Урок "Подорож у світ пригод юних фантазерів за твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»

Про матеріал
Викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку.
Перегляд файлу

Подорож у світ пригод юних фантазерів за твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»
 

Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; удосконалювати навички критичного мислення; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію.

Тип уроку: урок узагальнення матеріалу з елементами дослідження.

Обладнання: підручник, текст повісті, виставка творів В.Нестайка, учнівські малюнки.

Запис дати та теми уроку

Епіграф до уроку

                                                                      Мені здається, що одна з найбільших удач

                                          у житті людини – щасливе дитинство

                                                                                                Агата Крісті 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель:

 Сьогодні в нас незвичайний урок:

У світ фантазії зробимо ще один крок,

 аз творчістю ми вже зустрічались не раз;

 І знову вона завітає до нас.

Це час міркувань, наполегливий час.

Цікаві завдання чекають на вас.

ІІ. Мотиваційний етап.

Шановні шестикласники! Я запрошую вас на читацький телеканал «Від фантазії і мрії – до мудрості і добра», у ході якого ми підведемо підсумки нашої роботи з пригодницькою повістю Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки». Тож запишіть тему уроку в зошити.

ТАК ЯК СЬОГОДНІ МИ ПРАЦЮЄМО НА ТЕЛЕБАЧЕНІ СПРОБУЙТЕ УЯВИТИ СЕБЕ ТЕЛЕЖУРНАЛІСТАМИ

Учитель. Сьогодні завдяки сучасним технологіям ми проведемо віртуальне інтерв'ю з письменником Всеволодом Нестайком і попросимо його дати відповіді на ті запитання, які нас найбільше цікавлять.

 

Добрий день, Всеволоде Зіновійовичу, скажіть, будь ласка,  ким ви себе вважаєте - письменником чи казкарем?

  •                  Мушу вам сказати, що і тим, і тим. Казкар-то я казкар, але починав я як прозаїк. Моя перша книжка була оповіданням про школярів і називалася ………….….., друга - теж, а ось третя -………….……………, яка вийшла 1959 року, була вже казкою. Її відразу ж переклали кількома мовами (………………………….), так що ще на самому початку вона набула якоїсь популярності. Але, знаєте, вже після того, як я написав трилогію ………………….….., яку згодом було внесено до Почесного списку …………….….і також перекладено багатьма мовами (серед яких бенгальська і арабська, якими, слід сказати, видавалося не дуже багато українських письменників) і багато інших прозових, реалістичних та пригодницько-реалістичних повістей, я знов повернувся до сонячних …..….. і написав повість-казку „Незнайомка з країни ………………….”, яка одержала премію ім. ……………
  •                  А яке з видавництв сьогодні випускає найбільше ваших книжок?
  •                  Це звичайно ж, ………………………………....у якій я пропрацював тридцять років.
  •                  Якою повинна бути дитяча література?
  •                  Я вважаю, що дитяча література повинна бути ……………….……….і вчити моральних …………. У мене немає книжок з поганими героями і в усіх моїх книжках перемагає ………..….. Це головне для виховання совісті у дітей.
  •                  Розкажіть про своїх батьків.
  •                  Батько, ……………….…., - народився в …………….; закінчив гімназію в м. Бучач - під час …………..війни був січовим стрільцем в …..…. армії. Воював в лавах УГА, потрапив в польський табір полонених. Працював в Проскурові на ……... . …р. заарештований радянською владою; загинув у концентраційному таборі. Мама викладала ………….. мову та літературу. По смерті батька у 30-ті роки ми були змущені переїхати до ………..…., де під час нацистської окупації мама організовувала ………….
  •                  А які книги ви любили читати в дитинстві?
  •                  У дитинстві разом із сусідом та однолітком Вітасиком Дяченком читали книжки …… Трублаїні («Лахтак», «Шхуна „Колумб“»), Джека ……, Жюля Верна, Бориса Житкова, та мріяли стати ……………………….плавання. Як виявилось, через особливості …………..…. я не міг стати моряком, а сусід таки став капітаном.
  •                  За вашими повістями та оповіданнями знято  фільми?
  •                  Так,  за творами  «Одиниця з ………..», «Чудеса в ……..» та найвідоміший «…………………………..з Васюківки».
  •                  Дякуємо за цікаву розмову. До побачення.

Вчитель : Чудово , з автором твору ми вже познайомились , давайте пригадаємо і головних героїв твору .

Ява Рень і Павлуша Завгородній – звичайні школярі-підлітки, що мешкають у селищі Васюківка, бешкетники, фантазери. Вони  завжди мають благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, іноді потрапляють у прикрі ситуації. Нерозлучні друзі, обмірковуючи вчинки, вміють усвідомити помилки й намагаються їх не повторювати, хоча відразу ж вигадують і здійснюють нову "авантюру".

Так як ви вже стаєте досвідченими тележурналістами,  вам  потрібно створити анкети Яви та Павлуші

 

 

Вчитель : Ви молодці , перший етап ми вже подолали , ну що ж настав час розпочинати  нашу захоплюючу подорож у світ телебачення. Наступна наша станція це шоу

НАЙРОЗУМНІШИЙ ( ЗАПИТАННЯ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ)

Учитель. Молодці! Ви справжні знавці змісту повісті «Тореадори з Васюківки».  Пропоную рухатись далі . У студію ТСН надійшло повідомлення про те, що у селі Васюківка відбувається безліч цікавих подій. Переглянемо спецвипуск новин.

Переглядаючи ілюстрації, ви повинні назвати епізод. Відповідає той,хто першим підняв руку.

          

 

              

 

 

Слово учителя

Що ж ви показали, що багатьох з вас через кілька років ми бачитимемо на екранах телевізорів. А ми рухаємось далі наступна програма ДЕТЕКТОР БРЕХНІ. Пройти його зможе тільки той, хто уважно читав твір і буде говорити правду і тільки правду.

Довести правильність твердження або спростувати його.

1. Павлусь дружив з Явою ще з першого класу. (Ні, з 4)

2. Хлопці хотіли прорити метро під  клунею. (Ні, під свинарником)

3. Ява змушений іти на переекзаменовку через полювання на шпигунів(Так)

4.У кукурудзі хлопців знайшли Книш і Будка (Ні, Книш і Бурмило)

5.Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки. (Так)

6.Робінзон Кукурузо втік з дому на острів,щоб прожити там 20 років (Ні, 28 років два місяці і 19 днів)

7.У Києві хлопці шукали незнайомця,щоб віддати йому годинник (Так)

8.У печері Ява і Павлуша зустріли привида (Ні)

9.Павло Денисович та Іван Васильович перестали приятелювати через художнє мистецтво (Так)

10.  Яві було доручено військове завдання і тому він опинився на полігоні (Ні)

11. Павлуша врятував Яву під час повені в селі (Так) 

12. Хлопці підпалили сіно через Гребенючку (Ні)

Вчитель : Ну що ж , дорогі друзі крутіть барабан , адже ми з вами розпочинаємо нове шоу ПОЛЕ ЧУДЕС

 

 

 

 

 

1.

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Р

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що будували хлопці? / метро/
  2. Хто замінив хлопцям бика? /Корова/
  3. Кого ставили в приклад хлопцям? /Карафольку/
  4. Як назвали хлопці врятовану собаку? /Собакевич/
  5. Як називається село, в якому живуть Ява і Павлуша? /Васюківка/
  6. Звідки витягли хлопці цуценя? /Колодязь/
  7.  Що віддав перед «смертю» Ява сестрі Яришці? /Велосипед/
  8. Що викликає у нас, читачів, повість «Тореадори з Васюківки»? /Радість/
  9. Що будували хлопці на баштані з кавунів? /Піраміди/

 

Вчитель :  Чудово ви молодці гарно виконали всі завдання телепроектів , а чи знаєте ви яка основна думка повісті ? Давайте спробуємо себе в ролі детективів та розшифруємо основну ідею твою .

«ШИФРУВАЛЬНИК» / слайди/  - за допомогою спеціальної абетки  треба  прочитати  вислів, який можна вважати основною думкою повісті.

@ - А        #- Б        $- В       ^ - Г       &- Д     *- Е      ~ - Є       f- Ж      j – З         [- И     {- І

 !- Ї      g – Й      h – К       v – Л      : - М       « – Н       N - О     

Z – П     < - Р      ? – С      Y- Т      q – У        w – Ф       7 - Х      = - Ц        +  - Ч       u - Ш   

d- Щ        b – Ю        L- Я        R – Ь

 

«  *  :  @  « {  +  N  ^  N   h  < @   d   N  ^ N   $   f  [  Y   Y  {    j  @   &  <   q   f   #   q

«Нема нічого кращого в житті за дружбу»

 

Вчитель: Отже, пригодницький твір не лише розважає, але й навчає. Чого ж найбільше хотів навчити В.Нестайко нас своєю повістю?

Давайте заповнимо дерево асоціаціями отриманими після прочитання твору

ДЕРЕВО – АСОЦІАЦІЯ

Вчитель : Сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку