Автор: Орел Г.О., учитель математики та інформатики
Тема: «Реалізація лінійного алгоритму в середовищі програмування ABC Pascal»
Тип уроку: урок закріплення і удосконалення нових знань, умінь, навичок Вид уроку: урок-практикум
Мета:
o повторити визначення алгоритму, його властивостей, правила побудови блок-схеми, структуру програми в середовищі ABC Pascal o закріпити вміння та навички побудови лінійного алгоритму (аналітично та графічно), реалізації алгоритму через написання програми в середовищі ABC Pascal;
Методична розробка уроку
№ слайду |
Зміст уроку |
Слайд |
1. |
Привітання з учнями, повідомлення теми уроку Зауваження: під час привітання запропонувати учням виконати певний набір дій з метою створення позитивного настрою – наприклад, посміхнутись один-одному, потиснути руки тощо. Після цього повідомити, що виконані дії були прикладом реалізації лінійного алгоритму |
|
2. |
Повідомлення плану уроку |
|
3. |
Актуалізація опорних знань: повторення ключових термінів у вигляді хмарини слів |
|
4. |
Актуалізація опорних знань: вправа «Закінчи речення» |
|
5. |
Актуалізація опорних знань: вправа «Закінчи речення» |
|
6. |
Актуалізація опорних знань: вправа «Закінчи речення» |
|
7. |
Актуалізація опорних знань: вправа «Закінчи речення» |
|
8. |
Актуалізація опорних знань: вправа «Закінчи речення» |
|
9. |
Актуалізація опорних знань: повторення компонентів блок-схеми. Примітка: в учнів на партах знаходяться заготовки з різнокольорового картону у вигляді компонентів блок-схеми. Повторення відбувається наступним чином: вчитель називає дію, а учні показують фігуру блок-схеми, яка цю дію позначає |
Дії: введення даних, початок алгоритму, виведення даних на екран, кінець алгоритму, ввести значення х, обчислити значення виразу, вивести на екран значення v, begin, writeln(x), end, readln(v) |
10. |
Актуалізація опорних знань: повторення запису математичного виразу в середовищі програмування. Примітка: учні з місця сканують qr-код та за допомогою смартфона виконують вправу на встановлення відповідності між математичним виразом та його записом через сервіс LearningApps |
|
11. |
Актуалізація опорних знань: вправа «Знайди помилку в записі» |
Відповідь:
|
12. |
Колективне написання програми до поставленої задачі |
|
13. |
Аналіз умови задачі |
Яка величина є шуканою? Яку величину необхідно вивести на екран? Яку величину необхідно ввести з клавіатури? Які типи змінних необхідно використати? |
14. |
Заповнення пропусків у програмному коді до задачі через виконання інтерактивного тесту, створеного за допомогою google-форми |
|
15. |
Робота в парах: виконання диференційованого завдання за рівнем складності – побудова блок-схеми та написання програмного коду до задачі. |
|
16. |
|
|
17. |
Повторення правил техніки безпеки перед початки роботи за комп’ютером.
Примітка: учні з місця сканують qr-код та за допомогою смартфона виконують вправу через сервіс LearningApps |
|
|
Виконання практичної роботи: реалізація програмного коду в середовищі ABCPascal |
|
|
Підсумок уроку: рефлексія, виставлення сумарної оцінки за урок
Примітка: на етапі рефлексії учні проходять анонімний самоаналіз, реалізований через google-форми |
|