Урок "Покупки у Лондоні" з теми "Покупки" у 6 класі

Про матеріал
Метою конспекту є закріпити вживання лексичного матеріалу з теми «Shopping»; формувати здатність та готовність учнів здійснювати безпосереднє спілкування на уроці та вести діалог на задану тему; навчати учнів читання з метою повного розуміння змісту прочитаного, розвивати навички учнів в аудіюванні,сприяти розвитку пам'яті, уваги, логічного мислення,формувати в учнів культуру спілкування; виховувати ввічливість.
Перегляд файлу

Урок 5. Тема. Покупки у Лондоні

Мета: Закріпити вживання лексичного матеріалу з теми «Shopping»; формувати здатність та го­товність учнів здійснювати безпосереднє спілкування на уроці та вести діа­лог на задану тему; навчати учнів читання з метою повного розуміння зміс­ту прочитаного, розвивати навички учнів в аудіюванні,сприяти розвитку пам'яті, уваги, логічного мислення,формувати в учнів культуру спілку­вання; виховувати ввічливість.

Обладнання уроку. Підручник, проектор, ноутбук, картки із завданнями, відео (мультфільм).

Хід уроку

1.Організаційн етап

Привітання

T: Good morning, children! How are you? Are you ready to work?

Ps: We are very well, thank you! …

2.Повідомлення теми та мети уроку

 T: Today we continue to speak about one of the important topic in our life. We are going to find out some information about the main items of our today`s theme. During the lesson you will practise in speaking, reading, listening and writing. For our today`s lesson you have been divided into 3 groups. So, don`t forget that should work as a team, help each other.

Т: But what are we going to speak about? I have a riddle for you to help you organize yourselves. Listen and think.

  • Usually two or more people take part in this process.
  • We do it in a special place.
  • We do it very often.
  • Usually women like to do it, men don’t like.
  • We can’t do it without money.

T. –So, children, what are we going to speak about?

Ps: Today we are going to speak about shops and shopping in London.

ІІI. Основна частина уроку

Актуалізація опорних знань з метою введення в іншомовну атмосферу

1.Розвиток навичок аудіювання

T. – Now, children, let`s revise the kinds of shops while watching the cartoon(учні дивляться мультфільм та пригадують назви магазинів)Мультфільм

2.Активізація ЛО теми.

 Brainstorming

T. So, kids, what kinds of shops do you know?  Try to remember and fill in the MIND-MAP. (Group work – кожна група заповнює карту назвами магазинів: чим більше, тим краще)

 

 

 

              

 

 

Possible answers: sport goods, men’s wear, newsagent’s, baker’s, supermarket, dairy, grocer’s, greengrocer’s, butcher’s, household items, fishmonger’s, confectionery, bookstore, stationer’s, electric appliance shop, furniture shop, hardware store, jewelry store, footwear, cosmetic shop, chemist’s, department store, market, toy store, flower’s.

3.Гра “Right shop”

T. Choose the right shop where you can buy these things. You have to match goods with the shops.  (Group work – кожна група отримує по 2 карточки з назвами магазинів та поєднує назви магазинів з предметами, які в них можна придбати).

1) baker’s shop              a) tables, chairs, wardrobes, bookcases

2) butcher’s                   b) boots, shoes, sandals, flip-flops

3) grocer’s shoр             c) candies, cookies, chocolate, cakes

4) dairy shoр                 d) suits, dresses, shirt, skirts, trousers, coats

5) greengrocer’s               e) tomatoes, potatoes, cucumbers, cabbage, fruits.

6) clothes shop               f) milk, butter, cheese, sour cream, yogurt

7) foot – wear shop        g) different kinds of meat 

8) confectionery             h) tea, coffee, sugar, tinned fish

9) furniture shop            i) white and brown bread, rolls, cakes, biscuits

T. _ So, children, what can you buy at the baker`s shop (butcher`s, grocer`s, etc.)?

PPs: We can buy …

4.Give the correct variant of the words

T. So, you have already known that shopping process is impossible without some persons and things. What are they? You can find their names on the cards, but the letters are mixed. Try to guess and write them correctly.

1) e c r i p - ___________________________

2) pohs sistatnsa________________________

3)  rktmae_____________________________

4) perketmarsu _________________________

5) n e y o m - __________________________

6) e r c u s m t o - _______________________

Keys. Price, shop assistant, market, supermarket, money, customer

 

 

5.  Перевірка домашнього завдання

6.  Фізкультхвилинка

7. Розвиток навичок читання .Впр.1a ст.123

Етап перевірки розуміння змісту тексту.Впр.1b.ст.124

ІV. Заключна частина уроку

Підведення підсумків уроку.

Т. We’ve worked hard. We discussed a lot. We can see that shopping has really become an impor­tant part of our everyday life. We can’t imagine our life without shopping. Thank you for the lesson.

Let’s revise:

1.What kinds of shops do you know?

2.What can we buy in them?

3.What shops in London do you remember?

P1. There are many kinds of shops such as baker’s, grocer’s, greengrocer’s, ready-made clothes shop, sport goods shop, etc. We can also mention department stores, supermarkets and markets.

P2. We can buy fruits and vegetables at the greengrocer’s shop. And if we need milk, butter, cheese, sour cream, we go to the diary shop.

P3. In a supermarket, department store and in a market people can buy food, clothes and other products there.

P4. In London there are many famous shops and shopping centres: they are...

Повідомлення домашнього завдання. Впр.4ст.125,126

Thank you for your preparations for the lesson. Your marks are

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
1 березня 2020
Переглядів
2154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку