Урок-подорож у 5 класі з математики "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Урок математики у 5 класі "Додавання і віднімання десяткових дробів" проводиться у формі подорожі. Є презентація у файлі "Урок-подорож Додавання і віднімання десяткових дробів 5 клас.ppt"
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики у 5 класі

 

Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

 

Мета: узагальнити знання учнів з теми, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну точку зору; розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, терпіння, уміння зосереджуватись; виховувати дисциплінованість.

 

Обладнання: мультимедійна презентація.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми "Додавання і віднімання десяткових дробів". На цьому уроці вам потрібно узагальнити знання з цієї теми, а саме: повторити правила і показати на практиці, як ви вмієте їх застосовувати. Урок проведемо в формі подорожі у Країну десяткових дробів. Вас чекають тут цікаві пригоди, зустрічі і сюрпризи. Тому ви повинні бути дисциплінованими, активними і уважними.

 

ІІ. Постановка мети і завдання уроку.

А щоб ви часом не збилися з дороги, не заблукали в країні десяткових дробів я запросила на урок незвичайну гостю. Чи впізнаєте ви її?

 

Учень. Це – математика. Цариця всіх наук. Її улюблениця – істина, її вбрання – простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернями, і щоб досягти його, кожному потрібно пробратися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить в палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований у боротьбі з труднощами.

 

Вчитель. Отже, подорожувати ми будемо з Математикою на нашому шкільному автобусі. Дорога буде не легка, тому треба зробити математичну зарядку. А проведе її наша гостя – Математика.

 

1. І рівень. Математична зарядка.

(Завдання проектуються на екран)

1) Виконайте дії:

 11,5 + 2,3; 14 + 5,2; 3,4 + 6,6; 3,8 – 1,2; 15-1,7.

2) Порівняйте:

 3,6 і 4,8; 3,254 і 3,291.

3) Розв'яжіть рівняння:

х + 3,75 = 5; 10 – х = 0,8.

 4) Знайдіть суму в гривнях:

  3,5 грн. + 45 коп.

 5) Знайдіть суму в центнерах:

  35,5 ц + 600 кг.

 6) Обґрунтуйте рівності:

  1 см = 0,01 м;

  1 дм = 0,1 см;

  1 м2 = 0,0001 га;

  1 га = 0,01 км2.

 

Вчитель. Ми пройшли І (початковий) рівень математичної підготовки. Тепер переходимо до ІІ (середнього) рівня.

 

2. ІІ рівень. Придбання квитків.

Для того, щоб придбати квиточки на автобус, потрібно виконати тести.

(Тести даються для кожного учня індивідуальні, складені так, щоб відповіді у всіх співпадали для швидкої перевірки)

(Відповіді проектуються на екран)

 

Вчитель. Квиточки придбані, але, щоб вирушити в дорогу ми повинні пройти ІІІ рівень (достатній) – вибрати водія автобуса. Водієм буде той, хто швидше і правильно справиться із задачею.

 

3. ІІІ рівень. Водій.

Задача. Підняття ціни на нафту спричинило різке зростання ціни на бензин. Ціна 1 л бензину марки А-95, яка становила 24,4 грн. за минулий 2019 рік зростала 6 разів по 15 коп. за літр. Яка зараз нова ціна літра бензину?

  1. 15 · 6 = 90 (коп.) = 0,9 (грн.)
  2. 24,4 + 0,9 = 25,3 (грн).

 

Вчитель. Отже, водій займає своє місце в автобусі, і ми вирушаємо в дорогу. Тільки що мені Математика повідомила, що вона підготувала вам  сюрприз. До нас завітала не сама, а з екскурсоводом. Давайте ми його послухаємо.

 

Екскурсовод. Любі діти! Ми під’їжджаємо до міста, яке має назву Одиниця вимірювання величин. У цьому місті живуть всі одиниці вимірювання, якими люди користувалися з незапам’ятних часів і до наших днів.

Одиниць вимірювання існує багато, оскільки вимірюють різні величини: довжину, площу, об'єм, масу, час, температу­ру, швидкість, тиск, напругу, густину тощо. Для вимірюван­ня кожної з цих величин існують великі і дрібніші міри.

Первісна людина у пошуках житла (печери) зіставляла його розміри з величиною свого тіла і кількістю людей, які там житимуть.

Мірками для довжини, ширини, висоти речей, відстаней була реальна довжина людської ступні, кроку, руки до ліктя чи до плеча, товщина пальців тощо. Ширина великого пальця – дюйм, пальці складені разом – долоня, а розсунуті-п'ядь, відстань від згину руки до кінця пальців – лікоть, довжина всієї відстані між кінцями витягнутих у різні боки рук – сажень. Розмір ступні-фут. Відстань між п'ятами чи носками при ходьбі – крок.

 

                               

 

 

                                                            

 

                    

 

                                 

 

 

4. IV рівень. Непередбачувані обставини.

 

Вчитель. В нас виникли непередбачувані обставини. Автобус для перевірки зупинила дорожня служба. Виявляється, ми під'їхали до IV (високого) рівня, і тут перевіряють всіх: і водія, і вас, учнів. А саме, як на практиці ви можете застосовувати знання, які ви здобуваєте на уроках. Тому дорожня служба запропонувала вам справитися із такою проблемою, з якою в житті ви будете зустрічатися дуже часто. Тільки тоді ви зможете пройти цей рівень.

 

Задача. Група з чотирьох дівчат на уроці трудового навчання приготувала салат. Юля принесла на салат майонез, яйця і цибулю, Наталя – огірки і зелений горошок, Оля – ковбасу і картоплю, Леся продуктів не принесла, вона мала свою частку внести грошима. Скільки грошей Леся має віддати кожній з дівчат, якщо огірки коштують 23 грн. 10 коп., зелений горошок – 14 грн. 15 коп., цибуля – 9 грн. 70 коп., майонез – 22 грн. 50 коп., яйця – 13 грн., картопля – 11 грн. 25 коп. і ковбаса – 50 грн. 30 коп.

 

Юля:   майонез  22,50 грн

  яйця   13,00 грн

  цибуля    9,70 грн.  .

     45,20 грн. 

 

Наталя:  огірки  23,10 грн

  горошок  14,15 грн.

     37,25 грн. 

 

Оля:   ковбаса  50,30 грн

  картопля   11,25 грн.

     61,55 грн. 

 

(45,2 + 37,25 + 61,55) : 4 = 144 : 4 = 36 (грн.)

45,20 – 36 = 9,20 (грн.) – віддати Юлі.

37,25 – 36 = 1,25 (грн.) – віддати Наталі.

61,55 – 36 = 25,55 (грн.) – віддати Олі.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

Ми успішно разом із Математикою справилися з  чотирма рівнями і час вже повертатися додому. Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від подорожі, що було цікаве для вас, нове, захоплююче. На наступному уроці ми пишемо контрольну роботу і я бажаю вас всім дійти до IV рівня, але вже самостійно. Для цього вам треба ще дома трохи підготуватись.

 

IV. Завдання додому.

Готуємося до тематичного контролю. Типові задачі.

1

 

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку