Українська література
6 клас
Урок – конкурс
Тема. Урок позакласного читання. Українські народні пісні.
Мета: розширити поняття про народну пісенну творчість,показати її життєвість,зв’язок із сучасністю; розвивати навички інсценізації творів,творчу уяву,акторські здібності; виховувати естетичний смак,оптимізм,почуття гумору.
Обладнання: ілюстрації до вивчення творів; збірки народних пісень,елементи костюмів та декорацій до інсценівок,аудіозаписи,комп’ютер.
Хід уроку
1.Вступне слово вчителя.
Однією з найважливіших і найбагатших частин художньої культури українського народу є його усна словесна творчість. Скільки прекрасних перлин,багатих,цікавих за змістом,яскравих мистецькою формою має вона! Та найбільшою окрасою є народні ліричні пісні. Епіграфом до уроку будуть слова Т.Шевченка «Наша дума – наша пісня не вмре,не загине». Ми вивчили календарно-обрядові та колискові пісні. Команди мали самостійно попрацювати з піснями цих жанрів і сьогодні продемонструвати свої знання та вміння.
1 конкурс – «Теоретичний літературний бліц-конкурс» (Учитель зачитує запитання для кожної команди.)
19. Який лексичний художній засіб найбільш вживаний у колискових піснях? (Пестливі слова)
20. Якого циклу немає в календарно-обрядових піснях?(Осіннього)
2 конкурс – музична вікторина «Назви різновид пісні».
Звучать аудіозаписи пісень. Команди по черзі називають різновид пісні за найкоротший час. (За зразком конкурсу «Відгадай мелодію»).
Аудіозапис
3 конкурс – Літературна вікторина.(Учні поступово вибирають запитання й відповідають).
конкурс – «Фізкультхвилинка».
Танець до української пісні.
5 конкурс – «Конкурс інсценованої народної пісні».
6 конкурс – конкурс-аукціон « Колядки та щедрівки,які виконують у нашій місцевості »
Команди виконують по одному куплету пісні по черзі.
7 конкурс – «Конкурс художників».( Команди ілюструють рядочки із колискової пісні).
Слайд 2
Ілюстрація до пісні Миколи Сома
«Заходить до хати зоря-зоряниця,
І гомін стихає кругом.
І місяць злітає,неначе жар-птиця,
Над синім і сонним вікном.»
8 конкурс – «Виконання колискової пісні».
Учитель. Ось і закінчились наші конкурси. Поки журі підбиває підсумки,звертаю вашу увагу на екран зі словами М.Федунця.
Слайд 3
Не цурайся пісні, яку чув од мами,
Не згуби – то мова прадідів твоїх.
Бо зректися пісні, що цвіла, -
Мов забуть народ свій, даль його доріг.
(М.Федунець «Не цурайся пісні»)
Хай же ці слова западуть у душу кожного з нас. Любімо ж українські пісні, співаймо їх , бо пісня – душа народу.
Журі оголошує результати.
Учитель відзначає найактивніших учнів,оцінює їх.
Домашнє завдання: скласти сенкан «Пісня».
1