Урок повторення та узагальнення вивченого "FOOD. MEALS" .

Про матеріал
Покроковий план підсумкового уроку по темі "FOOD. MEALS" з презентацією для учнів 5-го класу ( не поглиблене вивчення англійської мови).
Перегляд файлу

  ПІДСУМКОВИЙ  УРОК ПО ТЕМІ “FOOD. MEALS.” (form 5)

Тип уроку: урок повторення та узагальнення вивченого по темі “Food.Meals”.

Вікова категорія: 5 клас

Мета уроку: повторити вивчені ЛО, вдосконалювати навички роботи з транскрипцією, практикувати вимову та сприймати на слух аудіотексти;

формувати в учнів навички ситуативного мовлення, практикувати учнів у письмі та навчити працювати у групах;

практикувати вживання Countable/Uncountable Nouns та структур з Should/Shouldn’t;

виховувати в учнів розумний підхід до вибору здорової їжі та напитків.

Обладнання: флеш-карти “Food. Meals”, презентації, аудіо-запис, карточки для само-оцінювання та показу емоцій.

 

 І. INTRODUCTІON:

1. Grеeting:

 - Hello, everybody!  How are you today? (Pupils show their emotions with different cards).

 2. The aіm:

- The topic of our lesson is  (the first letter of each picture)

                        e.g. flowers, oranges, onions, door

(The pupils look at the pictures and make up the word )

                                              FOOD.

-Today at our lesson we are going to  (Look at the Presentation #1)

- How do you think will it be boring or interesting? (use you cards with adjectives: e.g. difficult, easy, interesting, boring)

ІІ.WАRMING-UP:

 – Let’s have some phonetic drills. Write down the words using the given transcription (e.g. tea, coffee, sugar, meat, cheese, juice). Then check up.   Was it difficult or easy? (use your cards)

 -  Find out the odd word. (Presentation #2)

III. Main part

1. - Let’s practice with Countable and Uncountable Nouns. Take the cards and make up the sentences with given structures ( Presentation #3)

     - Put the questions with  How much and How many (робота в парах або ланцюжком P1,P2,P3 etc.)

2. Фізпауза.

 - Let’s have some rest with a song “I’m a big kid!”

       Stand up, move, dance and sing.

  - What food was in the song?

 3.  Are you a big kid?  Do you want to be healthy?

      - Who likes chips (borshch, hamburgers, fast food, pepsi…)?

      - If you want to be healthy, don’t  eat unhealthy food and don’t drink fizzy drinks.

      - Let’s make the rules what you SHOULD and SHOULDN’T do

(Presentation #4).

4.  In the Restaurant  ( role game in 3-4 groups)

(The pupils use their own Menu and act out )

5. The Restaurant of My Dream (2 pupils speak on their Project).

   Pupils are Listening to …

   Which Restaurant would you like to visit?

IY. Summary of the Lesson.

    Show your emotions at the end of the lesson (e.g. tired, sad, happy…)

    What was interesting/boring/difficult/easy for you?

    What did you like most?

Y. Home-Task : to draw the Easter Basket of your Family and label the  Words.

Presentation #1

Presentation #2

 

 

 

Presentation #3

 

Presentation #4

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку