Урок математики для учнів 5 класу "Практичне застосування звичайних дробів"

Про матеріал

Розробка допоможе вчителю відпрацювати практичні навички учнів 5 класу у розумінні поняття дробу, порівнянні дробів та обчисленнях дробу від число та числа за його дробом. Цей урок було розроблено для класу, в якому навчається 6 учнів, отже деякі завдання потребують зміни умови.

Перегляд файлу

 

Урок математики у 5 класі

Тема: Практичне застосування звичайних дробів.

Мета: набуття учнями навичок і вмінь застосовувати поняття дробів  на практиці, порівнювати звичайні дроби, знаходити дріб від числа та число за його дробом; формувати вміння грамотно формулювати власні думки, аналізувати, робити висновки; виховувати старанність, працьовитість, уважність, дисциплінованість.

Обладнання: 3 цілих яблука та 3 різаних, 2 тарілки, 24 кульки ( 8 – синіх, 6 – червоних, 10 – жовтих), 30 цукерок, номерки від 1 до 6, склянка, вода, сіль, цукор, крупа.

Тип уроку: урок застосування знань умінь і  навичок на практиці.

Хід уроку.

І.  Організація класу:  Оголошення  теми та постановка мети уроку.  Налаштування учнів на роботу.

Учитель: - Добрий день, любі діти. Математика наука складна та серйозна, але навіть на уроках математики знайдеться місце для веселощів. Ми добре з вами потрудилися, багато чому навчилися. Розкажіть, будь ласка, що ви вже вмієте робити?

Відповідь учнів:

  • 1. Порівнювати звичайні дроби,
  • 2. Знаходити дріб від числа та число за його дробом.

Учитель: - Так, молодці. Але є ще багато цікавого, чого ми ще не вміємо: наприклад зварити смачну кашу, чи прикрасити клас кульками, чи поділити цукерки так , щоб нікого не образити…Ви скажете, а чи доречно це на уроці математики? Так! Бо сьогодні  ми будемо святкувати. І як на будь-якому святі не обійдеться без кульок, веселих ігор та смаколиків.

Моя мета зробити це святкування незабутнім, та навчити вас на практиці порівнювати дроби, знаходити дріб від числа та число за його дробом. А чого чекаєте від уроки ви? Якою є ваша мета?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Мікрофон» Повторення правил порівняння звичайних дробів та правило знаходження дробу від числа та числа за його дробом.

ІІІ. Виконання практичних вправ.

Вчитель: - Молодці, діти! Правила вивчили добре, але важливим є вміти використати це правило на практиці. І перше наше завдання має назву «Що вибрати ?»

  1. «Що вибрати ?»

На 2 тарілках  3 цілих яблучка та 11 четвертинок.

- Що  ти вибереш, якщо ти дуже любиш яблука? ( 3 цілих)

-  А якщо не любиш яблука але дуже любиш ділитися з друзями? (11 четвертинок)

- А якщо ти любиш яблука і маєш двох друзів? ( 3 цілих)

Світлина від Ольги Шуліної.

Вчитель: - Ви добре впорались  із завданням.  Наступна задача називається «Прикрашаємо клас». Для цього я підготувала вже надуті повітряні кульки. ( кульки знаходяться в коробці або непрозорому пакеті)

2.  «Прикрашаємо клас»

 Дітям роздають 8 синіх кульок.

  • Це 1\3 всіх кульок.

Потім ще 6 червоних.

  • Це 1\4 всіх кульок.
  • Скільки залишилось жовтих?

Розв’язання: ( 8 *3 : 1 = 24 або 6 * 4 : 1 = 24, отже всього 24  кульки, значить жовтих кульок 24 – (8+6)=10 )

Після успішно виконаних розрахунків, учні разом з учителем прикрашають клас кульками.

    Вчитель:  - Наступне завдання сподобається всім! Тому, що зараз ми будемо ділити цукерки!

  1. «Завдання для ласунів: вчимося ділитись»

Зараз ви будете ділити цукерки чітко слідуючи інструкції. Якщо в результаті кожен одержить однакову кількість цукерок – завдання буде виконано правильно!»

(Інструкцію розроблено з урахуванням того, що в класі навчається 6 учнів. Учні отримують всього 30 цукерок)

Інструкція.

1) Перерахуйте всі цукерки.

2) Розподіліть номери між дітьми 1,2,3,4,5,6.

3) одну третину цукерок віддати номеру 1.

4) половину цукерок номера 1 передати номеру 2

5) одну четверту частину всіх  що залишились цукерок віддати номеру 3

6) решту віддати номеру  4

6) дві третини цукерок номера 4 віддати номеру 5

7) одну другу від цукерок номера 5 віддати номеру 6

8) зрадіти, що завдання виконано правильно в разі однакової кількості цукерок у кожного.

9) всім розгорнути одну цукерку.

10) насолоджуватись смаком!

 

 

 

1

2

3

4

5

6

Світлина від Ольги Шуліної.

 

Вчитель:  - Цукерочки – це, звичайно,  дуже добре, але  гості залишаться голодними без смачної, солодкої каші! Отже наступне завдання «варимо кашу». А щоб каша вийшла смачнючою, треба чітко виконувати  те, що написано в рецепті. Варити нашу кашу  будемо вже вдома, головне зараз правильно змішати інгредієнти.

  1. «Варимо кашу» ( для завдання учні одержують велику ємкість порожню,  склянку, ложку чайну та столову, пачку крупи та ємкість з водою, сіль, цукор.)

Рецепт.

Нам потрібно 3 і 1/3 склянки води. 2/3 столової ложки солі. 2 і 1/3  столової ложки цукру. 1 і 2/3 склянки крупи. Доводимо до кипіння. Варимо 10 хвилин. Смачного!

Світлина від Ольги Шуліної.

ІV. Домашнє завдання.

 

VІ. Рефлексія.  Учні  повторюють правила з урахуванням практичного його застосування. Підсумовують, що сподобалось на уроці , що нового дізналися, які правила, можливо, треба повторити.

Підсумок уроку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравчук Олеся Олександрівна
    Використання ключових компетентностей Нової української школи, особливо діяльнісного підходу - дуже ціниться сьогодні. Дякую за практичну та корисну розробку уроку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
1215
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку