Урок позакласного читання у 2 класі "Подорож в казкову країну Галини Малик. Казки «Королівство Ану».

Про матеріал
Урок позакласного читання у 2 класі за творами Галини Малик. Метою уроку є ознайомити учнів з творчістю української сучасної письменниці Галини Малик; формувати у дітей навички і уміння читати та аналізувати літературні казки українських авторів, читати твори за особами, інсценізувати їх, уміння придумувати продовження казки; удосконалювати вміння застосовувати знання набуті в процесі навчання; збагачувати словниковий запас. Розвивати навички читання, переказу, уяву, фантазію, звʼязне мовлення. Виховувати у дітей культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість, повагу до інших людей.
Перегляд файлу

Позакласне читання 

Тема. Подорож в казкову країну Галини Малик. Казки «Королівство Ану», «Чому

висловлюватися та спілкуватися, оволодівати формами мовленнєвого етикету; папуга не навчився розмовляти», «Чому равлик ховається».

Мета. формування ключових компетентностей:

комунікативну: вміння

вміння вчитися: організовувати свою працю для досягнення результату;

предметних компетентностей: ознайомити учнів з творчістю української сучасної письменниці Галини Малик; формувати у дітей навички і уміння читати та аналізувати літературні казки українських авторів, читати твори за особами, інсценізувати їх, уміння придумувати продовження казки; удосконалювати вміння застосовувати знання набуті в процесі навчання; збагачувати словниковий запас.

Розвивати навички читання, переказу, уяву, фантазію, звʼязне мовлення.

Виховувати у дітей культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість, повагу до інших людей.

Обладнання до уроку: виставка творів письменниці, мікрофон; комп’ютер, цифровий ресурс (Презентація до уроку).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав вже дзвінок на урок

І покликав нас в дивну країну.

Де чекають пригоди діток,

То ж не гаймо часу ні хвилини.

Ми рушаємо швидко у казку,

Де чекає нас бубликів вʼязка.

  • Сьогодні у нас особливий урок. Це урок, який дуже полюбляє дітвора. Адже ми поринемо з вами в казку. Я бачу, що ваші оченята горять, ви повні енергії і готові до співпраці.
  • Я думаю, що ви сьогодні будете активними, дружніми, будете творчо мислити, фантазувати і взагалі відмінно працювати.

 

ІІ. Підготовчий момент.

  1. Вступна бесіда.
  • Я дивлюся на вас і заздрю, тому що дитинство це найкращий період життя кожної людини. Недарма народна мудрість говорить, що ми всі родом із дитинства. А дитинство – це безтурботні дні, це ігри, нові відкриття, фантастичні пригоди, подорож у казку. А дитинство без казки неможливе! Казка навчає добра, мужності, кмітливості, мудрості, терпіння. Казка — вірний помічник у житті.

 

  1. Технологія «Мікрофон».
  • Хто з вас може дати відповідь що таке казка?
  • А хто складав для нас казки?
  • Якими вони бувають?
  • А яких письменників – казкарів ви знаєте?
  • Які літературні казки ми вже з вами читали?

 

  1. Розповідь учителя.
  • Сьогодні ми з вами поринемо в казковий світ сучасної письменниці Галини Малик. Казки пишуть лише ті люди, які не хочуть прощатися з дитинством. Спочатку наша письменниця писала казки для своєї донечки, а потім і для всіх дітей. Завданням на минулому уроці було підготувати розповідь про життя і творчість Галини Малик.

 

  1. Розповіді дітей.

 

  1. Робота з виставкою книжок.

(Виставка складається з різних книжок – це і збірки казок, і казки різних авторів. Серед них є книги Галини Малик)

  • Зверніть увагу на книги перед вами. Можливо хтось із вас читав, або бачив такі книги?
  •  Чи сподобалися вони вам?
  • А з якими книгами ви бачитеся вперше?
  • Сьогодні наше завдання ознайомитися з творчістю Галини Малик. І для цього ми будемо слухати казки письменниці, а деякі читати самостійно.

 

ІІІ. Читання вчителем художнього твору уголос.

  1. Словникова робота.

Розвалюха – річ, яка від старості розвалюється.

Небога – бідолаха, сердега.

Горлати – підібрати синоніми. (Верещати, волати, кричати, верещати). До якої частини мови відносяться ці слова?

Мушля −  захисний скелетний утвір, що вкриває тіло багатьох найпростіших, більшості молюсків, плечоногих та деяких ракоподібних

Підберіть до цього слова синоніми.(черепашка, ракушка). До якої частини мови відносяться ці слова?

 

  1. Виразне читання вчителем.

(Вчитель виразно читає казку).

 

  1. Бліц – опитування.
  •  У якій формі письменниця написала цю казку? (Вірш).
  • Про що йдеться мова у казці? (Про два королівства Ану і Будь ласка).
  • Чому королівство називалося Будь ласка? (Тому що там жили ввічливі люди).
  • Яких людей називають ввічливими? (Людей, які користуються чарівні слова, поважають та люблять оточуючих,вміють поводитися в товаристві).
  • Що сталося в королівстві?  (Із ним почав війну сусіда-король королівства Ану.)
  • Чим відрізнялися жителі королівства Ану? (Вони були не ввічливими).
  • З яких слів вони починали говорити? (Ану, пфе).
  • А ви використовуєте у своїй мові такі слова?
  • Як ви думаєте серед нас є жителі цих двох королівств?
  • Чого вчить нас ця казка

ІV. Бесіда – міркування про прочитане.

  1. Технологія «Коло ідей».

Користуючись текстом казки, віршем та власними ідеями, складіть розповідь «Я хочу жити в королівстві…» (Діти пропонують свої версії)

 

  1. Словесне малювання до казки.

Учні розповідають, які б малюнки вони могли намалювати до казки.

 

  1. Гра «Художники»
  • Перед вами лежать аркуші паперу і кольорові олівці. Зобразіть на цьому аркуші замок королівства про яке ми читали.

 

Фізкультхвилинка.

 

  1. Переказ казки від 1 особи.

 

V. Самостійне ознайомлення учнів з новими казками, які вони мають читати.

 

  1.  Слово вчителя.

  Зараз у вас є можливість ознайомитися ближче з нашою книжковою виставкою. Підійдіть до книжок і виберіть книги Галини Малик. Розгляньте їх уважно, подивіться на ілюстрації. А зараз зробіть висновки, підведіть підсумок. Розкажіть про свої бачення.

 

  1. Гра «Критики».

(Діти розповідають що їм сподобалося, роблять свої висновки).

 

  1. Робота над ілюстраціями.

Учні розглядають ілюстрації до казок.

  • Чи сподобався вам папужка?
  • Який він?
  • Чи хотіли б ви мати такого папужку?
  • Яким художник зобразив равлика?
  • Що б ви хотіли змінити в ілюстраціях?

 

  1. Довідкове бюро

А зараз  у нас працює довідкове бюро. Вони нам розкажуть щось цікаве про папужок.

  • У папуг відмінно розвинене почуття ритму — вони можуть дійсно ритмічно танцювати під музику.
  • Насправді папуги не вміють розмовляти в звичному сенсі цього слова — вони просто запам’ятовують і повторюють слова. Втім, не тільки слова — вони можуть запам’ятовувати і відтворювати і які-небудь інші звуки.
  • Найменші папуги живуть в Папуа — Новій Гвінеї. Розмір дорослого папужки, точніше, довжина його тіла становить 8-9 сантиметрів.
  • Найбільші папуги — амазонські, вони розміром з трирічну дитину. Довжина їх тіла може перевищувати метр.
  • Найбільш «розумний» папуга на ім’я Жако знав близько чотирьохсот слів.
  • Дрібні папужки живуть по 15-25 років, а ось великі можуть жити і всі сто. Справжні довгожителі.

 

VІ. Самостійне читання запропонованого вчителем.

 

  1. Мовчазне читання казки «Чому папуга не навчився розмовляти»

Прийом «Рибки». (До слів «Який чудовий панцир».)

Учні читають мовчки, ворушать губами.

 

  1. Продовження читання, прийом «Диктор телебачення»

Діти читають мовчки, прочитавши абзац, вони піднімають оченята, щоб подивитися на глядачів.

 

  1. Читання казки «Чому равлик ховається». Прийом «Земля − небо».

За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» - піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки  від тексту. Знову «земля» - учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

VII. Виявлення та оцінка вчителем якості самостійного читання, розгляду творів та прочитаного твору.

  1. Гра «Торбинка запитань».

(У кольоровій торбинці запитання, на які діти дають відповіді).

  • А зараз після того як ви прочитали казки та ознайомилися з творами Галини Малик проведемо гру.

Діти підходять до торбинки, витягують запитання і дають на нього відповіді.

  • Що було найбільшим бажанням папуги?
  • Що він зробив для того, щоб здійснити свою мрію?
  • Кого він зустрів на своєму шляху?
  • Ким папуга вважав найкраще бути?
  • Чому він не навчився говорити?
  • Хто завітав до Равлика в гості?
  • Чого хотіла гостя?
  • Чому Равликові було ніяково?
  • Що сталося з домівкою Равлика?

 

  1. Читання казок в особах.

Діти самі обирають дійову особу, чиї слова вони будуть читати.

 

  1. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
  • Прочитайте реакцію Папуги на болото.
  • Які слова повторював Папуга, щоб навчитися розмовляти?
  • Що зробив Папуга, коли вирішив, що вже вміє розмовляти.
  • Знайдіть слова і прочитайте, як Жаба пхалася у мушлю.
  • Що робить Равлик, коли до нього хтось торкається?

 

  1. Робота над характеристикою дійових осіб з казки «Чому Равлик ховається».

Давайте всі разом подумаємо і охарактеризуємо Жабу та Равлика.

(На дошці записані дійові особи. На столі  лежать таблички з рисами характеру діти читають і прикріплюють їх біля дійових осіб).

Доброта, нахабство, соромʼязливість, впертість, ввічливість, егоїзм, грубість, доброзичливість.

 

  1. Вправа «Фантазери».

Подумайте і складіть продовження казки про Равлика.

 

VIII. Підсумок уроку.

  1. Самооцінка роботи на уроці.

Вправа «Вітер дме»

1. Літній вітерець дме для тих, хто активно працював на уроці. (Підводяться учні, які зараховують себе до цієї категорії.)

2. Літній вітерець дме для тих, кому було цікаво на уроці. (Підводяться учні.)

3. Літній вітерець дме для тих, хто дізнався про щось нове (Підводяться учні.) тощо.

 

  1. Технологія «Мікрофон»
  •  Поміркуйте, чому ми читаємо казки, за що ми їх любимо?

 

IX. Рекомендації до позаурочної діяльності на наступні два тижні.

 

  • Наступний урок позакласного читання ми проведемо за творами Марʼяни Савки.

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

 

docx
Додав(-ла)
стахів ірина
Додано
12 січня 2020
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку