Урок "Позитивний вплив загартування на здоровя людини. Види загартування"

Про матеріал
Тема. Позитивний вплив загартовування на здоров’я людини. Види загартовування. Мета:ознайомити учнів з поняттям «загартовування»; ознайомити з методами профілактики та засобами зміцнення здоров’я; поглиблювати знання дітей про здоровий спосіб життя; розвивати інтерес і бажання загартовуватися природними чинниками: повітрям, водою, сонцем; виховувати прагнення зміцнювати своє здоров’я. Прищеплювати навички бережливого ставлення до свого здоровя. Обладнання: таблиця « Ознаки здоров’я», таблиця «Засоби загартування», малюнки, картки «Так-Ні» План – конспект уроку І. Організація учнів. 1. Привітання з учнями та гостями. 2. Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції». ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Робота над проблемною ситуацією. 2. Робота з прислівями. 3. Робота з таблицею « Ознаки здоров’я». 4. Створення ігрової ситуації. ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. ІV. Виклад нового матеріалу. 1.Значення загартовування для організму людини. 2. Види загартовування. Фізхвилинка V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Колективне повторення засобів загартовування. 2. Робота в зошитах. 3. Перегляд мультфільму «Лунтик. Загартовування» (з подальшим обговоренням). 4.Дидактична гра «Так – Ні» 5. Робота над скоромовкою. VІ. Підсумок уроку. Хід заняття І. Організація учнів. 1. Привітання з учнями. Знову лунає шкільний наш дзвінок, Кличе всіх нас на незвичний урок. У класі сьогодні гостей є багато, Усі ми зібралися наче на свято. Привітайте гостей, що до нас завітали. Діти: Добрий день! Всім присутнім здоров’я ми зичим й добра. А тепер до роботи приступати пора. 2.Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції». ─ Який у вас настрій? Подивіться один на одного. А тепер посміхніться своєму сусіду по парті і побажайте йому гарного дня. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Робота над проблемною ситуацією. - Виріши проблемну ситуацію. - Почнемо нашу роботу з малюнка на дошці. - Уяввіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги. Кожна може вивести за певних умов.  Праворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров’я втратиш.  Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’я втратиш.  Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш. - Яку дорогу оберете ? - Чому? ( на дошці - малюнок) - Так, здоров’я – це найбільший скарб. Здоров’я треба шанувати і берегти. 2. Робота з прислівями. - У вас було завдання підготувати і розказати прислів’я про здоров’я. Діти розказують прислів’я про здоров’я. Найбільше багатство – здоров’я. Здоров’я - усьому голова. Без здоров’я нема щастя. Наше здоров’я у наших руках. Здоров’я за гроші не купиш. Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку. 3.Робота з таблицею « Ознаки здоров’я». - Що може робити здорова дитина? (Бігати, стрибати, допомагати батькам, кататися на гойдалці тощо) . - Давайте ж зберемо букет здоров’я. Що є ознаками здоров’я? 4.Створення ігрової ситуації. (Чути стукіт в двері. Заходить Шепокляк з термометром під рукою та перев’язаною щокою). - Діти, хто завітав до нас в гості? ( Шепокляк) - Як почувається пані Шепокляк? (Вона захворіла) - Як ви здогадалися, що вона хвора? (Шепокляк тримає градусник і в неї болить зуб) (Шепокляк розказує, що вона захворіла. Але хоче бути здоровою. Проте не знає, що робити для цього). - Давайте, діти, сьогодні на уроці ми розкажемо, що потрібно робити, щоб бути здоровим. ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. - Сьогодні ми з вами поговоримо про загартовування, які є засоби загартовування та як правильно загартовуватися. ІV. Виклад нового матеріалу. 1.