Урок-подорож "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 7. Обчислення виразів на дії різного ступеня"

Про матеріал
Урок-подорож, ознайомлення із сімома чудесами України; закріплення таблиці множення числа 7, обчислення виразів на дії різного ступеня
Перегляд файлу

   Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 7. Обчислення виразів на дії різного ступеня

  Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

  Форма проведення: урок-подорож

  Мета: актуалізувати знання учнів таблиці множення числа 7; вправляти у застосуванні випадків табличного множення числа 7 до обчислення виразів; закріпити вміння аналізувати текстові задачі, складати задачі за виразом; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння виділяти ланки ламаної та визначати її довжину; вміння визначати істинність або хибність математичних тверджень; вміння співвідносити величини між собою; вміння аналітично мислити, обґрунтовувати свій вибір; удосконалювати математичне мовлення. Виховувати патріотичні почуття та інтерес до історичної спадщини свого народу.

   Хід уроку:

І Ввідно-мотиваційний етап

    1. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось  - не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати,

А знання мерщій хапати,

Щоб не було нам мороки –

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм..

- Але перед дорогою нам слід закінчити домашні справи.

   2. Перевірка домашнього завдання

- Яке  із записаних чисел не є відповідями до прикладів?

- Який вираз є правильним розв’язанням задачі?

- Як потрібно змінити умову задачі, щоб вона розв’язувалася такими виразами? (дівчатка і хлопчики).

Перевірка.

   3. Повідомлення теми, мотивація

- Таблицю множення якого числа ми почали вивчати на минулому уроці?

- Яку характеристику можна дати числу 7?

- Де, крім уроків математики, ми ще зустрічаємося з цим числом?

(Прислів’я, приказки, казки:

«Сім разів відміряй, один раз відріж», «Семеро одного не чекають», «Сім бід — один одвіт», «Сім п’ятниць на тиждень»; «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка і семеро гномів», «Про сімох братів гайворонів та їхню сестру», «Семиліточка»)

- А ще є сім чудес світу.

- А ось куди ми вирушимо у подорож, ви дізнаєтеся, обчисливши вирази.

32 – 3 * 7

4 * 7 + 28

5 * 7 – 8

7 * 7 – 24

6 * 7 –  34

9 * 7 + 17

18 + 2 * 7

К

Н

А

Р

У

А

Ї

Ключ:  Розташувати результати виразів в порядку зростання:

У- 8, к – 11, р – 25, а – 27, ї – 32, н – 56, а – 80.

(Україна).

Карта на дошці.

- І у нас в Україні є свої чудеса. Їх теж сім. І сьогодні ми вирушимо у подорож цими славетними місцями.

- А яким видом транспорту ми подорожуватимемо, дізнаєтеся, відгадавши загадку:

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (потяг)

(Потяг вивісити).

- А подорожувати ми будемо в 7 вагоні, і щоб туди попасти, потрібно скласти вирази, розв’язком яких є число 7.

(Приклади учнів).

ІІ Операційно-пізнавальний етап

  1. Каліграфічна хвилинка.

- Перша зупинка - Херсонес Таврійський.

Слайд.

- Допомагати дізнаватися цікаві факти про чудеса України нам будуть краєзнавці - дослідники, що вивчає історіюмистецтвопам'ятки архітектури рідного краю.

(Повідомлення учня).

Херсонес – (у перекладі з грецької «півострів») е місто і одночасно держава, розташоване в південно-західній частині Криму.  Херсонес Таврійський включений до списку світової спадщини.

Доповнення:

Дослідження руїн колишнього Херсонесу розпочато з 1827 р.

- Тут буде зупинка «Каліграфічна».

- З яких елементів складається цифра 7? (Показ написання).

- Напишіть цифру 7, тепер допишіть справа ще одні сімку. Яке число отримали? (77).

- Як змінилося число? (збільшилося на 7 десятків). Запишіть його, будь ласка.

- Допишіть справа ще одну цифру 7. Хто може сказати, яке число утворилося? (777). Запишіть.

  2. Математичний диктант

- Наступна зупинка - Хортиця.

- Історичну довідку про це чудо України підготував краєзнавець ________. (Повідомлення)

 Хортиця – найбільший острів на Дніпрі, розташований біля міста Запоріжжя. На острові була створена Запорізька Січ, яка стала захисною фортецею від ворогів.

