Інтегрований урок
у 2 класі
Тема: Запис чисел під диктовку. Пояснення даного розв’язання
задачі. Порівняння чисел і знаходження значень виразів.
Мета: Узагальнити знання дітей про прямокутник, кругообіг води в природі. Закріпити знання нумерації чисел в межах 100. Формувати навички обчислення, уміння розв’язувати нерівності, вирази, логічні і прості задачі за допомогою схем. Розвивати вміння нестандартно мислити, працювати в гуртках, вірно давати оцінку своїм знанням. Виховувати повагу до товаришів, любов до природи, цікавість до спільного пошуку, до предмета математики.
Обладнання: Підручник «Математика» Богданович: ілюстрації із зображеннями моря, річки, струмка, озера, кругообігу, схема акваріума, карточки із завданням для груп, малюнки хмар із словами, Капітошка.
Хід уроку.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
1 учень:
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці.
2 учень:
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно,
І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
Всі види роботи вивішую:
До цієї цифри ти вже звик,
Це цифра – сніговик.
Тільки зима зміняє осінь,
Діти ліплять цифру… (8).
(1, 4, 30, 70, 2, 30, 75, 4, 2, 20)
Назвіть двоцифрові і одноцифрові. Підкресліть двоцифрові.
5+4=9
7+3=10
8+5=13 і т. д.
Група ІІ – одноцифрове до двоцифрового
2+40=42
4+60=64
3+50=53 і т. д.
Група ІІІ – двоцифрове до одноцифрового
30+8=38
50+5=55 і т. д.
І група: 24, 14, 60, 74, 94
ІІ група: 10, 30, 60, 73, 80
ІІІ група 2, 4, 15, 7, 8
І ряд: 10, 15, 20, ___, ___
ІІ ряд: 2, 4, 6, ___, ___
ІІІ ряд: 3, 6, 9, ___, ___
12-6 9+1 11-6 5+3
14-5 6+5 8+6 10+2
А інші краплинки зібрались в струмок, який пробився із-під землі і потік в річку. Зібрала річка такі струмки, зашуміла і понесла їх далі.
Струмку казала річка:
Ти малий, а я…
Ти швидкий, а я…
Ти вузький, а я…
Ти мілкий, а я…
Про одне забулася ріка,
Що вона починалась із…
Прийшли ми з Капітошкою до річки, а тут нас ждуть…
Фізкультхвилинка (Вітерець)
Яка група швидше пояснить розв’язок задачі.
Яка фігура лежить в основі акваріума?
Накресліть прямокутник із сторонами:
А=2 см, В=3 см.
А=2 см., В=4 см.
А=2 см., В=5 см.
Знайдіть периметр.
А ми продовжуємо подорож з Капітошкою. Сонце припекло, нагрілась вода в океанах, морях і річках і випарувалась, піднялась вверх і білою хмаринкою поплила над землею. До вас теж прилетіли хмаринки. А що вони принесли, ви дізнаєтесь.
І ІІ ІІІ
__ + 5 = 10 __ + 10 = 16 7 + __ = 14
9 + __ = 14 6 + __ = 12 10 + __ = 17
__ + 8 = 13 __ + 7 = 13 __ + 8 = 15
__ + 7 = 12 __ + 8 = 14 __ + 5 = 12
__ + 8 = 16 __ + 9 = 10 __ + 6 = 13
__ + 3 = 10
Командири шукають хмаринки із своїми відповідями, розміщують в порядку зростання.
Летіли хмаринки, летіли і заплакали:
Скільки знаєм ми дощів,
Порахуйте ж бо мерщій.
Дощик з вітром,
Дощ грибний,
Дощ з веселкою ясною,
Дощик з сонцем,
Дощик з градом,
Дощик з жовтим листопадом.
А коли мороз ударить
Дощик нам сніжинкою стане,
Сніг на землю упаде,
А весною із струмком піде. (7)
№277 І ІІ ІІІ
1 ст. 2 ст. 3 ст.
Подивимось на наші завдання, чи з усім ми впорались?
Молодці! Яка група зібрала найбільше краплинок?