Значення загартовування для організму людини. - Кажуть, щоб мати міцне здоров'я, не боятися застуди і хвороб, потрібно загартовуватися. Що ж таке загартованість? Це, діти, коли ваш організм може витримати будь-які погодні явища: дощ, спеку, холод, - і не захворіти на застудні захворювання. Щоб опір організму підвищився, слід його загартовувати. Наше обличчя звикає до холоду, до змін температури. Так має звикнути і все тіло. Потрібне тренування. На дошці вивішений плакат « Загартовування» Загартування 2. Види загартовування. ─ Щоб загартовуватись, нам потрібні друзі. Що нам допомагатиме загартовуватися, ми дізнаємось за допомогою загадок. Нею миємось щодня Це основа для життя Як нема її – біда Звісно, діти, це … (вода). - Вода – наш перший помічник у загартовуванні. Є такі види загартовування водою: обтирання, обливання, купання. (Вчитель показує відповідні малюнки). ─ А хто наш другий помічник, дізнаємось, коли відгадаємо другу загадку. Самотнє вогняне око по небу походжає, Усюди, де буває, поглядом зігріває. (Сонце) ─ Сонячні промені теж допомагають загартовувати організм. А які ж правила загартовування сонцем? Не перегрівайтеся! • У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин. • Найкраще засмагати вранці та ввечері. • Захищай голову від сонячних променів. (Вчитель показує відповідні малюнки). ─ Третього помічника у загартовуванні вгадаємо теж за загадкою. Носом ми його вдихаємо, як побачити – не знаємо. (Повітря) ─ Є такі правила загартовування повітрям: • Щоденно гуляй і грайся на свіжому повітрі. • Одягайся за погодою – не перегрівай свій організм теплим одягом. • Спи влітку з прочиненою квартиркою. (Вчитель показує відповідні малюнки). Фізхвилинка • Якщо робите зарядку – сплесніть у долоні. • Провітрюєте кімнату – помахайте руками • Миєте руки перед їдою – помийте ніби • Не сидите довго біля телевізора – погладьтесь по голові • Не переїдаєте – погладьтесь по животі • Їсте в один і той же час – підстрибніть • Ходите босоніж – потупайте V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Колективне повторення засобів загартовування. - Давайте ж всі разом повторимо види загартування. (Вчитель називає за малюнками засоби загартовування, а діти колективно повторюють). - Ранкова зарядка - обтирання вологим рушником - об¬ливання - купання - прогулянки на свіжому повітрі - одяг по сезону - фізичні вправи - спортивні ігри. - Отже, загартована дитина: добре зростає, не хворіє на застуду, має гарний настрій. Щоб здоровим бути й дужим, Загартовуйся, мій друже! Взимку, влітку, цілий рік, Щоб прожити вік без лік! 2.Робота в зошитах. - Зараз будемо працювати в зошитах. Нам потрібні зелений та червоний олівці, щоб розфарбовувати кружечки під малюнками. Таку роботу ми вже виконували. Розглядаємо уважно малюнки. Якщо діти загартовуються правильно, зафарбовуємо кружечок зеленим кольором. Якщо ні – червоним. 3. Перегляд мультфільму «Лунтик. Загартовування» (з подальшим обговоренням). - Про що ви подивилися мультик? (Як Лунтик загартовувався) - Чи правильно він все робив? (Ні) - Як потрібно правильно загартовуватись? 4.Дидактична гра «Так – Ні» Зіграти хочеться мені Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні». Я вам питання задаю. Готуйте відповідь свою. Відповідайте, як мастак, Єдиним словом: «Ні» чи «Так». (Діти працюють з картками «Так» та «Ні».) - Що потрібно робити для загартування свого організму? - Обтиратись холодним рушником? (Так) - Мало рухатись? (Ні) - Гуляти на свіжому повітрі? (Так) - У холодну дощову погоду бродити по калюжам? (Ні) - Гратись з дузями у рухливі ігри? (Так) - Кімнату ніколи не провітрювати? (Ні) - Займатися спортом? (Так) - У теплу пору року купатися в річці? (Так). 5. Робота над скоромовкою. - Дуже корисно влітку ходити босоніж. Це також загартовує наш організм. Зараз ми всі разом вивчимо скоромовку про хлопчика, який босоніж косить сіно по росі. Босий хлопець сіно косить, роса росить ноги босі. VІ. Підсумок уроку. 1. Робота над запитаннями: - Для чого слід загартовуватись? - Хто нам допомагає загартовуватись? - Що ж потрібно робити для загартовування? - На останок хочу зачитати вам віршик. Здоров’я – найбільше багатство! Будьте здоровими, Будьте щасливими, Будьте розумними, Будьте красивими! Здоров’я – це сила! Здоров’я – це клас! Хай буде здоров’я У вас і у нас!
Перегляд файлу

Тема. Позитивний вплив загартовування на здоров’я людини. Види  

           загартовування.

Мета:ознайомити учнів з поняттям «загартовування»; ознайомити з

методами профілактики та засобами зміцнення здоров’я;

поглиблювати знання дітей про здоровий спосіб життя; розвивати

інтерес і бажання загартовуватися природними чинниками: повітрям,

водою, сонцем; виховувати прагнення зміцнювати своє здоров’я.

Прищеплювати навички бережливого ставлення до свого здоровя.

Обладнання: таблиця « Ознаки здоров’я», таблиця «Засоби загартування»,

малюнки, картки «Так-Ні» 

                         План – конспект уроку

І. Організація учнів.

     1. Привітання з учнями та гостями.

  1. Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над проблемною ситуацією.
  2.  Робота з прислівями.
  3. Робота з таблицею « Ознаки здоров’я».
  4. Створення ігрової ситуації.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Виклад нового матеріалу.

1.Значення загартовування для організму людини.

2. Види загартовування.

Фізхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Колективне повторення засобів загартовування.

2. Робота в зошитах.

3. Перегляд мультфільму «Лунтик. Загартовування» (з подальшим обговоренням).

4.Дидактична гра «Так – Ні»

5. Робота над скоромовкою.

VІ. Підсумок уроку.

 

Хід заняття

І. Організація учнів.

1. Привітання з учнями.

Знову лунає шкільний наш дзвінок,
Кличе всіх нас на незвичний урок.
У класі сьогодні гостей є багато,
Усі ми зібралися наче на свято.
Привітайте гостей, що до нас завітали.
Діти: Добрий день!
Всім присутнім здоров’я ми зичим й добра.
А тепер до роботи приступати пора.

2.Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції».

─ Який у вас настрій? Подивіться один на одного. А тепер посміхніться своєму сусіду по парті і побажайте йому гарного дня.

 

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0005.JPG

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота над проблемною ситуацією.

- Виріши проблемну ситуацію.

  • Почнемо нашу роботу з малюнка на дошці.
  • Уяввіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги. Кожна може вивести за певних умов.
  • Праворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров’я втратиш.
  • Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’я втратиш.
  • Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.
  •  Яку дорогу оберете ?
  • Чому?

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0002.JPG

( на дошці  - малюнок)

Результат пошуку зображень за запитом "дерева малюнки"

 

Результат пошуку зображень за запитом "скарби малюнки"Результат пошуку зображень за запитом "скарби малюнки"

 

- Так, здоров’я – це найбільший скарб. Здоров’я треба шанувати і берегти.

2. Робота з прислівями.

- У вас було завдання підготувати і розказати прислів’я про здоров’я.

Діти розказують прислів’я про здоров’я.

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0003.JPG

Найбільше багатство – здоров’я.

Здоров’я  - усьому голова.

Без здоров’я нема щастя.

Наше здоров’я у наших руках.

Здоров’я за гроші не купиш.

Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.

3.Робота з таблицею « Ознаки здоров’я».

  • Що може робити здорова дитина? (Бігати, стрибати, допомагати батькам, кататися на гойдалці тощо) .
  • Давайте ж зберемо букет здоров’я. Що є ознаками здоров’я?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0013.JPGC:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0014.JPGC:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0029.JPG

 

4.Створення ігрової ситуації.

(Чути стукіт в двері. Заходить Шепокляк з термометром під рукою та перев’язаною щокою).

  • Діти, хто завітав до нас в гості? ( Шепокляк)
  • Як почувається пані Шепокляк? (Вона захворіла)
  • Як ви здогадалися, що вона хвора? (Шепокляк тримає градусник і в неї болить зуб)

(Шепокляк розказує, що вона захворіла. Але хоче бути здоровою. Проте не знає, що робити для цього).

  • Давайте, діти, сьогодні на уроці ми розкажемо, що потрібно робити, щоб бути здоровим.

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0017.JPG

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми з вами поговоримо про загартовування, які є засоби загартовування та як правильно загартовуватися.

ІV. Виклад нового матеріалу.

1.Значення загартовування для організму людини.

  • Кажуть, щоб мати міцне здоров'я, не боятися застуди і хвороб, потрібно загартовуватися. Що ж таке загартованість? Це, діти, коли ваш організм може витримати будь-які погодні явища: дощ, спеку, холод, - і не захворіти на застудні захворювання. Щоб опір організму підвищився, слід його загартовувати. Наше обличчя звикає до холоду, до змін температури. Так має звикнути і все тіло. Потрібне тренування.

На дошці вивішений плакат « Загартовування»

 

Результат пошуку зображень за запитом "загартування малюнки"Результат пошуку зображень за запитом "загартування малюнки"

 

 

Загартування

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "загартування малюнки"Результат пошуку зображень за запитом "загартування малюнки"Результат пошуку зображень за запитом "загартування малюнки"

2. Види загартовування.

─ Щоб загартовуватись, нам потрібні друзі. Що  нам допомагатиме загартовуватися, ми дізнаємось за допомогою загадок.

Нею миємось щодня

Це основа для життя

Як нема її – біда

Звісно, діти, це …    (вода).

  • Вода – наш перший помічник у загартовуванні. Є такі види загартовування водою: обтирання, обливання, купання.

(Вчитель показує відповідні малюнки).

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0031.JPG

 

─ А хто наш другий помічник, дізнаємось, коли відгадаємо другу загадку.

Самотнє вогняне око по небу походжає,

Усюди, де буває, поглядом зігріває.    (Сонце)

─ Сонячні промені теж допомагають загартовувати організм.

А які ж правила загартовування сонцем? Не перегрівайтеся!

  • У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин.
  • Найкраще засмагати вранці та ввечері.
  • Захищай голову від сонячних променів.

 

(Вчитель показує відповідні малюнки).

─ Третього помічника у загартовуванні вгадаємо теж за загадкою.

Носом ми його вдихаємо, 

як побачити – не знаємо.     (Повітря)

─ Є такі правила загартовування повітрям:

  • Щоденно гуляй і грайся на свіжому повітрі.
  • Одягайся за погодою – не перегрівай свій організм теплим одягом.
  • Спи влітку з прочиненою квартиркою.

(Вчитель показує відповідні малюнки).

Фізхвилинка

  • Якщо робите зарядку – сплесніть у долоні.
  • Провітрюєте кімнату – помахайте руками
  • Миєте руки перед їдою – помийте ніби
  • Не сидите довго біля телевізора – погладьтесь по голові
  • Не переїдаєте – погладьтесь по животі
  • Їсте в один і той же час – підстрибніть
  • Ходите босоніж – потупайте

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0023.JPG

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Колективне повторення засобів загартовування.

- Давайте ж всі разом повторимо види загартування.

(Вчитель називає за малюнками засоби загартовування, а діти колективно повторюють).

  • Ранкова зарядка
  • обтирання вологим рушником
  •  об­ливання
  •  купання
  •  прогулянки на свіжому повітрі
  •   одяг по сезону
  •  фізичні вправи
  •  спортивні ігри.
  •     Отже, загартована дитина: добре зростає, не хворіє на застуду, має гарний настрій.

Щоб здоровим бути й дужим,
Загартовуйся, мій друже!
Взимку, влітку, цілий рік,
Щоб прожити вік без лік!

2.Робота в зошитах.

- Зараз будемо працювати в зошитах. Нам потрібні зелений та червоний олівці, щоб розфарбовувати кружечки під малюнками. Таку роботу ми вже виконували. Розглядаємо уважно малюнки. Якщо діти загартовуються правильно, зафарбовуємо кружечок зеленим кольором. Якщо ні – червоним.

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0024.JPG

3. Перегляд мультфільму «Лунтик. Загартовування» (з подальшим обговоренням).

- Про що ви подивилися мультик? (Як Лунтик загартовувався)

- Чи правильно він все робив? (Ні)

- Як потрібно правильно загартовуватись?

4.Дидактична гра «Так – Ні»

                                                 Зіграти хочеться мені

                                                  Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні».

                                                  Я вам питання задаю.

                                                   Готуйте відповідь свою.

                                                   Відповідайте, як мастак,

                                                   Єдиним словом: «Ні» чи «Так».

 

                  (Діти працюють з картками «Так» та «Ні».)

 

  • Що потрібно робити для загартування свого організму?
  • Обтиратись холодним рушником? (Так)
  • Мало рухатись? (Ні)
  • Гуляти на свіжому повітрі? (Так)
  • У холодну дощову погоду бродити по калюжам? (Ні)
  • Гратись з дузями у рухливі ігри? (Так)
  • Кімнату ніколи не провітрювати? (Ні)
  • Займатися спортом? (Так)
  • У теплу пору року купатися в річці? (Так).

 

C:\Users\Анка\Desktop\DCIM\100MEDIA\IMG_0027.JPG

5. Робота над скоромовкою.

- Дуже корисно влітку ходити босоніж. Це також загартовує наш організм.

Зараз ми всі разом вивчимо скоромовку про хлопчика, який босоніж косить сіно по росі.

Босий хлопець сіно косить, роса росить ноги босі.

VІ. Підсумок уроку.

1. Робота над запитаннями:

  •    Для чого слід загартовуватись?
  •    Хто нам допомагає загартовуватись?
  •    Що ж потрібно робити для загартовування?
  •    На останок хочу зачитати вам віршик.

Здоров’я – найбільше багатство!
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Скрипек Рита
Додано
22 січня 2022
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку