Урок "Праця і господарство: колись і сьогодні"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань за темою "Праця і господарство: колись і сьогодні". Учні дізнаються про роль праці в житті людини; що таке господарство; як виникло ринкове господарство.
Перегляд файлу

           Тема. Праця і господарство: колись і сьогодні

Мета:

  • сформувати в учнів уявлення про привласнювальне та відтворювальне форми  господарювання;
  •  ознайомити з основними видами занять людини в різні часи;
  • пояснити особливості натурального господарства;
  • характеризувати товарно-грошові відносини;
  • розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, вміння висловлювати власну думку;
  • виховувати працелюбність та зацікавленість до минулого свого народу.

Обладнання: підручник,

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з ілюстраціями та підручником, з метою визначення типів господарювання.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Праця і господарство колись  сьогодні\prehbist.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Праця і господарство колись  сьогодні\1-17.jpg Проект "Життя первісних людей" | Обучонок - дослідницькі роботи і проекти  учнів України

ВИСНОВОК:  Привласнювальний тип господарювання. Людина брала у природи те, що та їй давала.

Виникнення землеробства та скотарства | Тест з всесвітньої історії – «На  Урок»  Цена профессионалов. Как выживал средневековый город в ВКЛ и в Европе?

ВИСНОВОК:  Відтворювальний  тип господарювання. Людина почала самостійно вирощувати рослини і тварини, виготовляти різноманітні предмети побуту.

 

  1. Таблиця «Форми господарства людини»

Привласнювальне

Відтворювальне

 

Збиральництво

Рибальство

Полювання

Землеробство

Скотарство

Ремесло

 

Натуральне

Товарне

 

3. Робота з термінами. За допомогою підручника заповніть пропущені слова.

Господарство – діяльність, яка____________ потреби _____________.

Праця – свідома, цілеспрямована  ______________, докладання ___________

розумових і ____________ зусиль для ___________ корисних ______________ у задоволенні __________ потреб.

Натуральне господарство – тип організації  ___________, за якою ________ виробляють _______________ для задоволення лише  __________ потреб.

Товарне виробництво – форма ____________ суспільного _______________, за якої ___________ виробляють не для _______________ споживання, а для ______________ або __________________.

Гроші – особливий ___________, який __________ вартість інших ________.

Товар - ________.  якими __________ або _____________.

Фізхвилинка

     4. Гра «Так чи ні»

Якщо ви згодні - плескаємо в долоні, якщо ні - тупочемо ногами.

1. Скотарство це привласнювальний тип господарства. (Ні)

2. Полювання це привласнювальний тип господарства.(Так)

3. Натуральне господарство поступово змінило товарне виробництво. (Так)

4. Землеробство це відтворювальний тип господарства. (Так)

5. Метод «Мікрофон»

- Як вплинуло поява ринкового типу господарства на життя людей?

6. Складові сільського господарства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Індивідуальна робота «Господарське життя: колись і сьогодні»

(складання діаграми Вієна)

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.

Доповніть речення.

Сьогодні я дізнався…

Мені було цікаво……

Було складно ……

Я хочу більше дізнатися про….

  1. Оцінювання

ІV. Домашнє завдання

  1. Прочитати зміст теми.
  2.  Відповісти письмово на запитання 1, 4; ст. 123.
docx
Додано
28 березня 2022
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку