ПОПЕРЕДЖУВАЛЬНІ ЗНАКИ
Мета: розширити уявлення про попереджувальні знаки; ознайомити із застережними знаками»небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»,»вибухонебезпечні речовини»,»отруйні речовини»; спонукати учнів до виконання правил;виховувти в учнів обережність,пильне ставлення до свого життя,почуття відповідальності за свої вчинки,обережність.
Обладнання:
Тип уроку:
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Робота з мультфільмом.
Яких правил протипожежної безпеки не дотрималися головні герої з мультфільму.
Перегляд за посиланням.
https://www.youtube.com/watch?v=OQB9kv-ySMs
2. Робота над загадками
1) Без крил, без рук, без ніг,
А вгору піднімається. (Дим)
2) З язиком, а не лає,
Без зубів, а кусає. (Вогонь)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про попереджувальні знаки в разі небезпеки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
За для попередження людей про різні небезпеки, встановлюють спеціальні попереджувальні знаки. Попереджувальні знаки мають форму трикутника. Їх зображують на тих ємностях та упаковках, які містять легкозаймисті речовини наприклад : ацетон, бензин, лак, сірку тощо.
1. Робота за підручником (с. 81-86)
- Про яку причину виникнення пожеж ви прочитали?
2. Робота з малюнками
- Назвіть причини виникнення пожеж на малюнках.
3. Робота за підручником (с. 81-86)
- Розгляньте фотографії на с. 81. Назвіть найбільш поширені електричні обігрівальні прилади.
4. Користуючись підручником скласти правила користування обігрівальними приладами.
- Вмикаючи чи вимикаючи електроприлади, тримайся за вилку.
- Не залишай прилад без нагляду.
- Не берись за вимикач мокрими руками. Вода — ворог електрики.
- Не намагайся самостійно полагодити несправні прилади.
5. Фізкультхвилинка
6. Читання статті «Попереджувальні знаки».
- Яку форму мають спеціальні попереджувальні знаки?
- Який знак ви бачите на с. 85? Де зображують знак «Легкозаймисті матеріали»?
- Доведіть, що легкозаймисті речовини дуже небезпечні.
- Що потрібно робити, щоб легкозаймисті речовини не стали причиною пожежі?
- Чому легкозаймисті матеріали не можна гасити водою?
- Який знак можна побачити в місцях, у яких може вразити електричний струм? Де він установлюється?
- Розгляньте фотографії на с. 86. Які інші попереджувальні знаки ви знаєте?
- Де зображують знак «Вибухонебезпечні речовини»? (їх зображено на предметах, які можуть вибухнути, а також на дверях та стінах приміщень, у яких зберігаються вибухонебезпечні речовини.)
- Де встановлюється знак «Отруйні речовини»?
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Продовження роботи за підручником (с. 84-86)
1) Робота над загадками.
Пожежна машина. Вогнегасник.
2) Розгадування ребусів.
Обігрівач, пожежа, полум’я.
2. Практична робота
- Розглянути кілька упаковок з аерозолями. Знайдіть на них застережні знаки і написи.
4. Використання методу «Фішбоун».
Вчитель на дошці малює кістяк риби, пише тему яка аналізується (де голова). В процесі обговорення учні записують недоліки та переваги.
1) голова – тема, яка підлягає аналізу «Легкозаймисті речовини».
2) верхній ряд кісточок – недоліки (фіксуються на основі теми). Пожежа, шкода для природи, отруєння, опіки, алергія.
3) нижній ряд кісточок – переваги (факти, що підтверджують наявність сформульованих причин, або суть понять). Використовують в медицині, парфумерії, в ремонті. Виготовляють: добриво, пластмасу, гуму, паливо.
4) хвіст – висновок ( узагальнення до теми). Незамінні помічники у побуті та житті людини.