Урок "Поширеність води в природі. Фізичні властивості води"

Про матеріал

Залежність поширення води у природі, клімату на Землі від фізичних властивостей води.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості

 

Мета:

  • Сформувати поняття про воду, склад її молекули.
  • Вивчити фізичні властивості води та поширеність у природі.
  • Навчити учнів оцінювати роль води у природі та житті людини.
  • Розвивати вміння робити висновки, аналізувати.
  • Виховувати толерантність, любов до природи, прищеплювати інтерес до природничих наук.

 

Наскрізні змістовні лінії:

  • Екологічна безпека і сталий розвиток
  • Громадянська безпека і сталий розвиток
  • Здоров’я і безпека
  • Підприємливість і фінансова грамотність.

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:                                                                                 відеослайди у вигляді презентацій: «Кругообіг води в природі», «Поширення води в природі», глобус, географічна карта світу, прилад для електролізу води.

 

      Епіграф уроку:  Єдиний шлях, що веде до знань, -це діяльність. 

                                                                                                                  Б. Шоу

  Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних

     знань

  1. Біля дошки 2 учні відтворюють  опорні схеми:

І.  Оксиген як хімічний елемент.

ІІ. Кисень як проста речовина.

  1. Клас у цей час працює над розгадуванням кросворду.

Заповніть горизонтальні рядки. 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  Колір кисню.
  2.                  Окиснення з виділенням тепла й світла.
  3.                  Назва продуктів реакції окиснення речовин киснем.
  4.                  Розклад багатьох речовин прискорюють…

Перевірка відповідей учнів.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Ключове слово»

Завдання. Встановити ,що спільного для цих об’єктів:

 

 

        Знайти відповідь вам може допомогти слово, утворене буквами в

                       одному з вертикальних стовпчиків відповідей (Очікувана відповідь  

                        учнів: спільним для цих фізичних тіл є речовина вода. Слово у

                         кросворді  «вода»).

                       Саме воду ми й будемо сьогодні вивчати.

                        Тема уроку: Вода, склад її молекули, поширеність у природі,

                        фізичні властивості води.

                         А щоб ви хотіли дізнатися про воду?

                        (вислухати думки учнів і сформулювати завдання ).

                         Отже, наші завдання:

  • Встановити якісний та кількісний склад молекули води.
  • Опираючись на свій життєвий досвід, виявити залежність

між фізичними властивостями води та її поширеністю в природі.

                   IV. Вивчення нового матеріалу

  • Вчені довели, що життя виникло і розвинулося у воді. Очевидно                                                       

                     звідси й походять вислови «Вода – чудо природи», «Вода – елексир   

                      життя».

                          З давніх – давен люди розуміли, що без води не зможе існувати

                        жоден живий організм. Вода стала предметом обожнювання.

                        Однак, сила води лякала людей. Це спонукало мислителів вивчати

                         природу та її багатства, зокрема, воду.

  • Яка формула води? Проаналізуйте її якісний і кількісний склад.
  • Що ж вам відомо про агрегатний стан води?
  • Які фізичні властивості води? (вислухати учнів).
  • А чи знаєте ви як залежить поширення води в природі , формування клімату на Землі та для існування живих організмів  від фізичних властивостей води? Давайте складемо разом таку таблицю.
  • ----------------------------------------------------------------------------------------

Фізична властивість                   Зв’язок з поширеністю на Землі

Поширеність рідкої води          Забезпечує існування живих

                                                         організмів

Здатність розчиняти кисень      Дозволяє дихати живим

(хоча й незначна)                          організмам у воді

Густина льоду менша за            Лід плаває на поверхні води,

густину рідкої води                     що дозволяє водяним

                                                          організмам жити в умовах

                                                          низьких температур

Температура кипіння досить    Тому вода  легко випаровується

невисока (t0=1000C)                      Це є причиною утворення хмар,

                                                           що впливає на формування

                                                           погоди.

----------------------------------------------------------------------------

Температура плавлення              Завдяки цьому існують

                                  (t0пл.= 00С) у межах                        снігопади. Сніговий покрив

                                  температурного режиму            оберігає рослини і тварини

                                  Землі                                                взимку.

  • Яка ще властивість води допомагає або шкодить людині?

Звичайно, бути розчинником дуже багатьох речовин.

Через це ми розрізняємо воду як прісну, морську, мінеральну та дистильовану. Як ви думаєте чим вони відрізняються? (вислухати думки учнів).

  • Чи завжди можна вживати природну воду?

Звичайно, вона може бути забрудненою з різних причин. І, на жаль, часто з вини людини. Я хочу вам зачитати вірш – прохання однієї нашої знайомої:

  Чуєте, люди?

Тульчинка –річка невеличка.

Між верболозами тече 

І свої води – добророди

У річку Сільницю несе.

 

А в тій воді, о Боже милий,

Чого у ній лише нема?

Відходи від маслозаводу,

Каналізація, сміття…

 

І просить річечка тульчинців:

  • То ж не губіть мене й себе,

Бо п’єте ви ту саму воду

І те, чим травите мене.

 

А я не дам вам прохолоду

У літню спеку, лиш сморід.

І не поллю ваші городи,

Не буде в мені зовсім риб.

 

Тече, тече мала Тульчинка

Навколо міста Тульчина…

  • Шануйтесь , люди, просить річка,

Щоб не прийшла до вас біда.

 

  • Скажіть,  чи до вас також звертається наша річечка?
  • Чим ми можемо допомогти їй?

 

V. Закріплення та поглиблення знань

- Пропоную провести гру «Логічні ланцюжки» на тему «Про воду я знаю…» (один починає фразу, наступний повторює сказане і доповнює відповідь і так само далі).

 

VI. Підсумки уроку

  • Оголошення оцінок за роботу.
  • Що вас вразило на уроці?

 

VII. Домашнє завдання:

 Опрацювати §25 (підручник П. П. Попель, Л. С. Крикля Хімія 7 клас).   Виконати завдання №183 (підготувати невеликі повідомлення  за вказаними темами).

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
20 березня 2019
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку