Подорож у світ пригод юних фантазерів за твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»
Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; удосконалювати навички критичного мислення; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію.
Тип уроку: урок узагальнення матеріалу з елементами дослідження.
Обладнання: підручник, текст повісті, виставка творів В.Нестайка, учнівські малюнки.
Запис дати та теми уроку
Епіграф до уроку
Мені здається, що одна з найбільших удач
у житті людини – щасливе дитинство
Агата Крісті
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель:
Сьогодні в нас незвичайний урок:
У світ фантазії зробимо ще один крок,
аз творчістю ми вже зустрічались не раз;
І знову вона завітає до нас.
Це час міркувань, наполегливий час.
Цікаві завдання чекають на вас.
ІІ. Мотиваційний етап.
Шановні шестикласники! Я запрошую вас на читацький телеканал «Від фантазії і мрії – до мудрості і добра», у ході якого ми підведемо підсумки нашої роботи з пригодницькою повістю Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки». Тож запишіть тему уроку в зошити.
ТАК ЯК СЬОГОДНІ МИ ПРАЦЮЄМО НА ТЕЛЕБАЧЕНІ СПРОБУЙТЕ УЯВИТИ СЕБЕ ТЕЛЕЖУРНАЛІСТАМИ
Учитель. Сьогодні завдяки сучасним технологіям ми проведемо віртуальне інтерв'ю з письменником Всеволодом Нестайком і попросимо його дати відповіді на ті запитання, які нас найбільше цікавлять.
Добрий день, Всеволоде Зіновійовичу, скажіть, будь ласка, ким ви себе вважаєте - письменником чи казкарем?
Вчитель : Чудово , з автором твору ми вже познайомились , давайте пригадаємо і головних героїв твору .
Ява Рень і Павлуша Завгородній – звичайні школярі-підлітки, що мешкають у селищі Васюківка, бешкетники, фантазери. Вони завжди мають благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, іноді потрапляють у прикрі ситуації. Нерозлучні друзі, обмірковуючи вчинки, вміють усвідомити помилки й намагаються їх не повторювати, хоча відразу ж вигадують і здійснюють нову "авантюру".
Так як ви вже стаєте досвідченими тележурналістами, вам потрібно створити анкети Яви та Павлуші
Вчитель : Ви молодці , перший етап ми вже подолали , ну що ж настав час розпочинати нашу захоплюючу подорож у світ телебачення. Наступна наша станція це шоу
НАЙРОЗУМНІШИЙ ( ЗАПИТАННЯ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ)
Учитель. Молодці! Ви справжні знавці змісту повісті «Тореадори з Васюківки». Пропоную рухатись далі . У студію ТСН надійшло повідомлення про те, що у селі Васюківка відбувається безліч цікавих подій. Переглянемо спецвипуск новин.
Переглядаючи ілюстрації, ви повинні назвати епізод. Відповідає той,хто першим підняв руку.
Слово учителя
Що ж ви показали, що багатьох з вас через кілька років ми бачитимемо на екранах телевізорів. А ми рухаємось далі наступна програма ДЕТЕКТОР БРЕХНІ. Пройти його зможе тільки той, хто уважно читав твір і буде говорити правду і тільки правду.
Довести правильність твердження або спростувати його.
1. Павлусь дружив з Явою ще з першого класу. (Ні, з 4)
2. Хлопці хотіли прорити метро під клунею. (Ні, під свинарником)
3. Ява змушений іти на переекзаменовку через полювання на шпигунів(Так)
4.У кукурудзі хлопців знайшли Книш і Будка (Ні, Книш і Бурмило)
5.Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки. (Так)
6.Робінзон Кукурузо втік з дому на острів,щоб прожити там 20 років (Ні, 28 років два місяці і 19 днів)
7.У Києві хлопці шукали незнайомця,щоб віддати йому годинник (Так)
8.У печері Ява і Павлуша зустріли привида (Ні)
9.Павло Денисович та Іван Васильович перестали приятелювати через художнє мистецтво (Так)
10. Яві було доручено військове завдання і тому він опинився на полігоні (Ні)
11. Павлуша врятував Яву під час повені в селі (Так)
12. Хлопці підпалили сіно через Гребенючку (Ні)
Вчитель : Ну що ж , дорогі друзі крутіть барабан , адже ми з вами розпочинаємо нове шоу ПОЛЕ ЧУДЕС
|
|
|
|
|
1. |
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель : Чудово ви молодці гарно виконали всі завдання телепроектів , а чи знаєте ви яка основна думка повісті ? Давайте спробуємо себе в ролі детективів та розшифруємо основну ідею твою .
«ШИФРУВАЛЬНИК» / слайди/ - за допомогою спеціальної абетки треба прочитати вислів, який можна вважати основною думкою повісті.
@ - А #- Б $- В ^ - Г &- Д *- Е ~ - Є f- Ж j – З [- И {- І
!- Ї g – Й h – К v – Л : - М « – Н N - О
Z – П < - Р ? – С Y- Т q – У w – Ф 7 - Х = - Ц + - Ч u - Ш
d- Щ b – Ю L- Я R – Ь
« * : @ « { + N ^ N h < @ d N ^ N $ f [ Y Y { j @ & < q f # q
«Нема нічого кращого в житті за дружбу»
Вчитель: Отже, пригодницький твір не лише розважає, але й навчає. Чого ж найбільше хотів навчити В.Нестайко нас своєю повістю?
Давайте заповнимо дерево асоціаціями отриманими після прочитання твору
ДЕРЕВО – АСОЦІАЦІЯ
Вчитель : Сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.