Урок польської мови №9 (5 клас)
Тема: Читання та написання твердих шиплячих: cz, sz, rz.
Мета уроку:
Розвиток предметних компетентностей: сформувати в учнів розуміння правильності вимови та написання адрес; домогтися засвоєння правил читання та написання двознаків cz, sz, rz; вчити виконувати фонетичні вправи, що передбачають їх вимову.
Розвиток ключових компетентностей:
Реалізація наскрізних змістових ліній:
Очікувані результати: учні повинні знати, які правильно вимовляти та писати нові вирази та буквосполучення, знати правила їх читання, вміти застосовувати їх під час виконання фонетичних вправ.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, інтерактивні вправи.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Які з написаних під час самостійної роботи слів схожі за вимовою на українську мову? Які цифри від 0 до 10 нагадують нам інші мови? Чи часто ми використовуємо цифри у своїй розмові? Відповіді на ці запитання ми й спробуємо отримати на сьогоднішньому уроці.
V. Засвоєння нових знань
Пам'ятайте! У польській мові надзвичайно важливе значення має правильна вимова шиплячих звуків. Заміна одного звуку може повністю змінити значення слова або навіть образити людину (proszę – будь ласка, prosię – порося, leć – зникни, lecz - лікуй і т.д.). Тому для кращого розуміння вимови слова варто завжди користуватися словником.
VI. Первинне закріплення знань
Виконання фонетичних вправ за підручником: с. 40, 41.
Індивідуальна робота за картками - тестами з логічним навантаженням.
Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.
Підбиття підсумків уроку.
Запитання до учнів:
а) ślimak i szminka;
б) cześć i sierść;
в) życie i życzy;
VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
• Завдання для всього класу:
- підручник: с. 42 (зісканувати та прослухати пісеньку про цифри);
- повторити кресковані літери ć, ś, ź, ń;
- підручник: с. 42 (виписати слова з двознаками cz, sz, rz та підкреслити їх).