Урок – подорож «Весняна подорож до міста Птахів»

Про матеріал

Урок – подорож «Весняна подорож до міста Птахів» для 4 класу

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

 

КЗ «Добровеличківське НВО»

                                         Урок – подорож

« Весняна подорож

   до міста Птахів»

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

 

 

 

2018 р.

 

Мета:  

  Підібрати цікавий матеріал про птахів нашої місцевості;

 формувати в учнів початкові навички дослідницької роботи;

 розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння виступати перед аудиторією;

 розвивати трудові навички; виготовити годівнички для пташок;

розвивати творчість, уяву, фантазію;

прищеплювати любов до природи.

 

Обладнання:

Мультимедійна презентація, запис голосів птахів, уривки з мультфільмів, виставка книг про птахів, виставка робіт в техніці ізонитка на тему «Птахи», виставка малюнків на тему « Птахи навколо нас».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           Хід подорожі

     Вчитель:

     Діти, сьогодні у нас не звичайний урок, а урок – подорож. А куди ми з вами помандруємо ви  дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

              Високо літають , комашок та гусінь поїдають. (Птахи)

  Послухайте пісеньку головного  героя мультика « Хто такі птахи?» ( слайд1)

Сьогодні ми побуваємо в незвичайному місті, місті , де все пов’язано з птахами. Так як зараз починається пора року весна, то подорож відбуватиметься по весняному місту Птахів. ( слайд 2)

Птахів, діти, вважають справжніми першими провісниками весни. Із давніх-давен 18 березня відзначали Кононів день. У цей день у давнину влаштовувалися цікаві дитячі забави – заклички птахів. Матері і бабусі випікали з тіста для діток фігурки птахів – жайворонка та голубів. Уранці ними прикрашали двір і сад, а коли коли добре пригрівало сонечко, діти виходили юрбами за   село, несучи в руках печиво. Діти дзвінко промовляли:( учні розказують заклички)

А тепер повернемося до нашої подорожі, і перше куди ми потрапимо – це вулиця Перелітних птахів (знаєте, яких птахів називають перелітними?) ( слайд 3)

Зараз наші учні розкажуть вам,які пташки  першими повертаються до нас весною.

1 учень (слайд 4)

 Першими повертаються жайворонки, їх вважають справжніми благовісниками весни на

 Україні.   В одній із народних веснянок співається так:

                           Чом ти, жайворонку, рано з вирію вилетів?

                           Іще по горах сніженьки лежать,

                           Іще по долинах криженьки стоять.

 Селяни за жайворонками гадали на врожай: якщо вони летять високо над землею, то це до Бога летять молитися – буде врожай; якщо ж над землею низько, - то це вони загубили по дорозі ціп – буде неврожай.

2 учень (сл..5)

Другими повертаються граки. І відразу ж беруться до гніздування, здіймаючи такий галас і метушню на деревах, як циган на ярмарку.

3 учень ( сл..6)

Слідом за граками прилітають дикі гуси. Коли діти, бувало, побачать уперше цих пташок, то підкидають угору солому і гукають: «Гуси ,гуси, нате вам на гніздечко, а нам на здоров’ячко».    Цю солому матері збирали і клали на гніздо під квочку, щоб курчата водилися.

4 учень ( сл..7)

Четвертими повертаються із вирію чорногузи, або ще їх називають бусли, бузьки, лелеки. Існує повір’я: якщо лелека звив гніздо на хаті, то він має принести господарям щастя, оскільки гніздяться вони лише біля добрих людей.

5 учень (сл..8)

П’ятими повертаються ластівки. Їх вважають найкращими благовісниками весни, що приносять на своїх прудких крилах весняне тепло. Цих пташок дуже шанують вважають їх Божими охоронцями осель. Існував такий звичай: хто перший побачить ластівку, той має взяти в жменю землі, кинути її за ластівкою зі словами: « На тобі, ластівко, на гніздо, а людям на добро».

 Вчитель

А тепер давайте звернемо в провулок Весняних народних прикмет (таких провулків у цьому       місті є 4: Весняних, Літніх, Осінніх, Зимових прикмет. ( учні розповідають прикмети).  ( слайд 9)

Далі на нашому шляху « Пташиний стадіон» ( сл.10)

Визнаєте, що птахи першокласні літуни. Так от, давайте заглянемо сюди і побачимо,які     результати показують пернаті. ( сл.11)

Для підтримки сил, птахам потрібно їсти. Давайте зайдемо в пташину їдальню і побачимо апетит пташок. (сл.12)  Де ж знаходяться пташині їдальні?  ( В полях, лісах, гаях, садах)

А що робити зимуючим птахам? Подивіться як наші учні взяли участь в акції « Допоможи птахам взимку» ( сл..13, 14)

А ось пташина музична школа. Адже ви знаєте, що деякі птахи неабиякі співаки. (сл..15)

Зараз ви будете вгадувати, стоячи за дверима класу, хто навчається в цьому класі.

Прослуховування записів голосів птахів.  (сл. 16, 17, 18, 19,20)

А зараз ми побуваємо на майдані пташиних рекордів.  ( сл.21) ( сл..22)

О, куди це ми потрапили? Так, це пташиний дитячий садок. ( сл..23) Прочитайте, чим займається малеча в садочку? ( сл..23) А які ви знаєте ігри за участю пташок? ( «Унадився журавель», «Пташка в клітці», «Гуси», «День – ніч». А які пісні знаєте про птахів? ( « Ой летіли дикі гуси»,      « Ластівка», « Ой кувала зозуля» )Ну, а зараз зайдемо в танцювальну залу, приєднаємося до улюбленого танцю пташиної дітвори і самі трошки розімнемося ( Фізкультхвилинка) (сл..24)

Молодці, гарно потанцювали. А ось підходимо до хати-читальні. (сл..25)  Діти, що це? Так, це бібліотека.

Птахи дуже люблять читати про своїх родичів. Тому погляньте, які книги стоять у них на полицях. ( сл..26) Які з цих книг ви читали?  А тепер поглянемо на нашу виставку книг. Кому що сподобалося,підходьте до нашої шкільної бібліотеки, беріть і читайте, ви дізнаєтесь дуже багато цікавого.

Ну а як же в наш час без кіно? Так, у Пташиному містечку є  кінотеатр. ( сл..27)

Давайте переглянемо уривки з улюблених мультиків усіх пернатих. ( сл.. 28, 29,30,31)

До нас прийшло послання від птахів, вони хочуть, щоб ви розгадали ребуси, адже бачать, що ви розумні дітки. (сл..32) Молодці, гарно впоралися з цим завданням.

А ось по дорозі нам трапляється  « Творча майстерня». ( сл..33)  Як ви думаєте, дітки, що ж майструють пташки? Так, вони вміють гарно будувати свої гнізда. Давайте поглянемо на самих кращих майстрів у цій справі. Ремез ( сл..34), ластівка (сл..35), лелека (сл.. 36), горлиця ( сл..37), дятел (сл..38).

До нас прийшов лист від птахів. Вам цікаво про що там йдеться? Давайте прочитаємо. (сл..39)

Огляд виставки дитячих малюнків та робіт в техніці ізонитка.

А тепер давайте звернемо на проспект Символів.(сл..40)  Я думаю, те що розкажуть наші учні ви вже знаєте, а може дещо дізнаєтесь і нового.

Виступ учнів з інформацією про птахів-символів. Сова (сл..41), лебідь (сл..42), лелека (сл..43), ластівка (сл..44), орел (сл..45), голуби ( сл..46).

Місто Птахів дуже велике за одну подорож нам його не обійти. Ми вже трохи втомилися, тому на завершення нашої подорожі зайдемо у сквер Пам’ятників. (сл..47)  Так-так не тільки відомим людям ставлять пам’ятники, а і птахам. Кому і за що вам розкажуть наші діти.

  1. Пам’ятник голубам в Англії (сл..48)
  2. Пам’ятник гусям в Римі ( Італія) (сл..49)
  3. Пам’ятник лелекам в Тернополі (Україна) (сл..50)
  4. Пам’ятник «Дайте дорогу утятам» в Москві (Росія) (сл..51)
  5. Пам’ятник горобчику в Бостоні (США) та ще багато інших.

О, знову лист від птахів. ( сл..52) Звернення від птахів ( сл.. 53)

 

 

 

   Звернення птахів

 

1.Бережіть нас.

 

2.Не руйнуйте наші гнізда.

 

3.Допомагайте нам взимку,  

   розвішуйте годівнички.

 

4. Оберігайте нас від хижаків.

 

5. Не шуміть в лісі весною, коли ми

    висиджуємо пташенят.

 

        І тоді ми будемо

        розвеселяти вас

       чарівним співом!

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку