Тема: Урок-подорож «В зимовому лісі»
Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Складання і розв’язування задач за малюнками.
Загально-пізнавальні цілі: на основі практичних дій розкрити зміст понять «на …більше», «на…менше»; ознайомити учнів із задачами на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; удосконалювати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнками; виховувати старанність, розвивати логічне мислення учнів.
Методичне забезпечення: малюнки зайця, вовка, мультимедійна презентація, підручники з математики1 кл, зошити з друкованою основою, загадки, завдання для роботи в групі (нерівності), робота в парі «Вальс сніжинок»,гра «Сніжки» (усна лічба), геометричний матеріал, «веселі задачі», «Рефлексія», гра «Пантоміма», прислів’я.
Хід уроку
Вчитель:
Любі діти ! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учні:
Ми вам раді , добрі люди і вітаєм щиро вас
Та запрошуєм ласкаво на урок у перший клас.
Сідайте! В нас урок математики.
Яка пора року? (Зима)
Який зараз місяць?(Грудень)
Яка погода сьогодні?
Який у нас настрій?
-О!
Настрій у всіх чудовий, сонячний.
Ми сьогодні помандруємо в зимову казку. Який казковий гість завітав до нас на урок ви дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку.
В лісі тваринка живе полохлива,
Добра , пухнаста, та дуже ляклива.
Вушка вона притискає свої,
Шурхіт усякий лякає її. (Заєць)
Ішов зайчик до нас лісом, щоб запросити на Новорічне свято. Яке відбудеться у нашому класі. І каже : «Моя ялинка засяє вогнями і буде найкращою у лісі.»
Але злий вовк каже , що свята не буде, не засяє зайчикова ялинка доти, поки він не виконає усі завдання за 35хв.Допоможемо зайчикові? Так!
3.Оголошення теми та завдань уроку.
Вовк оголосив тему нашого уроку: « Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Складання і розв’язування задач за малюнками.»
4.Вивчення нового матеріалу.
«Щоденне повторення - міцніші знання»
Гра «Сніжки» (Усний рахунок)
9-2_7+3_10-3_7-4_3+3_6-3_3+2_5+3_8-4_4+3_7-6 _1-1=0
Каліграфічна хвилинка.
Записати числа у порядку зростання від1 до 10;
Записати числа у порядку спадання від 10 до 1.
Математичний диктант.
Запишіть число, що передує числу 5.
Запишіть число, що слідує за числом 7.
Число 4 збільшити на 1.
Число 10 зменшити на 1.
Зменшуване 7, від’ємник2, запишіть різницю.
Запишіть сусідів числа8.
1+5 запишіть суму.
Відповіді: 4, 8, 5, 9, 5, 7, 9, 6.
Пояснення вчителя збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.
Робота з геометричним матеріалом.
Покладіть ліворуч 5 кружечків, а праворуч – стільки ж квадратів і ще 1.
Скільки квадратів стало? (6) Стало більше чи менше? ( Більше)
Що означає стільки ж і ще 1? (на 1 більше)
А тепер покладіть 6 трикутники зліва , а справа – на 1квадрат менше. Як ви це зробите? (спочатку поклали 6 квадратів, а потім 1 забрали).
Висновок: щоб збільшити на 1, треба додати1, щоб зменшити на 1, треба відняти 1.
Робота за підручником с. 58 №1
Хвилинка відпочинку.
Сірі зайчики маленькі (присіли)
Вушка в них довгенькі (руками показують «вушка»)
В лісі грались , веселились (плескають в долоньки)
Працювати вже втомились (нахил вправо).
А щоб добре працювати (нахил вліво),
Треба трішки пострибати (стрибки),
Відпочили , розім’ялись (згинання рук),
Й до роботи знову взялись (сідають за парти).
Робота за підручником.
С.58. №2 Складання задачі за малюнком.
№3 За малюнком поясни , яку дію треба виконати.
Під керівництвом вчителя учні складають і розв’язують задачу за малюнком.
Робота в парах « Вальс сніжинок » .
Розв’язування прикладів.
9-3= 10-1-1= 4+6= 6+4= 10-7= 3+6=
7+1+1= 8-4-1= 6-2= 7-2= 5+3= 8-1=
Хвилинка відпочинку Гра «Пантоміма».
Покажіть як боїться зайчик.
Покажіть як злиться вовк.
Зайчику, не треба боятися , бо ялинка засвітиться. Ми ж йому допомагаємо.
«Веселі задачі».
1.Є в зайчихи 7 малят, неслухняних зайченят.
На обід їх мати жде,
5 прийшло , а скільки ще йде? (2)
2.Заєць на двох лапах важить 5кг.
Скільки буде важити на чотирьох ? (5кг)
3.У норі блищало 6 очей. Скільки вовків у норі? (3 вовки)
4.Біля школи росте 3 ялинки. Посадили ще 2 дубки й 1 ялинку. Скільки ялинок стало рости біля школи? (4)
Робота над нерівностями.
6<9 5<7 8>3 4=4 0<10 2>1 3<5 6<8 7 >4 8>2 8=8 10>9
Робота над прислів’ями : Зайця ноги носять, вовка зуби годують.
Лаяв заєць вовка, тільки вовк того не чув.
Відважний як заєць.
«Рефлексія».
Які завдання були цікавими?
Що означає збільшити на 1?
Що означає зменшити на 1?
Підсумок уроку.
Молодці , мої малята,
Любі хлопчики й дівчатка.
Усі завдання розв’язали –
Зайчика ми врятували!
Святу Новорічному бути! (ялинка засвітилася)
Зайчик дуже вдячний вам,
Добрим , дружнім школярам!