Урок "практична робота № 6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин»

Про матеріал
практична робота № 6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин»
Перегляд файлу

Тема: практична робота № 6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин»

 

Мета:

1) освітня: провести порівняння будови головного мозку хребетних тварин, які належать до різних груп;

2) розвивальна: розвивати вміння зіставляти і робити висновки, аналізувати інформацію і використовувати здобуті раніше знання;

3) виховна: виховувати поважне ставлення до всієї природи взагалі та світу тварин зокрема.

Обладнання й матеріали: рисунки, фотографії і моделі головного мозку різних груп хребетних тварин.

Базові поняття і терміни уроку: хребетні тварини, нервова система, головний мозок, спинний мозок, нерви, нервові вузли, відділи мозку, кора мозку, черепно-мозкові нерви.

Тип уроку: закріплення знань.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

IІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання для бесіди

  Навіщо тваринам потрібна нервова система?

  Яку будову має нервова система кишковопорожнинних?

  Яку будову має нервова система кільчаків?

  Яку будову має нервова система членистоногих?

  Яку будову має нервова система молюсків?

  Які частини нервової системи координують її діяльність у молюсків і членистоногих?

III. Виконання практичної роботи

Тема роботи. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин Мета: ознайомитись з особливостями будови скелета хребетних тварин, які належать до різних груп.

Обладнання та матеріали: муляжі, плакати або слайди презентації із зображеннями будови головного мозку різних хребетних, підручник, зошит.

 

Хід роботи

1. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку риб. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.

2. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку амфібій. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.

3. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку рептилій. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.

4. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку птахів. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.

5. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку ссавців. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.

Таблиця для заповнення

План

Риби

Амфібії

Рептилії

Птахи

Ссавці

Відділи мозку

Передній, середній, довгастий, проміжний, мозочок

Передній, середній, довгастий, проміжний, мозочок

Передній, середній, довгастий, проміжний, мозочок

Передній, середній, довгастий, проміжний, мозочок

Передній, середній, довгастий, проміжний, мозочок

Об’єм переднього мозку в порівнянні 3 іншими відділами мозку

Розмір переднього мозку не відрізняється від інших відділів головного мозку

Розмір переднього мозку збільшується в порівнянні з іншими відділами

Півкулі переднього мозку вкрити сірою речовиною, яка утворює кору. Кора гладенька

Має більші розміри. Півкулі переднього мозку вкрити сірою речовиною, яка утворює кору

Має більший об’єм. Добре розвинена кора півкуль переднього мозку. Кора має борозни та звивини, які збільшують її площу

Ступінь розвитку відділів мозку

Передній мозок розвинений слабо. Добре розвинений мозочок

Передній мозок розвинений краще, ніж у риб. Мозочок менш розвинений в порівнянні з рибами.

Краще, ніж у амфібій, розвинений передній мозок та мозочок

Краще, ніж у рептилій, розвинений передній мозок та мозочок

Краще, ніж у птахів, розвинений передній мозок та мозочок

Особливості поведінки тварин

 

Рухи обмежуються лише стрибками

 

Складні рухи під час польоту, які потребують координації

Складні рухи, які потребують координації

 

6. Формулювання висновків

Сформулюйте висновки практичної роботи, у яких укажіть, як особливості будови головного мозку пов’язані з особливостями життєдіяльності хребетних тварин. Зробіть висновки щодо ускладнення будови мозку відповідно до складності поведінки тварини.

 

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати  параграф 36 з підручника, відповісти на запитання.

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
11 квітня 2022
Переглядів
1970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку