Урок-подорож. Розв'язування вправ з теми "Рівняння. Кути. Многокутники"

Про матеріал

Урок-подорож, узагальнення та систематизація знань з теми "Рівняння. Кути. Многокутники". Можна використати в 5 класі при підготовці до контрольної роботи.

Перегляд файлу

 

Тема. Розв'язування вправ

Цілі:

 

  • навчальні: поглибити і систематизувати знання учнів за темою «Рівняння. Кути. Многокутники»; формувати навички та уміння учнів розв'язувати математичні задачі, застосовуючи набуті знання; учити учнів стисло та грамотно висловлювати свої міркування, обґрунтовуючи їхню правильність
  • розвивальні: розвивати пізнавальний інтерес до предмета, просторову уяву, увагу, інтелектуальні здібності учнів, уміння аналізувати та робити висновки;
  • виховні: виховувати вміння співпрацювати, поважати точку зору товаришів, доводячи свою;

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Форма уроку: урок-подорож з елементами гри

 

Обладнання: фліпчарт, плакати, роздатковий матеріал, підручник.

Епіграф уроку:

Хто не знає математики, не може вивчити інші точні науки й не може пізнати світ

Р.Бекон

Педагогічний і методичний сценарій уроку

 

Етапи уроку

Дидактичне завдання

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Показники виконання завдання

І.Органі-заційний момент

(2 хв)

Налаштувати на приємну й цікаву роботу

 

 

 

 

Мобілізувати учнів для активної роботи на уроці

Шановні гості, учні! Вітаю вас з новим днем. Хай принесе він усім успіх, здійснення бажань, А для створення хорошого настрою пропоную сказати сусіду по парті комплімент

Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Сьогодні проведемо незвичайний урок, на якому повторимо і підсумуємо вивчене нами раніше. Незвичайний він тим, що ми будемо вивчати математику, подорожуючи. Під час якої ви можете зібрати монети, або відшукати скарб, які можна обміняти на бали

Учні в парах говорять одне одному приємні слова

Короткочас-ність, швидкість включення учнів у роботу, ритм, готовність класу й обладнання

 

 

 

 

 

 

 

Етапи уроку

Дидактичне завдання

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Показники виконання завдання

ІІ.

Мотивація навчальної діяльності. Оголоше-ння теми та мети уроку

(3 хв)

Мотивація й активізація опорних умінь і навичок учнів

 

 

 

 

 

Очікувані результати

Наводжу вислів англійського філософа Роджера Бекона, взятий за епіграф уроку і запитую учнів чи згідні вони з цим твердженням.

Повідомляю, що на уроці вони зможуть:

- ще раз переконатися у важливості математичних знань;

- повторити матеріал теми «Рівняння. Кути. Многокутники»;

- формувати навички та уміння розв'язувати математичні задачі, застосовуючи набуті знання;

- і нарешті, можливо, помилятись, інколи сперечатись, але все-таки йти вперед, до знань;

а найголовіше: ще більш полюбити такий цікавий предмет, як математика

 запишемо тему уроку – «Розв'язування вправ»

Планета Математика дуже велика, і на уроці ми оглянемо лише її частину, зробимо кілька зупинок.

Ось маршрут, яким ми з вами мандруватимемо: Півострів Рівнянь, Острови Многокутників, материк НВК.

Тож я бажаю вам щасливої дороги й досягнення мети.

Діти висловлюють думки, припущення. Визначають для себе навіщо потрібно знати математику

Формулюва-ння учнями: отримані математичні знання завжди потрібні

ІІІ. Відтворе-ння та коригува-ння опорних знань

(5 хв)

Пробудити інтерес до теми, спровокувати учнів пригадати те, що вони знають, відтворити знання й уміння для подальшої роботи на уроці

Щоб розпочати свою подорож, ми повинні піднятись на корабель, відчинити замок, а ключем до нього є ваші знання.

Використання методу «Кіт у торбинці»

  • Наведіть приклади рівнянь
  • Яке число називається коренем рівняння?
  • Що означає розв’язати рівняння?
  • Яку фігуру називають кутом?
  • Який кут називають прямим?
  • Який кут називають тупим?
  • Який кут називають розгорнутим?
  • Визначте вид кута, якщо його величина дорівнює 30°
  • Яку фігуру називають прямокутником?
  • Яку фігуру називають квадратом?
  • Що називають периметром многокутника?
  • Назвіть сторони рівнобедреного трикутника
  • Визначіть сторону рівностороннього трикутника, якщо його периметр 21см
  • Яка довжина огорожі земельної ділянки зі сторонами 5м і 3м?

Учні відповідають на запитання, отримуючи за це монети

 

Самоперевірка

Взаємоперевірка

Виявлення учителем за короткий проміжок часу знань у більшості учнів класу, встановлення типових недоліків та їх ліквідація

Етапи уроку

Дидактичне завдання

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Показники виконання завдання

ІV.

Узагальне-ння та системати-зація знань

(18 хв)

Диференціація завдання

 

 

 

Встановити правильність і усвідомленість вивченої теми  «Рівняння. Кути. Многокутники»

 

Усунути виявлені пропуски

 

Взаємо-перевірка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вироблення практичних умінь

Молодці! Ми готові подорожувати. Можливо хто хоче шукати скарби самостійно?

Робота з учнями, що мають високий рівень знань

Прямо по курсу півострів Рівнянь. Хто перший зійде з корабля? Виконуємо вправу 387 (1) Знайти суму коренів рівнянь:(х-18)-73=39 і 24+(у-52)=81

За правильне виконання завдань даю монети

Беремо курс на острови Многокутників. На якому з них ви б хотіли зупинитись?  Подивіться уважно на форму островів. Це підказка про завдання на острові.

Вправа 368 (самостійно)

Периметр прямокутника дорівнює 34 см, а одна із його сторін – 12 см. Знайдіть довжину сусідньої сторони прямокутника.

 

Вправа 372 (незалежна практика)

Прямокутник, сусідні сторони якого дорівнюють 42см і 14 см, та квадрат мають рівні периметри. Знайдіть сторону  квадрата.

 

 

Фізкульт – хвилинка

 

Для виконання наступного завдання нам необхідно об’єднатися в три рівносильні групи

Кожна група отримує вирізаний з картону трикутник. Увага, завдання:

  • визначити вид трикутника за сторонами, кутами;
  • Знайти периметр трикутника
  • Знайти суму його кутів

Оцінюю роботу груп

Щоб дістатися до материка НВК необхідно побудувати місточок – трикутник, по якому ми можемо зійти на берег.

Завдання: за допомогою лінійки і транспортира побудуйте трикутник, якщо одна сторона дорівнює 2 см 5 мм, а кути, що прилягають до цієї сторони, - 100° і 20°

Учні, які виявили бажання працювати самостійно отримують індивідуальні завдання

Два учні працює біля дошки, решта самостійно, звіряють свої розв’язки

Діти вибирають острів, а відповідно і завдання

 

Учні виконують завдання, обмінюються зошитами і звіряють з розв’язками на плакатах

Один учень розв’язує задачу самостійно біля дошки. Решта цю само задачу в зошитах. Потім колективно звіряють розв’язки

 

Малюють тілом цифри від 1 до 9

 

 

 

 

 

Виконують практичне завдання, презентують свою роботу

 

 

 

 

 

 

 

 

Будують трикутник

 

 

 

 

Уміння розв’язувати рівняння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уміння застосовувати набуті знання на практиці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вміння працювати в групах

 

 

 

 

 

 

 

Уміння будувати трикутник за стороною і прилеглими до неї кутами

 

Етапи уроку

Дидактичне завдання

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Показники виконання завдання

V. Підсумки уроку

(3 хв)

 

Сьогодні на уроці ми добре попрацювали.  Настав час підрахувати здобуті скарби. Хто їх найбільше назбирав ? Виставляю оцінки до журналу

Та найголовніший скарб, здобутий сьогодні на уроці – це ваші знання.

Інтерактивна вправа незакінчені речення

Пропоную учням закінчити речення:

  • Я знаю, як…
  • Я вмію…
  • Було непросто…
  • У мене вийшло…
  • Мені запам’яталося…
  • Я спробую…

Учні рахують монети, переводять в бали

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення знань

VІ. Домашнє завдання

(3 хв)

 

Інструктую учнів щодо виконання домашнього завдання. Пропоную

Повторити головне в §2 (с.121)

Виконати вправи 380, 387 (2)

Дякую всім за роботу. Допобачення

Діти записують у щоденник завдання й ставлять запитання за змістом і виконання

Прийняття домашнього завдання. Точність і коректність запитань

VІІ.

Рефлексія знань

(1хв)

 

Нагадую не забути провести самооцінку своєї діяльності

Виходячи з класу учні прикріплюють смайлики на стенд «Сьогодні на уроці»

 

 

1

 

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку