Урок "Сім’я.Родина. Повага і взаєморозуміння в родині."

Про матеріал
Дати поняття про щасливу родину, вчити поважати її членів, формувати свідоме ставлення до розподілу сімейних обов’язків на прикладі найбільшої родини Демченка М.С., спонукати до вироблення навичок самообслуговування. Метод «Крісло автора».Презентація Сердюцького Володимира «Моя родина», за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=gPb7FZLlTbc&list=UUV3RovnswZFuJS5X6jcPkeQ&index=96
Перегляд файлу

Тема уроку

Сім’я. Родина. Взаєморозуміння в родині.

Мета уроку

Навчальна. Дати поняття про щасливу родину, вчити поважати її членів, формувати свідоме ставлення до розподілу сімейних обов’язків, спонукати до вироблення навичок самообслуговування.

Розвивальна. Розвивати міння піклуватись про здоров’я членів родини.

Виховна. Виховувати повагу до членів родини, історії, традицій своєї родини, до людей похилого віку, внутрішню потребу у збереженні сім’ї, людяність, доброту, щирість у стосунках.

Тип уроку

Урок засвоєння нових  знань.

Основні терміни та поняття

Сім’я, усиновлення, багатодітні.

Обладнання

Підручник, картки, аудіозапис пісні «Родина», «Скринька народної мудрості»,фото великих родин, міні-проекти «Лепбук.Моя сім’я»,картки з тестами, мікрофони,піктограми настрою, мультимедійні засоби, презентація вчителя та учня.

Форми роботи

Робота в парах, робота в групах

Методичні прийоми  навчання

фронтальна бесіда, усне опитування, робота зі схемами, рисунками, метод прогнозування, робота з текстом підручника, самоперевірка за зразком,  тощо.

Методичні прийоми

перевірки домашнього завдання

На уроці опитування домашнього завдання не було, лиш запитання для мотивації нового уроку.

Міжпредметні звязки

Використання презентації, яку виконав учень.

                            Урок з основ здоров’я в 3 класі

Вчитель: Лук’янчук Любов Дмитрівна

Етапи уроку

Час, хв

Прийоми та

методи

Зміст діяльності

І.Організація уроку

2 хв

Фронтальне опитування.

«Піктограми настрою».

Реклама уроку.

Привітання, знайомство.

Мотивація навчальної діяльності

3 хв

Вправа «Гронування»

Перегляд пісні-мультфільму «Родина» Наталії Май.

ІІ.Повідомлення теми, мети уроку.

3 хв

 

Розповідь вірша з ключовим словом «Cімя»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

15 хв

Інформаційне повідомлення.

Словничок.

Метод «Крісло автора»

Робота з підручником

Словничок .

Робота в групах.

Розповідь про багатодітну сімю.

 

Перегляд презентації учня

 

Ланцюжкове читання статті підручника «Правила поведінки».

Вправа «Знайди зайве слово».

Рухавка «Моя сімя – моє здоров’я».

2 хв

 

 

Практична перевірка вивчених знань

2 хв

Вправа «Скринька народної мудрості»

Знайти другу частинку прислів’їв.

 

2 хв

Вправа «Ключ»

Тести.

ІУ.Підбиття підсумків уроку

10 хв

Вправа «Вільний мікрофон».

Захист міні-проекту.

 

Діти роблять висновок з вивченого уроці.

Демонстрація лепбуку.

Називають традиції , цінності своєї сім’ї.

У.Домашнє завдання

1 хв

 

Опрацювати матеріал с. 56-59., с.зошита 20.

Допомогти батькам вдома.

 

      Тема. Сім’я.  Родина. Повага і взаєморозуміння в родині.

Мета. Допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, а сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я. Дати поняття про щасливу родину, вчити поважати її членів, формувати свідоме ставлення до розподілу сімейних обов’язків, спонукати до вироблення навичок самообслуговування. Реалізувати компетентнісний підход в навчанні, зокрема: підвищення рівня мотивації учнів; формувати моральні цінності особистості.

Розвивати через ситуативний характер завдань вміння піклуватись про здоров’я членів родини.

Виховувати повагу до членів родини, історії, традицій своєї родини, до людей похилого віку, внутрішню потребу у збереженні сім’ї, людяність, доброту, щирість у стосунках.

Методи: фронтальна бесіда, усне опитування, робота зі схемами, рисунками, метод прогнозування, робота з текстом підручника, самоперевірка за зразком,  тощо.

Тип уроку:   вивчення нового матеріалу.

Обладнання. Правила роботи в групах, картки, аудіозапис пісні «Родина», «Скринька народної мудрості»,фото великих родин,міні-проекти «Лепбук. Моя сімя»,картки з тестами, мікрофони,піктограми настрою, мультимедійні засоби, презентація вчителя та учня.

                                      Хід уроку – тренінгу

І. Вступ

1. Привітання.

Діти стоять у колі і вітаються:


  • Вітаю свої вушка.
  • Вітаю свої щічки.
  • Вітаю щічки сусідів.
  • Вітаю своє тіло.

2. Знайомство.

Діти представляють себе, продовжуючи таку фразу: « Я мрію про те, як я …, я відчуваю себе щасливим, коли …, я люблю, коли …».

1. Фронтальне опитування. «Піктограму настрою».

 - З яким настроєм ви прийшли на урок?

- А, тепер покажіть настрій  карткою піктограми.

- Отже, з таким гарним настроєм можемо починати працювати.

2. Реклама уроку.

- Давайте зробимо рекламу нашого уроку.

Урок буде: цікавим,  творчим,  науковим, розвивальним, повчальним.

- Що ми візьмемо з собою на урок?   Старанність,  увагу,  активність.

-    На попередньому уроці  ми говорили про дружний клас.

- Скажіть мені ,який це дружній клас?

  • Чи можете ви назвати наш клас дружнім?
  • Що для цього потрібно?

Висновок. Добре, коли в класі доброзичливі, щирі стосунки, учні не сваряться, не ображають одне одного, а поважають.

  • Як називається такий клас?

            Девіз дружного класу: «Один - за всіх, і всі – за одного!».

4. Мотивація

     -     Увага! Питання на клас. Чи можна девіз попереднього уроку застосувати до цієї пісні. Послухаємо пісню.

Звучить пісня- мультфільм «Родина» Наталії Май.

  • Які слова асоціюються зі словом « родина»?
  1. Вправа   «Гронування»  

 

 

  • Родина – щастя, дитина,тато, мати, будинок, дружба, добро злагода, сімя, любов, взаємодопомога,  турбота.

 

5. Повідомлення теми і мети уроку.

  - Послухайте вірш і самі визначить, про що ми будемо говорити?


Розкажу вам друзі,  я,

Що таке моя сімя.

Разом дружно поживаєм,

Радісно пісні співаєм.

Люба матінка моя –

Як пишаюсь нею я.

В неї руки золотії.

Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий,

Він – господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до всього хист він має.

Дід і бабця у пошані –

Вони праці ветерани.

Трьох онуків своїх люблять

І всіх ніжно так голублять.

Є у мене два брати –

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я».

Знайте, це і є сімя.


                         Діти піднімають слово «СІМ’Я»

                          Отже темою нашого уроку буде:

                       «Сімя . Повага та взаєморозуміння в родині»

ІІ. Основна частина.

1. Інформаційне повідомлення.

     Сімя – це група людей, що складаються з чоловіка та дружини, дітей та інших близьких родичів, які живуть під одним дахом.

Цінність сімї та родини для кожного з нас ще й у тому, що саме у сімї ми здобуваємо досвід життя.

         Отже, сімя, це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять, поважають.

  Висновок.  Якщо родина скріплена любовю і повагою, то вона міцна, і всі члени родини відчувають захищеність і безпеку. Якщо вся родина разом переживатиме радощі і турботи життя,завжди підтримуватиме один одного, то любов, мир і злагода пануватимуть між ними завжди.

    Словничок уроку: сім’я .

    Отже, сім’я – це група людей, що складається із чоловіка, жінки, дітей та інших родичів,які живуть разом

    Сімї бувають різними : великими і малими. Під дахом одного будинку можуть жити: діти з батьками, бабусі з дідусями, навіть прадідусі та прабабусі.

    Я хочу  вам представити найбільшу родину нашого села:

    Демченка Миколи Савовича та Євгенії Миколаївни.

    В них є три сина: Вячеслав, Олександр,Сергій.

 У Вячеслава Миколайовича і Любові Михайлівни народилося 11 дітей і є вже 13 онуків, у Олександра Миколайовича та Тетяни Іллівни – 12 дітей і ще не має онуків, а в Сергія Миколаєвича та в Надії Михайлівни – 4 дітей.

Такі сім’ї є багатодітними. А в нашім класі є член родини – Іордан Веніамін.

- Хочеться сказати велике їм спасибі за те, що вони турбуються, виховують своїх дітей і побажати щастя, любові, здоров’я та Божого благословення.

    - А тепер я хочу послухати скільки у вас членів  сімї?

(Діти по черзі називають кількість членів їхньої сім’ї)

2. Метод «Крісло автора» .

     Презентація Сердюцького Володимира «Моя родина»

Ми бачимо, яке взаєморозуміння в родині Володимира,що кожний повинен докласти багато pecbkm навіть ви, малі діти? Щоб ваша сім’я була дружньою? Що для цього треба…

3. Робота з підручником с. 53. Діти читають правила поведінки.

Висновок: що для того потрібно зробити, щоб сімя була дружня?

    -(бути ввічливим,уважним,чуйним,)

4. Колективна робота.

 Вправа « Стосується кожного»(Інтерв’ю). Діти стають в коло.

- Уявіть, що до нас завітали кореспонденти телеканалу «Інтер» і хочуть взяти інтерв’ю для програми «Стосується кожного»   (Діти по черзі задають питання)


– Як звуть твоїх  дідуся і бабусю?

– Ким працюють твої батьки?

– Які захоплення мають дідусь і бабуся?

- Найсмачніші пироги у вас пече…

- Найсильніший і найсміливіший у вас …

- Цікаві казки вміє розповідати …

- Скільки років твоєму татові?

- Якого кольору очі у твоєї матусі?

- Як звуть твою тітоньку?

- Твою маму звати …

- Коли народився твій тато?


Учні по черзі відповідають на запитання.

 

  • Як добре, що ви маєте сімю, а подивіться на це фото. Не всім  пощастило в житті.  За різних причин. Діти знаходяться притулках та інтернатах.
  • У пологових будинках, Будинках дитини, дитячих будинках росте багато дітей, у яких немає батьків юридично або фактично, тобто чи вони померли, пропали в невідомому напрямку, і тоді дитина – сирота, або ж батьки відмовилися від дитини, позбавлені права на його виховання. Їх в Україні понад 73 тисячі . І  людей які беруть таких  дітей  дуже мало. Цих людей можна назвати « Люди з великої букви». Які взяли в свою сім'ю і піклуються як про своїх рідних..

Ця процедура називається усиновленням.

Висновок. Цінити свою сімю, своїх батьків.

Словничок уроку: сім’я , всиновлення.

 5 . « Знайди зайве слово». Робота в групі.
Які слова заважають щастю родині?
Добробут                  пошана                   вірність
Затишок                   виховання              кохання
Порада                     байдужість             турбота
Сварки                      повага                    піклування
Допомога                 розуміння               зрада

 

6. Рухавка «Моя сімя- моє здоровя»

Скільки нас живе в будинку                    ( нахили голови)

Тато, мама, брат і я                             ( перелічуємо рукою)

Кицька Мура, пес Сірко               ( ходьба на місці)

Що гарчить весь час тако:                  ( гавкання та нявчання)

Є у мами доньки. Доньки – помічниці. ( руки на поясі,повороти         

                                                                                наліво,направо)

Устануть раненько.                              ( підтягування, руки вгору)

Підметуть чистенько                           ( імітують підмітання)

Ми – мужчини – тато й я!                       ( піднімають штангу)

І робота в нас своя!                                                ІІІІІ

Допомагаємо мамі ми                           ( піднімання та згинання рук від пліч)

Посуд миємо самі                                   ( імітація пробуксовки)

От, от  ми які.                                       (ходьба на місці)

Ми – усі помічники.

7. Скринька народної мудрості.  Знайти половинку до  квітки, де  записані прислівя:

« В хорошій сімї , хороші діти».

« Мати годує дітей, як земля людей».

«Дерево тримається корінням, а людина сімєю»

«Живуть між собою, як риба з водою»

« Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько».

8.Вправа “Ключ».  У дружній сімї члени родини повинні:

1.Шанувати старших.

  1. Не прислухатися до порад членів родини.
  2. Виконувати свої обов’язки .
  3. Допомагати один одному.
  4. Сваритися.
  5. Не слухати нікого.
  6. Піклуватися один про одного.
  7. Робити, що заманеться.
  8. Разом відпочивати. Піклуватися про менших братиків і сестричок.
  9. Виконувати всі домашні справи разом.
  10. Цілий день бавитися і гуляти.
  11. Вітати зі святами, днем народження.

ІІІ. Заключна частина.

1. Підбиття підсумків. Вільний мікрофон.

 - У якій сім’ї, малій чи великій, діти є більш дружніми,працьовитими?

 - Як впливають стосунки батьків на формування характеру і моральних принципів дітей?

 2.Захист « Міні- проекту. Лепбук «Моя сімя»

Діти виходять на клас і демонструють свій проект.

2. Зворотний звязок. Ритуал прощання.

На сьогоднішньому уроці я дізнався про таке важливе … .


      Що у світі найцінніше?

      Те, що серцю наймиліше:

      Мама, тато,вся родина.

       Моя рідна Україна.

       Хто багатий в цьому світі?

       Хто весело вміє жити,

       Хто уміє всіх любити,

       Щиро з друзями дружити. 


ІV. Підсумок уроку.
1. Рефлексія
- Діти, які люди найдорожчі, найважливіші у нашому життя?
- Що таке родина?
- Якою буває сім’я?
- Молодці , діти, ви сьогодні попрацювали, дуже добре!
2. Виставлення  оцінок за кращі відповіді на уроці.
3. «Піктограма  настрою».
   - Народна мудрість говорить:

 «Три біди є у людини: смерть, старість і …
       – Якою є третя біда?    Відповідь:            погані діти.
      -    Тож завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про здоров’я  своїх батьків і не завдавайте їм прикрощів.
       -  Шануйте, діти, і поважайте  своїх  батьків,родину, бережіть свою сімю, як най дорогоцінний скарб, цінуйте на радість, на здоров’я- це великий дар.

  • І тому я вважаю девіз дружньої родини повинен бути яким?

       Девіз дружньої родини : «Один - за всіх, і всі – за одного!».
VI. Домашнє завдання
1. Опрацювати  матеріал  підручника на с.56 – 59,с.з. 20.

 2. Допомогти  батькам вдома.

Відео   Сердюцького Володимира

https://www.youtube.com/watch?v=gPb7FZLlTbc&list=UUV3RovnswZFuJS5X6jcPkeQ&index=96

 

Додаткоий матеріал

Продовжіть фразу: «У нашій родині є така традиція…»

- Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.

Я розповім вам про дві сім’ї, а ви , прослухавши, оберіть ту, в якій хотіли б жити.

Дві сестрички, Оля і Юля, живуть дуже добре. Їхній тато - бізнесмен. Він продає автомобілі. Мама - відома красуня. Майже увесь день вона проводить у спортзалі і салонах краси. У дівчат є все: власна кімната, безліч іграшок, красивий одяг, і можуть вони купити все, що забажають. Доглядає їх няня. Свого батька дівчата не бачать декілька днів. Зате мама іноді приходить до них, щоб запитати про їх справи. У дітей  є все.

Два братики, Миколка і Сашко, живуть у іншій родині. Тато у них - водій, а мама - листоноша. Щоранку батьки йдуть на роботу, а хлопці - до школи. Зате ввечері всі приходять додому. Тато з хлопчиками займаються домашнім господарством, а мама готує вечерю. У вихідні дні батьки і діти відпочивають на природі. Та, на жаль, нової іграшки братчикам знову не куплять, бо Миколка виріс із штанів і йому терміново потрібні нові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
3243
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку