. >

                10 + 5 = 15(гр.)

      - Чим схожі задачі? Чим відрізняються?

 

2. Гра «Знайди помилку» - Дуже благає про допомогу якийсь колючий клубочок.

- Діти, ви знаєте, хто це? (їжачок)

- Він виконав завдання, але не впевнений, що все правильно. (Робота на картках в парах)

6 + 4 = 10 8 – 5 = 3 4 + 6 = 9 12 – 2 = 10

10 + 8 = 81 7 + 3 = 4 9 – 4 = 5 2 + 7 = 8

VII.   Підсумок уроку.

  • Звірі дуже вдячні вам. Тепер вони можуть спокійно працювати далі.
  • А вам сподобалось?

- Яке завдання уроку сподобалось більше всього?

  •  Кому найважче було допомагати?
  • Який висновок зробимо для себе?           

У лісі казковому ми побували,

Друзям найменшим допомагали,

Та і собі знання здобували. Молодці!

V.   Домашнє завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 листопада 2022
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку