Урок – подорож з географії 10 клас. Тема: «Завітаємо до Німеччини!»

Про матеріал
Мета: охарактеризувати комплексну економіко-географічну характеристику Німеччини. Завдання:  сформувати в учнів систему знань про особливості економіко - і політико – географічного положення;  продовжувати формувати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, працювати в малих групах;  виховувати толерантне ставлення учнів до культури інших країн, самоповагу та взаємоповагу.
Перегляд файлу

Урок – подорож з географії 10 клас. Тема: «Завітаємо до Німеччини!»

Мета: охарактеризувати комплексну економіко-географічну характеристику Німеччини.

Завдання:

  • сформувати в учнів систему знань про особливості економіко - і політико – географічного положення;
  • продовжувати формувати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, працювати в малих групах;
  •  виховувати толерантне ставлення учнів до культури інших країн, самоповагу та взаємоповагу.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: урок – подорож

Міжпредметні зв’язки: економіка, історія, географія

 Обладнання: підручники, атласи, політична карта світу, фізична карта   Німеччини, презентація, проектор.

Основні поняття та терміни: економіко-географічна характеристика країни, економіко-географічне положення, природні ресурси, природний приріст, густота населення, урбанізація, господарство, експорт, імпорт.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель географії: Шановні 10 класники уроку сьогодні не буде. Замість нього ми здійснимо подорож до країни назви, якої я не пам’ятаю знаю про неї те, що знаходиться в Західній Європі. Є батьківщиною Гьоте, Баха, Вагнера. А в жовтні печуть смачні брецелі.

Вчитель історії: Чи під силу вам пригадати назву країни, історія якої почалася ще в період Великого переселення народів? Назву однієї з найдавніших країн Європи, що розквітла в період правління Карла Великого. Саме на території цієї країни розпочалася Реформація. За часів Веймарської республіки виступила ініціатором Першої світової війни, а згодом, внаслідок реваншистської політики, і Другої світової війни.

  Діти, а ви з догодалися куди ми сьогодні подорожуємо? А отже,  тема нашої подорожі – Німеччина.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вчитель географії. «Картографічний практикум»
  • Які країни входять у регіон Західна Європа?
  • Учитель називає країну або столицю європейської держави, учні, не користуючись картою, називають столицю або країну відповідно.
  1. Вчитель історії. Вправа «Згадати все»

Учням необхідно пригадати  пропущені  події з історії Німеччини  та розташувати їх у вільних ячейках  таблиці. Після виконання роботи групи презентують свої результати. Вчитель історії демонструє вірно заповнено таблицю та підсумовує результати роботи груп.

Велике переселення народів

Германські племена

IVVII ст.

Франкська держава

Карл Великий

Кінець V – 962 рр.

Священна Римська імперія

Мартін Лютер,

Реформація

962 – 1806 рр.

Німецький союз та імперія

Отто фон Бісмарк

Перша  світова війна

1806 – 1919 рр.

Німецька держава (Веймарська республіка, Третій рейх)

Друга світова війна, нацизм

1919-1945 рр.

ФРН

«Німецьке економічне диво»

Берлінський мур, НДР

1945 - сучасність

ІІІ. Інструктаж.

Щоб наша спільна робота була успішною, нам потрібні правила, будь ласка:

  1. Поводитися спокійно.
  2. Не вигукувати.
  3. Бути терплячим.
  4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.
  5. Не критикувати.
  6. Поважати одне одного.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

Вчитель географії. Для вивчення нового матеріалу ви вже об’єднані у свої «домашні» групи це «Фізико-географи» «Демографи» «Економісти» «Міністерство транспорту та економічних зв’язків», зараз кожна з груп отримає завдання, після чого ви з існуючого у вас на столі матеріалу повинні утворити колаж-схему з якою ви презентуєте вивчену вами інформацію.

План характеристики країни

  1. Візитна картка ( вчитель географії і історії)
  2. Географічне положення.
  3. Природні умови і ресурси.
  4. Населення.
  5. Господарство.
  6. Транспорт. Зовнішні економічні зв’язки.
  1. Об’єднання учнів у динамічні групи.
  • Політологи (вчителі)
    • Фізико-географи
    • Демографи
    • Економісти
    • Міністерство транспорту та зовнішніх економічних зв’язків
  1.  Робота в групах за інструктивними картками з використанням колаж-схеми.

Інструктивна картка вчителя

Політологи

  1. Загальні відомості про країну:
  • назва;
  • площа;
  • форма правління;
  •  адміністративно-територіальний устрій;
  • тип країни.
  1. Історія формування території країни.

Інструктивна картка №1

Фізико - географи

  1. Особливості ЕГП країни
  • риси положення на  материку;
  • оцінка кордонів.
    1. Природно-ресурсний потенціал
  • особливості рельєфу;
  • кліматичних умов;
  •  види ресурсів, якими володіє держава, райони їх видобутку.

Інструктивна картка №2

Демографи

  1. Населення країни:
  • кількість і природний приріст населення;
  • тривалість життя;
  • національний склад, релігія, мова;
  • розміщення населення, щільність;
  • зайнятість по галузях, проблеми
  1. Найбільші міста та міські агломерації.
  2. Традиції і культура Німеччини.

Інструктивна картка №3

Економісти

  1. Загальна характеристика господарства країни.
  2. Промисловість:
  • значення галузі в світовому господарстві, її галузевий склад;
  • розміри виробництва продукції;
  • головні центри виробництва, фактори, що визначають розміщення виробництва саме в цих центрах;
  • екологічні проблеми, проблеми і перспективи розвитку промисловості.
  1. Сільське господарство країни:
    • значення галузі;
    • природні умови для розвитку галузі;
    • структура галузі, співвідношення рослинництва і тваринництва;
    • географія рослинництва і тваринництва, сільськогосподарські райони;
    • загальний висновок і перспективи розвитку галузі.

Інструктивна картка №4

Міністерство транспорту та зовнішніх економічних зв’язків

  1. Транспорт країни:
  • види транспорту, перевага певних видів транспорту;
  • найбільші транспортні вузли, порти, аеропорти.
  1.   Зовнішньоекономічні зв’язки Німеччини:
  • експорт;
  • імпорт;
  • райони міжнародного туризму;
  • дипломатичні відносини між ФРН та Україною.

Фізкульт хвилинка 4хв.

Робота в зошиті. Складання таблиці (учні заповнюють таблицю в ході уроку). Але не забутьте заповнювати ваші таблички.

Загальні відомості про країну

Природні ресурси

Населення

Господарство

Транспорт, зовнішні економічні зв’язки

 

 

 

 

 

V. Закріплення нових знань і умінь учнів
Прийом «Займи позицію»

  • Я стверджую, що Німеччина – країна, яка цікавить тільки туристів?
  • А я вважаю, що Німеччина – країна, яка цікавить істориків?
  • Діти, хто підтримує чию позицію? (малюнок – рюкзак, книжка)
  • А що нам скажуть наші гості?

VI. Домашнє завдання

Неформальне (8-10 речень). Написати «ЕСЕ Вплив Німеччини на формування сучасної карти Західної Європи»

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку