«Здоровим бути модно»
Виконання проекту
Мета: формування предметних компетентностей:
сприяти виробленню в учнів практичних навичок здорового способу життя; розвивати вміння зміцнювати своє здоров’я, бачити в людині позитивне; учити висловлювати свої погляди, власну думку; формувати культуру здоров’я;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: удосконалювати здатність організовувати і контролювати свою навчальну діяльність;
здоров’язбережувальної: удосконалювати психічну та духовну складові здоров’я;
загальнокультурної: виховувати культуру міжособистісних відносин; формувати моральні якості;
розвивати творчі здібності дітей.
Тренінг
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, дизайн і технології, українська мова.
Обладнання: ручки, фломастери, тест « Оціни себе сам» (на кожного учня), ватмани, телевізор, комп’ютер.
Хід тренінгу
І.Вступна частина
1. Привітання. Емоційне налаштовування
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце,
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Радо привіталися: «Добрий день!»
2. Вправа «Усмішка»
- Усмішка з’являється на обличчі кожної людини, коли у неї гарний настрій, коли вона здорова. Поділіться своїми усмішками. Усмішка неодмінно до вас завітає.(Діти передають усмішку по колу)
3. Вправа «Знайомство»
- Назвіть своє ім’я і розкажіть про свою корисну звичку…
- Що нового ви дізналися про своїх однокласників?
4. Вправа «Шифрувальник». Визначення теми тренінгу
- Роз’єднайте слова, щоб прочитати тему тренінгу.
Здоровимбутимодно
Нехай девізом нашого уроку стануть слова:
Здоров’я бережіть, доки малі,
Щасливими ідіть по цій землі,
Хай кожен з нас в житті запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває.
5. Робота в групах. ( Дівчатка – хлопчики)
Вправа «Асоціативний кущ»
Завдання для групи дівчаток:
Завдання для групи хлопчиків:
6. Вправа «Очікування»
Чого очікуєте від тренінгу?
7. Прийняття та обговорення правил тренінгу
- Говорити по черзі,а не всі водночас.
- Не перебивати того, хто говорить.
- Поважати всі висловлені думки.
- «Правило піднятої руки».
- Бути організованим.
- Бути привітним.
ІІ. Основна частина
1.Теоретична частина
1.1. Міні-лекція
Найдорожчий скарб, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки, є здоров’я. Кожна людина прагне прожити своє життя довго і щасливо. А щоб прожити довго, треба подбати про своє здоров’я. Саме ви,змалечку, повинні дотримуватися здорового способу життя і формувати в собі певну поведінку.
1.2. Вправа «Плесни в долоньки»
- Плесніть у долоньки,якщо ви вважаєте,що сьогодні модно:
• робити ранкову зарядку;
• правильно харчуватися;
• сидіти біля комп’ютера 4-5 годин;
• займатися спортом;
• танцювати;
• дивитися до полуночі телевізор;
• дотримуватися режиму дня;
• кататися на велосипеді.
1.3. Тест «Оціни себе сам»
Постав «+», якщо ти:
• умієш стрибати через скакалку;
• можеш підтягнутися на турніку кілька разів;
• любиш прогулянки незалежно від погоди;
• любиш кататися на велосипеді;
• граєш у рухливі ігри;
• граєш у футбол;
• умієш кататися на ковзанах.
сформулюйте для себе план, за яким ви обов’язково навчитеся це робити.
2. Практична частина.
2.1. Робота в групах. Презентація творчості учнів.
- Упродовж тижня ви готувалися до проекту «Здоровим бути модно» . Зараз групи презентують свою роботу.
1-ша група «Казкарі»: завдання: скласти казку про зоровий спосіб життя за поданим початком «Як Бруднулько і Чистюлька помирилися».
Жили собі Бруднулько і Чистюлька. Бруднулько завжди ходив неохайний, у брудному одязі. А Чистюлька була зразком чистоти і охайності. Одного разу Чистюлька сказала Бруднулькові, що їй набридло..»
2-га група «Затійники»: завдання: знайти, вивчити і провести гру, яку можна провести в класі.(Карлики- велетні)
Коли ведучий називає великі предмети або великих тварин (багатоповерхівка, жирафа, підйомний кран…) , діти піднімають руки вгору, якщо маленькі предмети( мишка, цукерка, гумка, кнопка..), діти присідають,опускають руки. Ведучий голосно називає слова, сам виконує рухи, іноді навмисно помилково. Той, хто припустився помилки, виходить із гри.
3-тя група «Майстри»:завдання: створити колаж ( або намалювати малюнки) на тему «Я веду здоровий спосіб життя».
Презентація роботи.
4-та група «Літературознавці»:завдання: підготувати прислів’я, приказки,вірші про здоров’я.(Можна пісні).
Діти презентували роботу із завданням. Гра «З’єднай частини прислів’я»
Здоровому – здоров’я!
В здоровому тілі - здоров’я!
Веселий сміх – все здорово!
Найбільше щастя в житті - здоровий дух!
Декламування віршів.
2.2. Руханка. Танцювальні рухи під музику.
- Здоров’я людини ще з прадавніх часів вважалося основною цінністю.
Одним з головних чинників, що негативно впливають на здоров’я є недостатня рухова активність. Пропоную всім разом потанцювати. Саме танці є найбільш цікавим і модним способом боротьби за своє здоров’я.
( Танцювальні рухи під музику.)
ІІІ. Заключна частина
1. Рефлексія
- Чи справдилися ваші очікування?
- Чи корисним був для вас тренінг? Чим?
- Який вид роботи для вас був найцікавішим?
2. Гра-прощання « Жменька побажань»
Діти передають одне одному побажання в жменьці, промовляючи: « Я бажаю тобі…»