Урок позакласного читання у 3 класі
Тема: Оксана Караванська « Вишиванка» (уривок)
Мета: Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язано висловлювати свої думки; соціальної – дотримуватись поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки в колективі; предметних компетентностей.
Познайомити з творчістю Оксани Караванської, формувати читацьку та комунікативну компетентності, вміння працювати над текстом, вникати у його зміст, читати з розумінням; розвивати в учнів допитливість, вміння порівнювати, робити висновки; удосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки,мислення, спостережливість, творчу уяву; розширювати світогляд; виховувати любов до традицій українського народу, зокрема до вишиванки
Навчально – дидактичне забезпечення: вправа «Асоціативний кущ», методичні прийоми «Сократівський діалог», «Модель 6 w», кросворд, технологія «Ромашка Блума»; технічні пристрої: ноутбук, телевізор.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
Дзвінкий дзвоник пролунав,
Нас до класу всіх позвав.
Ми зібрались, згуртувались,
До роботи налаштувались.
Посміхнулись всім довкола,
бо весела наша школа.
Тож сідаємо швиденько
Та працюємо гарненько.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Методичний прийом «Прогнозування за ілюстрацією»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Психологічне налаштування на урок.
https://wordwall.net/uk/resource/66285217
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу
1.Ознайомлення зі змістом уривка «Вишиванка» Оксани Караванської (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах)
2. Метод «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися»
Що відомо? |
Про що хочемо дізнатися? |
Про що дізналися? |
-Вишиванка – традиційний одяг українців. -Вишиванки вишивали вручну -Часто була сімейною реліквією |
-Чим відрізняються вишиванки? -Які нитки використовували для вишивання? -Якою є сучасна вишиванка? |
-Кожен регіон має свою вишиванку. -В Україні 15 різних регіонів. -Особливості деяких регіонів. -Про машинну вишивку «вишиваний» принт. -Вишиванка пасує до джинсів. -Історію виникнення джинсів.
|
(Графу «Про що дізналися?» учні заповнюють наприкінці уроку)
3. Кросворд «Вишивка»
- Зараз спробуємо з вами розгадати кросворд.
https://wordwall.net/uk/resource/69449660
4. Методичний прийом «Модель 6 w»
- Що є традиційним одягом українців?(Вишиванка)
- Як виготовляли вишиванки? (Їх вишивали власноруч)
- Чи мало значення, хто їх вишивав?(Так, тому що сорочка зберігала енергетику вишивальниці)
- Чому була важлива енергетика вишивальниці? (Добра енергетика вишиванки була оберегом)
- Від чого оберігала вишиванка?(Вишивка на сорочці оберігала від зла)
- Де саме оздоблювали вишиванки? (Сорочки оздоблювали візерунками на рукавах, комірах, подолі та всюди, де тіло було відкритим. Тому сорочка – це не лише частина нашого гардеробу, а певна закодована сукупність сорока божественних енергій, що творять довершену та гармонійну долю людини)
5. Фізкульхвилинка
https://youtu.be/foFUavVgKg4
6.Технологія « Ромашка Блума»
- Давайте будемо читати текст по абзацах і відповімо на запитання, відриваючи пелюстку ромашки
1 – ша пелюстка. Коли з’явилися вишиванки?( Вік української вишиванки становить кілька тисяч років. Вишитий одяг та елементи українців зображені на вазах скіфського періоду)
2 – га пелюстка. Чи вважаєте ви, що вишиванка є родинною реліквією? )Так, бо вона успадковувалася від мами, а мама – від своєї мами, тобто бабусі…)
3 -тя пелюстка. Чому вишиванки дійшли до нашого часу?(Тому що передавалися від покоління до покоління)
4 – та пелюстка. Які орнаменти можна було використати для вишиванок?( Геометричний орнамент(лінії, ромби, трикутники, хрестики); рослинний орнамент (квіти, листя, гілки, дерева); тваринний орнамент (зображення різних тварин, птахів, риб, або їх окремих елементів – очей, рогів, кігтів)
5 – та пелюстка. Наскільки цінною є традиція носити вишиванку? ( Українську вишиванку називають генетичним кодом нації)
6 – та пелюстка. Як цю традицію використовують у повсякденному житті? (Є вишиванки, які ми одягаємо тільки на свята. А є й сучасні вишиванки ,які дуже пасують до джинсів)
7. Метод шести капелюхів.
Білий капелюх. Що ви знаєте про вишиванки?
Червоний капелюх. Чи подобається вам носити вишиванки?
Чорний капелюх. Чи варто примушувати носити вишиванки?
Жовтий капелюх. Чи добре, що українці дотримують традицій?
Зелений капелюх. Коли яку вишиванку слід одягати?
Синій капелюх. Чому необхідно знати історію виникнення вишиванок?
8. Методичний прийом «Сократівський діалог»
- Добре, що вишиванка дійшла до нашого часу.
- Так. Це гарна народна традиція.(ЗГОДА)
- Але щодня носити вишиванки не дуже зручно. (СУМНІВ)
- Потрібно мати святкову і буденну вишиванки.(АРГУМЕНТ)
- Потрібно носити вишиванки у свята та коли це доцільно.(ВИСНОВОК)
9. Творча вправа
- Намалюйте свій візерунок до вишиванки.
V. Узагальнення і систематизація знань.
Гра «Асоціативний кущ»
-А зараз спробуємо дібрати асоціації до слова «Вишиванка»
10. Рефлексія
https://wordwall.net/uk/resource/66284913