Урок-подорож з математики "Повторення вивченого. Додавання і віднімання чисел у межах 20. Задачі на різницеве порівняння"

Про матеріал
Удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріпити знання нумерації у межах 20; продовжувати формувати вміння порівнювати вирази; закріплювати вміння складати та розв’язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; учити записувати довжину відрізків в різних мірах довжини; розвивати увагу, логічне мислення дітей, варіативність мислення; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, любов до природи.
Перегляд файлу

Тема.  Повторення вивченого. Додавання  і віднімання чисел у межах 20. Задачі на різницеве порівняння.

Мета.  Удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріпити знання нумерації у межах 20; продовжувати формувати вміння порівнювати вирази; закріплювати вміння складати та розв’язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; учити записувати довжину відрізків в різних мірах довжини; розвивати увагу, логічне мислення дітей, варіативність мислення; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, любов до природи.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок

Форма проведення: урок-подорож до лісу

Обладнання: презентація, інтелект-карта уроку, картки смайли, картки для індивідуальної і групової роботи, маркерні дощечки, маркери, маски тварин, картки з цифрами і буквами, цеглинки ЛЕГО, пластилінові кульки, дерев’яні палички, лінійки, картки самооцінювання.

І. Організація класу      

1. Привітання

-  Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюся, що ви як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось!

Добрий день, ми всіх вітаєм, Дня вам доброго бажаєм!

2. Емоційне налаштування до уроку «Створення ситуації успіху»    

- Зверніть увагу на рекламу нашого уроку «Усмішка- запорука успіху!»

Адже усмішка:

-прикрашає обличчя;

-підвищує настрій;

-сприяє добрим стосункам з оточуючими;

-допомагає знайти нових друзів;

-і навіть деколи допомагає здійснювати бажання.

Оберіть смайлик, що відповідає вашому настрою.

Прикріпіть смайлик вашого настрою на наш рекламний плакат

Тож передайте свою усмішку один одному, поверніться до наших гостей, подаруйте їм.

То ж гарненько всі сідаймо,                           

І урок розпочинаймо.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Показ інтелект-карти із завданнями уроку.                   

      - Сьогодні на уроці ми закріпимо знання нумерації чисел в межах 20, будемо обчислювати приклади на додавання і віднімання чисел у межах 20;  закріпимо уміння розв’язувати та складати задачі на різницеве порівняння за коротким записом, будемо порівнювати вирази і числа, закріпимо знання про геометричні фігури  і всі ці завдання ми зможемо вирішити, здійснивши подорож до казкового лісу, де зустрінемося з деякими лісовими мешканцями. Завдань у нас багато,  то ж вам слід бути уважними, спостережливими, працьовитими, дружними.

Вперед до знань!

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Снимок экрана (364).png

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усний рахунок

Щоб потрапити до лісової галявини, нам потрібно виконати три завдання.

 

1. “Математичний бліц” (Бліц-питання). Відповідаємо дуже швидко.

Лічба 11 – 20; 20 – 10 з чарівною квіткою

-  Найбільше одноцифрове число? 
- Найменше двоцифрове число?
- Наступне до 17….
- Попереднє до 15...
- Між 12 і 14 стоїть…
- Числа при додаванні називаються…

- Числа при відніманні називаються…
- В 1 дм … см
- Фігура з трьома кутами…

 -  9 збільшити на 1 і буде…  ;

-   Назвіть число, в якому 1 дес. і 3 од., 1 дес. і 5 од., 2 дес., 1 дес. і 9 од.

Молодці! Легко впоралися із запитаннями.

 

2. Каліграфічна хвилинка. Конкурс «красунь».           

Відкриваємо свої зошити. Записуємо «Класна робота»

- Скільки днів у тижні?-  7.

Отже, ми сьогодні пишемо на каліграфічній хвилинці цифру 7
Щоб провести конкурс красунь ми спочатку повторимо все, що знаємо про цифру 7

● Що  вона вам нагадує?

● Як отримати число 7? (6 + 1)

 

● Яке це число? (одноцифрове, непарне)

● Назвіть «сусідів» числа 7.

● Нагадайте пари складу числа 7.

● Чого буває 7?

( У казці «Вовк і 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», 7 кольорів веселки, сім днів тижня, 7 нот, 7 чудес світу, мені 7 років, « Семеро одного не чекають».)

       -  Напишіть один рядок цифри 7. Серед рядка цифр виберіть «красуню», тобто таку, яка вийшла найкраща і вдягніть їй «корону».(Намалювати над нею)

 

3. Робота з геометричним матеріалом           

Визначити з яких ліній складається дорога до лісу.

C:\Users\User\Desktop\наочність на відкритий урок\Снимок экрана (343).png

Тепер можна вирушати в путь. Закрийте очі, послухайте запис музики та уявіть, що ми знаходимося на лісовій галявині.

(Звучить запис співу пташок).        

 

4. Бесіда про допомогу птахам взимку.                     

  • Хто це так гарно співає?
  • А де зараз ці співучі птахи?
  • А які залишилися? (дятел, снігур, синичка, горобчик)
  • Чи добре їм тут?
  • Як ми можемо допомогти нашим пернатим друзям?

А ось і вони на екрані. (Зображення пташок)                     

        Вони хочуть з нами в казку, бо там є годівничка.

  • Але  щоб ми могли їм допомогти, нам слід виконати завдання, які вони принесли.
  • Чи готові ви їм допомогти?

 

5. Математичний диктант        

Біля дошки буде працювати наш експерт з математики…

  • Знайди суму чисел 10 і 4;
  • Знайди різницю чисел 19 і 9;
  • Перший доданок 13, другий 2. Знайди суму.
  •  Запишіть число, яке складається з 1 дес.6 од.
  • 18 зменшити на 1.
  •  Яке число стоїть після числа 11.
  • Перевірка: 14, 10, 15, 16, 17, 12 за роботою експерта

 Синичка летить до годівнички)

 

6. Гра «Назви сусідів числа»

Пташкам ми  вже допомогли, але дивіться на дорозі став Вовчик.

  • Хто у нас буде сьогодні в ролі Вовчика?                                  
  • Він хоче погратися у гру. Вовчик загадує  число, а ви називаєте його сусідів

10         14         19

(Діти працюють на маркерних дошках)

- А ти сам, Вовчику, знаєш сусідів числа 17?

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

 

1. Порівняння чисел і виразів.

  Одна пташка принесла нам завдання. А яка саме ви дізнаєтесь, коли прочитаєте анаграму.                                    

ТЕЛДЯ - (дятел)

– Так, діти, це дятел. Він приніс у своєму дзьобу числа і вирази  для порівняння. Будемо застосовувати логічний спосіб порівняння, не розв’язуючи нерівності.

(фронтально на дошці, вирази на хробачках)

10+ 5 і 1+ 5                         14- 4 і 14-10

20 і 2                                    15-2 і 15

 

2. Фізкультхвилинка                   

 

3. Приклади з ЛЕГО                  

  • А хто це лежить на стежечці під кущиком?                                 

    Ведмедик дуже любить відпочивати.

         Навіть не хоче до школи рушати:

         Він грався – забув  приклади розв’язати.

Швиденько ведмедику ми допоможемо.

Розв’яжемо дружно приклади – знання свої примножимо.

6 + 4                    7 – 1                    10 + 3

13 + 2                  15 + 2                  17 – 10

 

 - 7 

 - 15

 - 17

 - 6

  - 10

 - 13

 

 

(Перевірка лего-вежі)                 

 

  • Ведмедик вдячний за допомогу. Уже йому не соромно і до школи йти

 

 

 

3. Робота над задачею                            

  • На лісовій поляні із-за кущика до нас вибігає  Зайчик.
  • Хто у нас буде сьогодні в ролі Зайчика?                                  

Я задачу дома розв’язував.

Ні мамі, ні таткові її не показував.

Ви її перевірте - чи все зробив я вірно?  

Всі разом працюємо – часу не гаємо!  

- Послухайте задачу.

 

пучок – 10 морквин

                       На скільки більше морквин у пучку ?

 пучок – 4 морквини

 

(Слайд. Запис задачі, яку розв’язав зайчик: 10 + 4 = 14 (м.) )

  • Повторіть задачу
  • Якого типу ця задача?
  • Чи правильно розвязав зайчик задачу? Чому? (Бо потрібно виконати дію віднімання)
  • Як дізнатися на скільки одиниць одне число більше, або менше за друге?

(Запис задачі на дошці і в зошитах)

 

  • Якщо уявити, що Зайчик вірно розв’язав задачу додаванням, яке б мало бути запитання задачі?    

 

4. Робота в групах. Складання задач та їх розв’язки за коротким записом.

  • Бачите, дітки, яка біда сталася з Зайчиком, що біля нього не було його матусі, а наші матусі завжди поряд!

Завдання від матусі         

1 група – Складіть і розв’яжіть задачу на різницеве порівняння за малюнком

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Снимок экрана (366).png
 

  • Яку задачу ви склали?   

2 група – складіть і розв’яжіть задачу за схемою          

        

  • Прочитайте  розв’язок задачі.

 

3 група – розв’яжіть задачу за схемою- підказкою

□- □ = □

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Снимок экрана (368).png

 

- Прочитайте відповідь.

-Чому виконали дію віднімання?

Матуся дякує діткам

 

5. Відпочинок  на галявині.    Ми добре попрацювали, пора відпочити. На парті—різнокольорові пластилінові кульки і дерев’яні палички.

-Що з них можна зробити? У нас урок математики, зробимо геометричні фігури

(багатокутники).

  • Доведіть, що у вас п’ятикутник, трикутник, чотирикутник.

6. Діаграма Вена          

  • - Що спільного у цих фігур?
  •  - Чим вони відрізняються?

6. Робота в групах. Завдання від Лисички

 

Хитра Лисичка нас в лісі зустріла,

Перехитрити хотіла.

Хоче нас заплутати, але ми добре знаємо взаємозалежність дій додавання і віднімання.

А) Із  поданих чисел складіть по 2 вирази на віднімання

10+6 =                           10+9 =                                10+3 =

□-□=□

□-□=□

Взаємоперевірка у групах

  • Як пов’язані  дії додавання і віднімання?

Б) Приклади з віконечками.)   

-Лисичка розв’язувала приклади, але вітер розвіяв листочки з цифрами.             Допоможемо Лисичці відновити записи?

 

10 + □  = 18                  10 + □ = 14                         16 - □ = 6

5 +    15                           + 1 =19                        12 - □   = 10

7. Гра «Магазин» Допоможіть Білочці здійснити покупки.  

- Білочка звернулася до нас за допомогою,  вона  хоче купити  у лісовій крамниці товари. У неї є купюри лише по 20 гривень. Яку решту потрібно дати, якщо вона купить:
       1 група: олівець за 5 гривень;
       2 група: шоколадку за 8 гривень;      

       3 група: апельсин за 3 гривні? 

8. Робота з геометрични матеріалом. Завдання від Борсучка.    

Борсучку ми допоможемо,   

Виміряти відрізок зможемо

Виміряти найдовшу ланку ламаної і записати довжину в см і см і дм.

 

9. Лист від Їжачка           

- Щоб прочитати лист від Їжачка, ми повинні зробити ось що.

У кожного з вас на парті є картка з цифрою, їх потрібно викласти в порядку зростання: 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19,20

Викладають.        Якщо перевернути цифри, то читаємо лист

Бережіть ліси!      

МИ – українці, повинні берегти наші ліси, нашу природу, свою рідну землю - тоді наша Україна розквітне.

V . Підсумок уроку

У лісі казковому сьогодні бували:

Звірятам маленьким спритно допомагали,

Між тим і для себе знання здобували… 

Приклади розв’язані, є відповіді в задачах.

Відомо тепер усім: серед нас немає ледачих!

Рефлексія     Чи сподобалась вам наша подорож?

  • Кому допомагали ми на уроці?

– Чи були завдання, які вам було складно розв’язати?

– Які завдання ви виконували з задоволенням?

  • Чи знадобляться вам знання отримані на уроці у житті?
  • Чи допомогла нам усмішка?

Ви були молодці, так як виконали всі завдання з нашої карти

Самооцінювання         

- Хто з вас відчував себе на уроці впевненно, кому було легко працювати оберіть  зелений смайлик, у кого були невеликі проблеми -жовтий смайлик, кому була потрібна допомога, не все зрозумів червоний смайлик

  • Оцініть свою роботу на уроці смайликом. 

 

  • Добіг до кінця наш урок математики. Це наука серйозна, але цікава. Іноді можна гратись і одночасно математики навчатись.
  • Давайте попрощаємось із звірятами, які зустрілися нам на шляху і зробили наш урок цікавим і змістовним.
  • Також попрощайтеся з нашими гостями. Скажемо  їм:  На все добре!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   

 

 

 


 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                              

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку