Урок "Покупки. Купуємо необхідне до свята"

Про матеріал

Урок - пазл. Цілі уроку - продовжувати використовувати речення у Future Simple.

Тренувати вивчену лексику у мовленні.

Тренувати вживання структур «How many…?», «How much…?»

Тренувати вираз I think, we'll need… Ознайомлювати учнів з особливостями приготування свята.

Урок побудований так, що виконуючи завдання, учні відкривають пазл по частинах. Коли виконають останнє завдання - пазл відкривається повністю, тоді всі разом пригадують та співають пісню "Happy birthday to you". (пазл складається з 6 частин, з карманчиками, в яких містяться завдання. Пазл розмістити на дошці, на зворотній частині - пісня, виконуючи завдання картинка поступово відкривається).

Перегляд файлу

Тема: Покупки.

Підтема: Купуємо все необхідне до свята.

Цілі уроку:

Практична:

  1.               Продовжувати використовувати  речення у Future Simple.
  2.               Тренувати вивчену лексику у мовленні.
  3.               Тренувати вживання структур «How many…?», «How much…?»
  4.               Тренувати вираз I think, we’ll need…

 

Освітня: Ознайомлювати учнів з особливостями приготування свята.

Розвиваюча: Розвивати мовлення, навички читання, довільну увагу і пам’ять. Розвивати готовність до практичного застосування знань.

Виховна: Виховувати культуру поведінки під час уроку, навички планування проведення свята.

Обладнання: student’s book “English 4 (O.Karpiuk), flashcards, Magic box, HO 1(names of holidays), HO 2 (tongue-twisters), HO 3 (describe), HO 4 (letter), HO 5 (dream), HO 6 (birthday song), наочність(предметні картки, пазл), two packages, presents, song “Happy birthday”.

Тип уроку: нестандартний,  урок-пазл.

План уроку

1. Початок уроку    7 хв

1.1. Організаційний момент 1хв

1.2. Уведення в іншомовну атмосферу. 5хв

Гра "Magic box"

1.3. Повідомлення теми уроку.    1 хв

2. Основна частина уроку    35 хв

        2.1.  Фонетична зарядка    4 хв

               1 puzzle «Tongue-twister»

               Прийом:  знайти пару та прочитати

        2.2. Активізація та використання лексичного матеріалу    6 хв

2 puzzle «Choose and match»

Прийом 1: вибрати та зєднати

Прийом 2:  бесіда

2.3. Тренування вживання вивчених ЛО на письмі 5 хв

        Ex. 2 P. 60 (copy-book)

          3 puzzle  «Describe the picture»

          Прийом: закінчити речення

2.4. Фізична та мовленнєва розминка       4 хв

        4 puzzle «Preparing the presents»

        Прийом1: скласти подарунок

        Прийом: 2 бесіда

2.5. Розвиток навичок читання     7 хв

      5 puzzle «Read and answer»

  1. Pre-Reading Activities.

лист

  1. While- Reading Activities.

 

Прийом: читання ланцюжком

  1. Post- Reading Activities.

 

      Прийом : відповісти на питання

2.6. Аудіювання з розвитком уяви  9 хв

        6 puzzle «Dream and draw»

  1. Pre-Listening Activities.

 

Прийом: приготувати папір та олівці

2) While- Listening Activities.

Прийом: слухати з закритими очима та уявляти

3) Post- Listening Activities.

Прийом : намалювати прослухане

3. Закінчення уроку.   3 хв

  1.        Домашнє завдання 1хв
  2.        Оцінювання     1 хв
  3.        Підсумок уроку    1 хв

 

Хід уроку

Етапи уроку

Хід уроку

1. Початок уроку  

1.1. Організаційний момент

1.2. Уведення в іншомовну атмосферу

Гра "Magic Box"

 

 

 

1.3. Повідомлення теми уроку

 

 

 

 

 

 

 

2. Основна частина уроку

1.4  2.1. Фонетична зарядка

       1 puzzle «Tongue-twister»

Прийом: знайти пару та прочитати   

 

 

 

 

 

 

2.2. Активізація та використання лексичного матеріалу.

2 puzzle «Choose and match»

Прийом1: вибрати та зєднати 

Прийом 2 : бесіда

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Тренування вживання вивчених ЛО на письмі 

Ex. 2 P. 60

3 puzzle “Describe the picture»

Прийом: закінчити речення

 

2.4. Фізична та мовленнєва розминка  

4 puzzle «Preparing the presents»

Прийом1: cкласти подарунок

Прийом 2:  бесіда 

 

 

 

 

 

 

 

2.5. Розвиток навичок читання

5 puzzle «Read and answer»

Pre-Reading Activities

Лист P.61 Ex. 3 (copy-book)

While-Reading Activities

Прийом: читання ланцюжком

Post-Reading Activities

Прийом: відповіді на питання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.6. Аудіювання з розвитком  уяви

Puzzle 6 «Dream and Draw»

  1. Pre-Listening Activities

Прийом: приготувати папір і олівці

  1. While-Listening Activities

Прийом:  слухання тексту з закритими очима.

  1. Post-Listening Activities

Прийом: малювання прослуханого

 

 

 

3. Закінчення уроку 

3.1. Домашнє завдання

 

 

 

 

3.2.  Оцінювання       

3.3.  Підсумок уроку                      

 

T: Good morning! I’m glad to see you!

