Урок-подорож, узагальнення та систематизація знань з теми "Рівняння. Кути. Многокутники". Можна використати в 5 класі при підготовці до контрольної роботи.
Тема. Розв'язування вправ
Цілі:
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Форма уроку: урок-подорож з елементами гри
Обладнання: фліпчарт, плакати, роздатковий матеріал, підручник.
Епіграф уроку:
Хто не знає математики, не може вивчити інші точні науки й не може пізнати світ
Р.Бекон
Педагогічний і методичний сценарій уроку
Етапи уроку |
Дидактичне завдання |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Показники виконання завдання |
І.Органі-заційний момент (2 хв) |
Налаштувати на приємну й цікаву роботу
Мобілізувати учнів для активної роботи на уроці |
Шановні гості, учні! Вітаю вас з новим днем. Хай принесе він усім успіх, здійснення бажань, А для створення хорошого настрою пропоную сказати сусіду по парті комплімент Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Сьогодні проведемо незвичайний урок, на якому повторимо і підсумуємо вивчене нами раніше. Незвичайний він тим, що ми будемо вивчати математику, подорожуючи. Під час якої ви можете зібрати монети, або відшукати скарб, які можна обміняти на бали |
Учні в парах говорять одне одному приємні слова |
Короткочас-ність, швидкість включення учнів у роботу, ритм, готовність класу й обладнання |
Етапи уроку |
Дидактичне завдання |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Показники виконання завдання |
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголоше-ння теми та мети уроку (3 хв) |
Мотивація й активізація опорних умінь і навичок учнів
Очікувані результати |
Наводжу вислів англійського філософа Роджера Бекона, взятий за епіграф уроку і запитую учнів чи згідні вони з цим твердженням. Повідомляю, що на уроці вони зможуть: - ще раз переконатися у важливості математичних знань; - повторити матеріал теми «Рівняння. Кути. Многокутники»; - формувати навички та уміння розв'язувати математичні задачі, застосовуючи набуті знання; - і нарешті, можливо, помилятись, інколи сперечатись, але все-таки йти вперед, до знань; а найголовіше: ще більш полюбити такий цікавий предмет, як математика запишемо тему уроку – «Розв'язування вправ» Планета Математика дуже велика, і на уроці ми оглянемо лише її частину, зробимо кілька зупинок. Ось маршрут, яким ми з вами мандруватимемо: Півострів Рівнянь, Острови Многокутників, материк НВК. Тож я бажаю вам щасливої дороги й досягнення мети. |
Діти висловлюють думки, припущення. Визначають для себе навіщо потрібно знати математику |
Формулюва-ння учнями: отримані математичні знання завжди потрібні |
ІІІ. Відтворе-ння та коригува-ння опорних знань (5 хв) |
Пробудити інтерес до теми, спровокувати учнів пригадати те, що вони знають, відтворити знання й уміння для подальшої роботи на уроці |
Щоб розпочати свою подорож, ми повинні піднятись на корабель, відчинити замок, а ключем до нього є ваші знання. Використання методу «Кіт у торбинці»
|
Учні відповідають на запитання, отримуючи за це монети
Самоперевірка Взаємоперевірка |
Виявлення учителем за короткий проміжок часу знань у більшості учнів класу, встановлення типових недоліків та їх ліквідація |
Етапи уроку |
Дидактичне завдання |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Показники виконання завдання |
ІV. Узагальне-ння та системати-зація знань (18 хв) |
Диференціація завдання
Встановити правильність і усвідомленість вивченої теми «Рівняння. Кути. Многокутники»
Усунути виявлені пропуски
Взаємо-перевірка
Робота в групах
Вироблення практичних умінь |
Молодці! Ми готові подорожувати. Можливо хто хоче шукати скарби самостійно? Робота з учнями, що мають високий рівень знань Прямо по курсу півострів Рівнянь. Хто перший зійде з корабля? Виконуємо вправу 387 (1) Знайти суму коренів рівнянь:(х-18)-73=39 і 24+(у-52)=81 За правильне виконання завдань даю монети Беремо курс на острови Многокутників. На якому з них ви б хотіли зупинитись? Подивіться уважно на форму островів. Це підказка про завдання на острові. Вправа 368 (самостійно) Периметр прямокутника дорівнює 34 см, а одна із його сторін – 12 см. Знайдіть довжину сусідньої сторони прямокутника.
Вправа 372 (незалежна практика) Прямокутник, сусідні сторони якого дорівнюють 42см і 14 см, та квадрат мають рівні периметри. Знайдіть сторону квадрата.
Фізкульт – хвилинка
Для виконання наступного завдання нам необхідно об’єднатися в три рівносильні групи Кожна група отримує вирізаний з картону трикутник. Увага, завдання:
Оцінюю роботу груп Щоб дістатися до материка НВК необхідно побудувати місточок – трикутник, по якому ми можемо зійти на берег. Завдання: за допомогою лінійки і транспортира побудуйте трикутник, якщо одна сторона дорівнює 2 см 5 мм, а кути, що прилягають до цієї сторони, - 100° і 20° |
Учні, які виявили бажання працювати самостійно отримують індивідуальні завдання Два учні працює біля дошки, решта самостійно, звіряють свої розв’язки Діти вибирають острів, а відповідно і завдання
Учні виконують завдання, обмінюються зошитами і звіряють з розв’язками на плакатах Один учень розв’язує задачу самостійно біля дошки. Решта цю само задачу в зошитах. Потім колективно звіряють розв’язки
Малюють тілом цифри від 1 до 9
Виконують практичне завдання, презентують свою роботу
Будують трикутник |
Уміння розв’язувати рівняння
Уміння застосовувати набуті знання на практиці
Вміння працювати в групах
Уміння будувати трикутник за стороною і прилеглими до неї кутами
|
Етапи уроку |
Дидактичне завдання |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Показники виконання завдання |
V. Підсумки уроку (3 хв) |
|
Сьогодні на уроці ми добре попрацювали. Настав час підрахувати здобуті скарби. Хто їх найбільше назбирав ? Виставляю оцінки до журналу Та найголовніший скарб, здобутий сьогодні на уроці – це ваші знання. Інтерактивна вправа незакінчені речення Пропоную учням закінчити речення:
|
Учні рахують монети, переводять в бали |
Узагальнення знань |
VІ. Домашнє завдання (3 хв) |
|
Інструктую учнів щодо виконання домашнього завдання. Пропоную Повторити головне в §2 (с.121) Виконати вправи 380, 387 (2) Дякую всім за роботу. Допобачення |
Діти записують у щоденник завдання й ставлять запитання за змістом і виконання |
Прийняття домашнього завдання. Точність і коректність запитань |
VІІ. Рефлексія знань (1хв) |
|
Нагадую не забути провести самооцінку своєї діяльності |
Виходячи з класу учні прикріплюють смайлики на стенд «Сьогодні на уроці» |
|
1