Тема. Урок – подорож з казковими героями «Число 0».
Мета: ознайомити з утворенням числа 0; вміння порівнювати числа, складати та обчислювати вирази на додавання, узагальнювати вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, спостережливість,навички каліграфії; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися, старанність, почуття дружби та добра, привчати до охайності письма.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
– Любі діти, у наш клас завітали люди щирі, привітаємо гостей своєю посмішкою й миром! 1.2. Створення позитивного настрою до уроку. - Давайте розпочнемо наш урок із позитивного налаштування. Нехай наші думки будуть легкими як метелики, а працюємо плідно, як бджілки(слайд №1) II.Актуалізація опорних знань. 1. Математична розминка.
Ми сьогодні відправимося в подорож, а до кого саме ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання, будьте уважними.
- Куди ми потрапили? ( на чарівну галявину)
- А хто ж нас зустрічає? (слайд 3, звернення Веселунчика)
- Щоб зайти до лісу нам необхідно пройти числовою доріжкою.
1) Порахуйте числа у порядку зростання (10, 7, 5, 2, 9, 1, 6, 4. 8. 3).
Молодці, діти! Ви добре впоралися із завданням. Веселунчик вами задоволений. Так до кого ж ми потрапили на гостини?
- Гном Мудрунчик хоче перевірити ваші вміння обчислювати приклади.
IV. Вивчення нового матеріалу.
- Утвореннячисла 0.
Перед вами рядок з чарівними кульками . Буркутунчик пробив одну кульку.
- Скільки залишилось кульок? Як вийшло 4?(5-1=4)
- Тепер він пробив ще одну кульку. Скільки залишилось ? Як вийшло 3? (4-1=3)
- Він ще одну пробив. Скільки залишилось? Як вийшло число 2? (3-1=2)
- Пробив ще одну. Скільки кульок залишилося ? 1
- Пробив останню кульку. Скільки кульок залишилося?
Коли нічого не залишилось, говоримо - нуль. Позначаємо цифрою 0.
2. Ознайомлення з рукописною цифрою 0 (слайд 14, гном Хитрунчик)
• Пояснення й показ учителем на дошці.
Цифра 0 – великий лівий овал. Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки, заокруглюємо ліворуч, пишемо до середини нижньої сторони клітинки і піднімаємося вгору до початку написання цифри.
- Написання в зошиті цифри 0 (1 рядок).
- Робота в друкованому зошиті ( ст. 45).
Гра «Оживи цифру» (слайд 17, гном Дрімунчик)
Перед дітьми - картка, на якій намальований великий нуль. Діти повинні домалювати до нуля елементи, щоб вийшла певна фігура або предмет чи силует живої істоти.
V. Підсумок уроку
- Яке число вивчили на уроці?
- Що позначає число 0 ?
- На що схожа цифра 0?
- Що залишається при відніманні однакових частин? Як це позначається?
-Діти, у вас на партах лежить у кожного сонечко. Візьміть олівець та намалюйте на ньому свій настрій, з яким ви йдете з уроку.