  • How are you today? End you?
  • Look at the window! What is the weather like today?
  • What season is now?
  • Do you like autumn? End you?

T: I have the names of holidays in my box. Take one of it and make up a sentence.

Birthday, Christmas, New Year, school party.

T: So, the topic of our lesson is «Shopping. Preparing for holiday». Today we are going to speak  about different kinds of things what we can buy  for our party.  Do you like to do puzzle? Look at the blackboard! You can see a puzzle. During our lesson we’ll do interesting task and open each from this six puzzles.  At the end of the lesson we’ll see the picture. But what is it, it’s a secret. So, let’s begin!

 

T: So, read the first task of puzzle.

(один учень читає, а вчитель роздає іншим учням розрізані навпіл скоромовки на кольорових листках, завдання учням – знайти пару і прочитати скоромовку).

-Well done. But can you tell me what all these tongue-twisters are about? (shopping) You are right. We can open the first puzzle.

 

 

T: Let’s do the next task to open puzzle number 2.

  • Look at the blackboard! You can see many pictures, but which of these things we need for party? Choose, match and say. (I’ll need bananas, cake… for my party).
  • How many balloons will you buy at the shop? (I’ll buy 10 balloons)
  • How much juice will you buy at the shop? (I’ll buy 5 litres)
  • How many bananas will you buy at the shop? (I’ll buy 8 bananas)
  • How much ice-cream will you buy at the shop? (I’ll buy 2 kilos)
  • You are well done, we can open the second puzzle.

 

T: Let’s do the next task to open puzzle number 3.

  • Open your copy-book. Page 60, Ex. 2
  • Look at the picture and complete the sentences. (виконання вправи на дошці)
  • Now we can open the puzzle.

 

 

T: Are you ready to do the next task? Now we have interesting task – you must prepare presents. Boys, come to rosy package. Girls, come to blue package.

  • The task for boys is - to choose things, which we can  present for girls and put it in this package.
  • The task for girls is - to choose things, which we can  present for boys and put it in this package.
  • Are you ready? Boys tell us, please, what we can present for girls? (We can present doll, pencils…)
  • Girls tell us, please, what we can present for boys? (We can present car, pencils…)
  • Sit down, please, we did the task, so can open puzzle number 4.

 

T: To open our next puzzle you must read the letter and answer the questions. Are you ready?

 

 

 

  • So, let’s take and read this letter. (дістають з конверта та читають) Open your copy-book p. 61 ex. 3.

 

  • Tell me, whose letter is it? (It’s Sven’s letter)

 

  • Where does Sven live? (He lives in Sweden)

 

  • How old is he? (He is 9)

 

  • What is his favourite day? (His favourite day is Family Day)
  • You are well done. Now we can open the fifth puzzle.

 

T: Look at the blackboard, there is the last puzzle to open  and we’ll see all it. So, now I’ll give you a sheet of paper you must take pencils. Your task is - close your eyes and lie on the desk. I’ll be read the text and then you’ll draw your dream. 

 

T: So, lie on your desks,  listen and dream. 

 

 

 

 

T: Pupils, wake up! Take your pencils and draw your dream. (малюють і чіпляють на дошку)

  • At last, we can open puzzle.
  • Pupils, look at the puzzle, do you know this song? (Birthday song)  Let’s sing it.

 

T: Thank you, children. I am glad, that you have worked well today. And now take your daybooks and write down your homework, please. You have to write your own letter P.61 Ex. 3 (copy-book)

 

I liked your work very much today. Your marks are … .

So. Our lesson is over. But I want that you remember it, so I’ll give you some presents for your favourite party.(вчитель роздає подарунки). Stand up, please. Good bye.

 

 

 

 

 

 

 

HO 1

 

Birthday

 

 Christmas

 

 New Year

 

 School party

 

 

HO 2

[∫]Shy Shelly says she shall go shopping

 

 Sheila sells shelled shrimps.

 

 

[s]Six crisp snacks.

 

She sells Swiss sweets.

 

 

[b] Blake the baker bakes black bread.

 

I bought a bit of baking powder and baked a batch of biscuits

 

 

[f] For fine fresh fish, phone Phil.

 

A fish-sauce shop's sure to sell fresh fish sauce.

 

HO 3

This is the …. Party.

I can see ….

There is ….

There are ….

HO 4

Dear, 4-formers!

My name is Sven. I live in Sweden. I am nine years old. I am in Year 4. My favourite day is Family Day. My mother can’t come. So my grandma comes to school with me. On Family Day we play games and we all eat lunch in the school café. My grandma is cool. She bring candies for all my friends. Family Day is fun.

Sven.

HO 5

Birthday is such a wonderful day for everybody!  You can spend time with your parents, friends and get a lot of presents. Usually you go for a picnic on  birthday. So, it is sunny autumn day. The leaves are red, yellow, brown on the trees in the park. Many friends comes to congratulate you and give a nice presents. You play games, eat fruits, ice-cream, sweets. At last, your mother bring a big and tasty cake! You have a lot of fun!

HO  6

Happy birthday to you!

Happy birthday to you!

Happy birthday dear friend!

Happy birthday to you!

 

 

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку