Урок – подорож з географії 10 клас. Тема: «Завітаємо до Німеччини!»
Мета: охарактеризувати комплексну економіко-географічну характеристику Німеччини.
Завдання:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Форма проведення: урок – подорож
Міжпредметні зв’язки: економіка, історія, географія
Обладнання: підручники, атласи, політична карта світу, фізична карта Німеччини, презентація, проектор.
Основні поняття та терміни: економіко-географічна характеристика країни, економіко-географічне положення, природні ресурси, природний приріст, густота населення, урбанізація, господарство, експорт, імпорт.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вчитель географії: Шановні 10 класники уроку сьогодні не буде. Замість нього ми здійснимо подорож до країни назви, якої я не пам’ятаю знаю про неї те, що знаходиться в Західній Європі. Є батьківщиною Гьоте, Баха, Вагнера. А в жовтні печуть смачні брецелі.
Вчитель історії: Чи під силу вам пригадати назву країни, історія якої почалася ще в період Великого переселення народів? Назву однієї з найдавніших країн Європи, що розквітла в період правління Карла Великого. Саме на території цієї країни розпочалася Реформація. За часів Веймарської республіки виступила ініціатором Першої світової війни, а згодом, внаслідок реваншистської політики, і Другої світової війни.
Діти, а ви з догодалися куди ми сьогодні подорожуємо? А отже, тема нашої подорожі – Німеччина.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Учням необхідно пригадати пропущені події з історії Німеччини та розташувати їх у вільних ячейках таблиці. Після виконання роботи групи презентують свої результати. Вчитель історії демонструє вірно заповнено таблицю та підсумовує результати роботи груп.
Велике переселення народів |
Германські племена |
IV – VII ст. |
Франкська держава |
Карл Великий |
Кінець V – 962 рр. |
Священна Римська імперія |
Мартін Лютер, Реформація |
962 – 1806 рр. |
Німецький союз та імперія |
Отто фон Бісмарк Перша світова війна |
1806 – 1919 рр. |
Німецька держава (Веймарська республіка, Третій рейх) |
Друга світова війна, нацизм |
1919-1945 рр. |
ФРН |
«Німецьке економічне диво» Берлінський мур, НДР |
1945 - сучасність |
ІІІ. Інструктаж.
Щоб наша спільна робота була успішною, нам потрібні правила, будь ласка:
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Вчитель географії. Для вивчення нового матеріалу ви вже об’єднані у свої «домашні» групи це «Фізико-географи» «Демографи» «Економісти» «Міністерство транспорту та економічних зв’язків», зараз кожна з груп отримає завдання, після чого ви з існуючого у вас на столі матеріалу повинні утворити колаж-схему з якою ви презентуєте вивчену вами інформацію.
План характеристики країни
Інструктивна картка вчителя
Політологи
Інструктивна картка №1
Фізико - географи
Інструктивна картка №2
Демографи
Інструктивна картка №3
Економісти
Інструктивна картка №4
Міністерство транспорту та зовнішніх економічних зв’язків
Фізкульт хвилинка 4хв.
Робота в зошиті. Складання таблиці (учні заповнюють таблицю в ході уроку). Але не забутьте заповнювати ваші таблички.
Загальні відомості про країну |
Природні ресурси |
Населення |
Господарство |
Транспорт, зовнішні економічні зв’язки |
|
|
|
|
|
V. Закріплення нових знань і умінь учнів
Прийом «Займи позицію»
VI. Домашнє завдання
Неформальне (8-10 речень). Написати «ЕСЕ Вплив Німеччини на формування сучасної карти Західної Європи»