КЗ «ЛИСИЧАНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №30»
Відкритий урок з географії
у 8-ому класі на тему:
«Практична робота №4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України»
Підготувала: вчитель географії
КЗ «Лисичанська ЗОШ І-ІІІ ст.№30»
Хмелєвська Ірина Миколаївна
Лисичанськ 2020р.
8 клас
Тема: Урок-експедиція. Практична робота №4 «Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України»
Мета уроку:
навчальна: актуалізувати знання учнів про внутрішню будову земної кори; сформувати знання про особливості тектонічної будови України; вдосконалити практичні уміння та навички роботи з картами атласу у пошуках зв’язків між тектонічними структурами та рельєфом;
розвивальна: розвивати уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати самостійно;
виховна: виховувати зацікавленість темою, прагнення самостійно здобувати нові знання.
Обладнання: підручник, фізична карта України, тектонічна карта України, атлас, презентація.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: учні зможуть: називати та показувати на карті основні тектонічні структури в межах України; встановлювати зв’язок між рельєфом і тектонічними структурами; розкривати зміст понять «платформа», «щит», «плита», «область складчастості».
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Тема уроку: (слайд №1)Урок-експедиція. Практична робота №4»Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України».
Завдання експедиції: (слайд№2)
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1.Давньої (докембрійської ) …Східноєвропейської платформи.
2. Молодої (палеозойської) …Західноєвропейської платформи.
3. Середземноморського (альпійського) … складчастого поясу, представленого двома складчастими системами Карпат і Криму .
1) Україна рівнинна держава. Гори займають лише 5% її території.
2) Найвища точка рівнинної частини України – гора Говерла, 2061м.
3) Найвищі точки Донецької та Приазовської височин називають піками.
4) Кримські гори – молода складчаста споруда, що утворилася в епоху альпійського горотворення.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Вступне слово вчителя
Ми вже пригадували, що у формуванні рельєфу беруть участь зовнішні та внутрішні сили. У 7 класі під час вивчення рельєфу материків із метою пояснення розташування основних форм рельєфу ми зверталися до тектонічної карти.
Аналіз тектонічної карти України та знання про тектонічну будову території допоможуть вам знайти відповідь на запитання: чому певні частини території характеризуються переважно низовинним рельєфом, інші — височинним, а окремі — гірським?
Для цього слід пригадати, що таке платформа, плита, щит. (див.слайд№6)
ІV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
Показати на фізичній карті України форми рельєфу.
Встановіть відповідність між назвами тектонічних структур і буквами, що позначають їх на картосхемі (слайд №9)
Д
Тектонічна структура |
Форма рельєфу (назва) |
Корисні копалини |
|
Придніпровська і Приазовська височини
|
|
Волино-Подільська плита
|
|
|
|
Донецька височина
|
|
Дніпровсько-Донецька западина
|
|
|
|
Причорноморська низовина
|
|
Складчаста система Карпат
|
|
|
|
Кримські гори
|
|
V. ПІДСУМКИ ДО ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
1. Укажіть основні взаємозв,язки, які існують між тектонічними структурами, формами рельєфу, особливостями геологічної будови й корисними копалинами України. Висновки запишіть під таблицею (слайд№15).
2. Додаткове завдання. Задача (слайд №16).
Уявіть себе генеральним директором об,єднання «Лисичанськвугілля». Крім вугілля ви плануєте видобувати інші види сировини.
Завдання: визначити інші види сировини, які можна добувати , позначити їх на контурній карті.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити пар.№20-22, фізичну та тектонічну карти України.