Урок "Подорож з Капітошкою" (математика, 2 клас)

Про матеріал
Інтегрований урок математики "Подорож з Капітошкою" у 2 класі. Запис чисел під диктовку. Пояснення даного розв’язання задачі. Порівняння чисел і знаходження значень виразів. Вчитель Вірич Раїса Іванівна, Світанківський ЗЗСО.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок

у 2 класі

 

 

 

Без имени-1

 

 


Тема:     Запис чисел під диктовку. Пояснення даного розв’язання

                      задачі. Порівняння чисел і знаходження значень виразів.

 

Мета: Узагальнити знання дітей про прямокутник, кругообіг води в природі. Закріпити знання нумерації чисел в межах 100. Формувати навички обчислення, уміння розв’язувати нерівності, вирази, логічні і прості задачі за допомогою схем. Розвивати вміння нестандартно мислити, працювати в гуртках, вірно давати оцінку своїм знанням. Виховувати повагу до товаришів, любов до природи, цікавість до спільного пошуку, до предмета математики.

 

Обладнання: Підручник «Математика» Богданович: ілюстрації із зображеннями моря, річки, струмка, озера, кругообігу, схема акваріума, карточки із завданням для груп, малюнки хмар із словами, Капітошка.

 

Хід уроку.

 

  1. Організаційна частина.
    •     Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхнемося і згадаємо наш девіз роботи:

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

          1 учень:

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

 

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці.

 

       2  учень:

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно,

І виконувати те,

Про що мова  зараз йде.

 

  • А що б вам хотілося сьогодні зробити на уроці математики? (діти повідомляють)

 

Всі види роботи вивішую:

  • розв’язок прикладів;
  • розв’язок задач;
  • креслення;
  • логічні задачі;
  • розв’язок нерівностей;
  • усний рахунок;
  • ігри;
  • оцінка;

 

  • В кінці уроку ми дізнаємося, чи все ми встигли, що намітили?
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Мозкова атака.
    •                     Що таке басейн?
    •                     Навіщо він потрібен людям?
    •                     Звідки поступає туди вода?
    •                     Звідки з’явилася вода в крані?
    •                     З кількох цифр складається двоцифрове число?
    •                     Як попала вода в водопровід?
    •                     Що буде, якщо ми переставимо доданки місцями?

 

  •   Уявіть собі, що до нас на урок завітала у гості Капітошка. Вона вам подобається?  А чому її так називають? А звідки вона до нас прийшла?
  •   Із далекого океану. І це ми перевіримо, бо Капітошка запрошує нас у подорож. Згодні? Подорожувати будете в групах, виберете в них командирів. Відповіді своїх груп оцінюватимемо краплинами.

 

  1.   Хвилинка каліграфії.

 

До цієї цифри ти вже звик,

Це цифра – сніговик.

Тільки зима зміняє осінь,

Діти ліплять цифру… (8).

 

  1. Математичний диктант.
    1.   Я зараз зачитаю розповідь Капітошки, а ви запишете всі цифри, які тут почуєте.
      •   Я – одна із багатьох краплинок великого світового океану, який об’єднує в собі 4 океани, 3 десятки морів. Всього 7 десятків процентів Землі покрито водою. У нас на Україні є 2 моря – Чорне і Азовське, а також більше 3 десятків річок. Ваше тіло на 75% складається із води. Без води ваш організм може прожити лише 4 суток. Людина випиває в день близько 2 л. води і в 2 десятки раз більше води використовує для миття посуду і приготування їжі.

 

(1, 4, 30, 70, 2, 30, 75, 4, 2, 20)

 

Назвіть двоцифрові і одноцифрові. Підкресліть двоцифрові.

  1.   Група І – складіть приклади на додавання одноцифрове до одноцифрового.

5+4=9

7+3=10

8+5=13 і т. д.

 

Група ІІ – одноцифрове до двоцифрового

2+40=42

4+60=64

3+50=53 і т. д.

 

Група ІІІ – двоцифрове до одноцифрового

30+8=38

50+5=55 і т. д.

 

  1.   Подивіться на ряди краплинок і визначте, яке число зайве в ряді.

 

І група:  24,  14,  60,  74,  94

ІІ група:  10,  30,  60,  73,  80

ІІІ група  2,  4,  15,  7,  8

 

  1. Робота з підручником

 

  1. №274 – самостійно
  2. №273, І група – завдання 1, ІІ група – завдання 2, ІІІ група – завдання 3
  3. У кожної групи карточки. Подумайте і скажіть, які два числа слідують далі.