Доповнення:

У 1736 році на Хортиці була заснована Запорозька верф – місце, де будують кораблі.

Слайди.

- Скільки вушок в зайченят?

- Скільки лапок в цуценят?

- Скільки хвостиків в курчат?

- Скільки ріжок в крокодилів?

- Скільки лапок у цих звірів?

- Скільки крил у цих пінгвінів?

- Хто на диктанті не дрімав, все правильно порахував?

Слайди, взаємоперевірка.

- Хто не припустився жодної помилки, поставте на полях 2 бали, хто правильно виконав 4 приклади, поставте 1 бал, хто вірно обчислив менше 4 прикладів – 0 балів.

   3. Усний рахунок

- Наступна зупинка – Софіївка.

- Краєзнавець ___________ дасть нам короткі відомості про це місце. (Повідомлення)

  Націона́льний парк «Софі́ївка»  парк, в якому росте понад 2000 видів дерев і кущів.

Доповнення:

 Парк «Софіївка» засновано у 1796 році власником міста Умані, Станіславом Потоцьким на честь дружини Софії.

  а) знайди «зайве» число

- 11, 21, 101, 53, 71, 91;

- 24, 46, 8, 12, 57, 98.

- Аргументуйте свій вибір. (по 1 балу)

  б) встановити закономірність

7           14            21 …

- Доведіть свою думку. (1 бал)

32

6*6

 7*5

8*4

7

3*3

24:6

1*7

42

9*5

6*7

3*9

9

18:2

42:6

2*7

20

3*7

4*5

3*6

36

6*5

5*7

9*4

21

5*4

 8*3

3*7

  в) естафета «Вибери приклад» (по рядах)

16

4*5

 8*2

3*7

5

16:4

2*3

30:6

28

4*7

8*3

2*9

6

1*7

36:6

20:5

14

3*5

4*3

2*7

27

8*3

3*9

6*4

35

5*5

9*4

5*7

 

15

3*4

 2*7

5*3

8

4*2

24:6

35:5

45

7*6

7*7

5*9

24

4*7

5*5

6*4

4

16:4

21:3

30:6

18

8*2

3*6

2*7

25

3*7

5*5

3*8

(Постери на дошці).

- Хто правильно виконав завдання, поставте на полях 1 бал.

   4. Робота з підручником.

- Наступна зупинка – Хотинська фортеця.

- Надамо слово краєзнавцю - _________.

(Повідомлення учня).

 Це фортеця розташована у місті Хотині на Дністрі. Сьогодні на території фортеці розташований Державний історичний музей «Хотинська фортеця». 

Доповнення:

    У Хотинській фортеці у 17 столітті козацькі війська під проводом Петра Сагайдачного зупинили захоплення України турецьким військом.

- Книжка вчить чудес без ліку,
Мудрим – наймиліша.
Тож відкриємо її
І попрацюємо скоріше.

- Відкрийте, будь ласка, 122 ст. Попрацюємо самостійно над № 810 – 1, 2 приклади.

Перевірка.

- Ті, хто обчислив вирази без помилок, закінчують працювати з цим номером, а ті, хто припустився помилки, виконують приклади з № 812.

Перевірка (слабшим (№ 812) – читаю вираз – учні знаходять і відповідають (1 бал), сильніші – правильно читають самі (2 бали).

  5. Фізкультхвилинка.

- Час настав для відпочинку ,
Проведем фізкультхвилинку.

 6. Робота над задачею.

- Продовжуємо нашу мандрівку. Наступна зупинка – Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець».

- Слово нашому краєзнавцю _____.

(Повідомлення учня)

  Це місто на березі річки Смотрич. Його створили майстри різних країн Європи. До складу фортеці входять одинадцять башт. 

Доповнення:

 Перша в історії згадкау про Кам'янецький замок датована 7 січня 1374 року.

- Попрацюємо над задачею № 811.

- Прочитайте її. Що відомо? Що потрібно знайти?

- До дошки піде ____. Разом запишемо короткий запис. (Учневі біля дошки – 1 бал).

В альб. – на 3 ст. по 7 м.

                                                ? м.

В п. – 18 м.

- Хто може розв’язати задачу, працює самостійно, всі інші – разом з нами.

(Розв’язування по діях)

- Який вираз, на вашу думку, є розв’язком задачі. Чому?

3 * 7 + 18                                  18 + 3 * 7

18 + 7 * 3                                  7 * 3 + 18

- Чи є ще вираз, що може бути розв’язком цієї задачі? Чому? (Переставний закон додавання)

   7. Робота з геометричним матеріалом.

- Наша подорож триває. І зараз ми опинилися ще в одному чудесному місці  - Софіївському соборі, що у Києві.

- Історична довідка – від краєзнавця - ___________.

(Повідомлення учня).

   Собор святої Софії  або Софійський собор – собор в центрі Києва, Одна з найголовніших християнських святинь Східної Європи.

Доповнення:

   У «Повісті минулих літ» заснування Софійського собору значиться під 1037 роком.

  • А тепер попрацюємо групами. Об’єднайтеся в четвірки. Відкрийте конверт, прочитайте і виконайте завдання. 

відстань

секунда

кут

7 * а + 43

 

геометрична фігура

вираз

одиниці вимірювання

величина

 

 

об’єм

кілограм

91 – 7 * 7

точка

 

Перевірка груп (на постерах) (1 бал)

   8. Бесіда.

- Якою геометричною фігурою можна показати наш маршрут на карті? (ламана)

Слайд.

- Скільки ланок ми отримали? (5). А скільки чудес України вже відвідали? (6). Чому ж ланок 5? (бо вона незамкнена).

 (Слайд – ламана).

- Як знайти довжину ламаної? (додати довжини всіх ланок)

- Яка довжина нашого маршруту? (17 см).

- Що означає цифра 7 в числі 17? А в числі 71?

- Переведемо в іншу величину (1 дм 7 см)

- Накресліть ламану, яка складається з 5 ланок, і довжина якої 17 см.

- Яка довжина ланок ламаної у тебе?

(1 бал)

  9. Бесіда (продовження)

- Ми з вами відвідали 6 чудес України. А їх же є 7.

- Як ви вважаєте, чи закінчилася наша подорож? (ні)

- Скажіть, будь ласка, чи є потреба нам мандрувати далі? (так)

- В якому випадку я можу стверджувати, що далі мандрувати вже не потрібно? (При умові, що 7 чудо України знаходить теж у місті Києві).

- На потяг нам сідати більше не потрібно. Ми знаходимося на кінцевій зупинці нашої мандрівки – у Києво – Печерській лаврі.

- Слово надається краєзнавцю - ____.

(Повідомлення учня).

       Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра  — одна з найбільших православних святинь України.

     Разом із Софійським собором внесена до переліку Світової спадщини.

Доповнення:

   Головна дзвінниця лаври побудована у 1731—1744 рр. Аби піднятися на її верхівку, необхідно подолати 374 сходинки.

ІІІ Корекційно-оцінювальний етап

Підсумок уроку.

- Підведемо підсумок нашої мандрівки. А зробимо це через визначення істинності чи хибності тверджень.

- Доберіть синонім до слова «істинне»;  «хибне».

- Що можна сказати про слова «істинне» і «хибне» (протилежні за значенням, антоніми)

«Україна має 7 чудес» (так)

«Чверть години дорівнює 15 хвилин» (так)

«1 хвилина – це 70 секунд» (ні)

«Добуток чисел 7 і 7 означає 7 додати 7» (ні)

«Якщо суму чисел 6 і 2 збільшити у 7 разів, буде 56» (так)

«7 кг пір’я легше, ніж 7 кг заліза» (ні)

«На одній нозі гуска важить 7 кг, на двох – 14» (ні).

(Якщо «ні» - аргументація).

(1 бал)

- То як же 7 чудес України пов’язані з числом 7?

(Пригадування фіксованих записів).

- Любі краєзнавці, додайте собі ще по 1 балу за ваші повідомлення.

- А тепер підрахуйте, хто з вас купив найдорожчий квиток на потяг?

- Це і є ваша оцінка за урок.

- Ті учні, у кого найдорожчі квитки, отримують додому картку, а всі інші виконають завдання на сторінці 123, № 814, 815. Задача схожа на ту, яку ми розв’язували на уроці, а за даними таблиці ви самостійно складете вирази і їх обчислите.

- Всі сьогодні працювали,

Чудесами мандрували,

І на 7 таблицю знаєм,

Тепер гаву не спіймаєм.

Й гостям зичимо ми щиро

Всім здоров’я, щастя й миру!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Миколаївна Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2022
Переглядів
505
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку