УРОК ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ТЕМИ
«МНОЖЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ»
5 КЛАС
Мета. Повторити правила множення десяткових дробів, множення на розрядну одиницю, знаходження невідомих елементів рівнянь. Закріпити навички множення десяткових дробів при розв’язуванні прикладів, рівнянь, задач.
ХІД УРОКУ
? Питання на знаходження невідомих елементів рівнянь. Правила додавання, віднімання та множення десяткових дробів.
2. Екіпаж готовий. Вперед! А попереду у нас пригоди, загадкові та цікаві зустрічі. А поки що зробимо записи в бортовому журналі. (Число. Класна робота)
3. ЗАДАЧА. Швидкість нашого катера проти течії 20,8 км/год. Швидкість течії річки 2,8 км/год. До того місця, де річка впадає в море, 70,24 км. А наша перша зупинка через 2,5 години. Скільки нам залишиться пливти після зупинки? (Розв’язування задачі по діях з усним коментуванням)
4. Ось і наша перша зупинка. Тут недалеко, в хатинці на лісовій галявині живе дідусь, що зветься Рівняло. Любить він над числами шуткувати. Візьме дід вишикує числа по обидві сторони від себе, поєднає їх знаками, а то і в дужки візьме, але слідкує, щоб одна частина дорівнювала другій. А потім і заховає якесь із чисел під маскою «ікс» та попросить свого внучка, маленького Рівнялку, знайти його. А Рівнялка хоч і маленький, а справу свою знає. А ви знаєте, як це можна робити?
(По 1 учню від кожного ряду розв’язує рівняння на дошці. Ряд розв’язує завдання засвоїм представником)
Х: 2,34+26,6=84,85 х:3,12-18,46=10,012 (х-216,4):2,12=3,016
5. А біля виходу в море на нас чекає фрегат. Але біля причалу 3 судна. Яке ж наше? А це взнаємо, як виконаємо наступне завдання. Треба буде розв’язати приклади та знайти правильну відповідь. Якщо вона буде дійсно правильною, у нас повинна скластися назва нашого фрегата.
0,587*10=5,87 С
3,704*0,1=0,3704 Т
234,2*100=23420 Р
42,4*0,001=0,424 І
0,076*100=7,6 М
0,076*1000=76 К
200*0,1=20 И
0,23*0,1=0,023 Й
6. Нарешті ми у відкритому морі. Глибину вимірюють спеціальним приладом – ехолотом. Звук, який він видає, доходить до дна та повертається до ехолота. Ехолот виміряє повний час проходження звуку. Швидкість звука у воді 1500 м/с. Час, за який ехолот його виміряв, 1,8 с. Яку відстань подолав звук. Яка глибина місця, в якому ми стоїмо?
(розв’язування задачі)
7. Наш фрегат ходив по морях та океанах багато років. І кожна річ на ньому повна загадок та несподіванок. Ось, наприклад, старий бортовий журнал. Він дійсно дуже старий і навіть не всі записи в ньому можна розібрати Нам треба розібрати наступний запис, щоб визначити наш подальший курс.
Не відновлюючи запис, порівняти числа:
4,3** та 4,7**
**,412 та *,9*
0,742 та 0,741**
*,*** та **,**
8. Порт, до якого ми прибуваємо, відомий тим, що недалеко від нього ведуться розкопки, і ми можемо взяти участь в цій цікавій справі – відреставрувати мозаїку.
ЛОТО
(2,21+1,08)*1,1=3,619 (18,48+12,12)*1,6=49,008
(18,01-0,61)*8,2=142,68 (20,12-16,18)*1,7)=6,698
4,02(3,18+0,94)=16,5624 2,3*(14,07)-9,12)=11,385
(18,08-12,96)*1,3=6,656 1,6*(4,18+6,36)=16,864
(26,02-16,84)*4,1=37,638 1,8*(5,12+0,86)=7,668
9. Рушаємо далі. Наступний порт Бумбамс. Нам пропонують відвідати місцевий музей. В цьому місці, виявляється, колись давно наш фрегат потерпів аварію, і в їхньому музеї зберігаються частини ланцюга з фрегата. Повертаючись на корабель, нам треба буде відновити цей ланцюг.
20,2 + х : 12,6 = 48,12 х : 10,8 – 12,22 = 2,08 х : 8,12 + 18,48 = 24,37
10. Ми повернулися на корабель і рушаємо додому. А вдома на нас чекає святковий салют.
11. Підведення підсумків уроку. Виставлення оцінок.