І ряд:  10,  15,  20,  ___, ___

ІІ ряд:  2,  4,  6,  ___, ___

ІІІ ряд:  3,  6,  9,  ___, ___

 

  •   Молодці! Готові далі подорожувати?

 

  1. Розв’язок колових прикладів.

 

12-6   9+1   11-6   5+3

14-5   6+5   8+6   10+2

 

  • Ось так і в природі всі краплинки проходять круг, який називається кругообігом води в природі. Капітошка впевнилась, що ви можете переборювати всі перешкоди і на землі, і на воді, і в небі. Одні краплинки зібрались глибоко під землею і утворили озера, люди стали із них качати воду для своїх потреб, вона через водну каналізацію попала в басейн, до нас додому, на поля, сади, заводи, фабрики…

А інші краплинки зібрались в струмок, який пробився із-під землі і потік в річку. Зібрала річка такі струмки, зашуміла і понесла їх далі.

 

  1. Гра «Докажи слівце».

 

Струмку казала річка:

 

Ти малий, а я…

Ти швидкий, а я…

Ти вузький, а я…

Ти мілкий, а я…

Про одне забулася ріка,

Що вона починалась із…

 

Прийшли ми з Капітошкою до річки, а тут нас ждуть…

 

  1. Логічні задачі (по групах)

 

 

  1. У кошику лежало 5 яблук. Як поділити ці яблука між п’ятьма дітьми, щоб кожен одержав по одному яблуку і щоб одне яблуко залишилося у кошику (всім по одному і з кошиком).

 

  1. Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному з чотирьох кутів кімнати сидить по одному коту, і проти кожного кота сидить по три коти (4)

 

  1. По подвір’ю ходили коти і кури. Всього голів 3, а ніг 10. Скільки окремо курей і кролів (1 курка і 2 кролі).

 

Фізкультхвилинка (Вітерець)

 

  1. Робота з підручником

 

  1. №275 (по групах)

 

Яка група швидше пояснить розв’язок задачі.

 

  1. Малюнок акваріума

 

Яка фігура лежить в основі акваріума?

 

  1. Тест
    • Що таке прямокутник?
  1. Це квадрат
  2. Це чотирикутник з рівними протилежними сторонами
  3. Це чотирикутник з рівними протилежними сторонами і прямими кутами
  4. Це чотирикутник з прямими кутами

 

Накресліть прямокутник із сторонами:

А=2 см, В=3 см.

А=2 см., В=4 см.

А=2 см., В=5 см.

Знайдіть периметр.

 

А ми продовжуємо подорож з Капітошкою. Сонце припекло, нагрілась вода в океанах, морях і річках і випарувалась, піднялась вверх і білою хмаринкою поплила над землею. До вас теж прилетіли хмаринки. А що вони принесли, ви дізнаєтесь.

 

  1.                   Вправа «Вузлики».

 

І     ІІ      ІІІ

__ + 5 = 10   __ + 10 = 16   7 + __ = 14

9 + __ = 14   6 + __ = 12    10 + __ = 17

__ + 8 = 13   __ + 7 = 13    __ + 8 = 15

__ + 7 = 12   __ + 8 = 14    __ + 5 = 12

__ + 8 = 16   __ + 9 = 10    __ + 6 = 13

__ + 3 = 10

 

Командири шукають хмаринки із своїми відповідями, розміщують в порядку зростання.

 

  1.                   Усний рахунок.

Летіли хмаринки, летіли і заплакали:

Скільки знаєм ми дощів,

Порахуйте ж бо мерщій.

Дощик з вітром,

Дощ грибний,

Дощ з веселкою ясною,

Дощик з сонцем,

Дощик з градом,

Дощик з жовтим листопадом.

А коли мороз ударить

 

Дощик нам сніжинкою стане,

Сніг на землю упаде,

А весною із струмком піде. (7)

 

  1.                   Робота з підручником.

 

№277  І    ІІ    ІІІ

                     1 ст.    2 ст.            3 ст.

 

  1.       Підсумок уроку

 

  • Як ви розумієте вираз «Без води немає життя на землі»?
  • Що потрібно робити, щоб зберегти водні багатства?

 

  1. Самооцінка.

Подивимось на наші завдання, чи з усім ми впорались?

 

Молодці! Яка група зібрала найбільше краплинок?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку