29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок " Права дитини" 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку в 2 класі за темою"Права дитини" наповнена цікавими ігровими формами , що зацікавлюють дітей до вивчення теми.
Перегляд файлу

Основи здоровя

2 клас

Тема: Права дитини

Мета :Систематизувати знання учнів про права та обов’язки дитини;

 формувати життєві навички, пов’язані з умінням жити в колективі;

 виховувати культуру поведінки, почуття відповідальності.

 

Обладнання і матеріали

  • плакати „Права дитини”;
  • ілюстрації до казок «Червона Шапочка», «Дюймовочка», «Колобок»;

Хід уроку

І Актуалізація теми і мети уроку

1. Сьогодні наше заняття присвячене правам і обов’язкам дитини. Ви часто чуєте слова: «Ти не маєш права…», «Ти зобов’язаний…» Перед нами важливе завдання – розібратися, що ж означають ці слова.

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Розглянути в підручнику на с. 56 малюнки. Дати відповіді на питання.

 - Права дитини – це певні можливості, які потрібні вам, щоб жити і дорослішати. Це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити. Поміркуйте, які у вас є права? (Думки дітей).

 Зараз ми в цьому розберемося.

 - Які права ми маємо у школі?

(Право на життя. Право на навчання. Право на свободу слова. Право на відпочинок. Право на свободу совісті і релігійних переконань.)

 - Де вони записані?

(У Конвенції про права дитини. Конвенція – це угода.

У Декларації  прав людини.

У Конституції України).

ІІ . Мозковий штурм (ознайомити з основними  правами дитини)

 Вчитель вивішує таблицю з певним правом. Діти читають обговорюють, яку можливість надає це право.

(Таблиці:

Право на життя.

Право на ім’я.

Право на свободу совісті і релігійних переконань.

Право на життя з батьками.

Право на працю.

Право на відпочинок.

Право на захист життя та здоров’я.

Право на навчання. (Прочитати текст у підручнику на с. 58, дати відповіді на питання).

Право на житло.

Право на свободу слова.

Право на отримання інформації.

Право користування досягненнями культури. )

 

ІІІ. Робота в групах  (закріпити знання прав дитини)

Об’єднати дітей у три групи. Кожній групі дати ілюстрацію до казки: «Червона Шапочка», «Дюймовочка», «Колобок». Діти обговорюють і вирішують, які права були порушені у кожній казці.

 («Червона Шапочка» - право на життя;

 «Дюймовочка» - право на вільну думку, право на створення сім’ї;

 «Колобок» - право на життя).

 

ІV. Круглий стіл (з’ясувати зміст права на ім’я)

 Розмістити дітей у коло. Виконати завдання, запропоновані у підручнику на с. 57.

  • Чому не можна вигадувати образливі прізвиська?

(Бо це порушує права дитини.

Повстав себе на місце іншого – тобі неприємно було б, якби обзивали тебе).

 

V. Робота в парах (ознайомити з правом на любов і турботу)

 Об’єднати дітей у пари. Прочитати текст на с. 59 підручника. Розказати один одному про найкращий отриманий подарунок.

 

VI. Інформаційне повідомлення (ознайомити з обов’язками школяра)

 - Якщо дитині надані права, то, звісно, і до неї є якісь певні вимоги, тобто ви маєте багато прав, значить у вас є і обов’язки.

 - Що таке обов’язок?

 Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі і оточуючим.

  • Прочитайте у підручнику правила на с. 57 і 78. Це і є ваші обов’язки:

Старанно вчитися.

Не ображати інших.

Поважати права інших людей.

 

VII. Підсумкові завдання

1. Розказати про  обов’язки дітей.

2. Розповісти докладно про право, що цікавить товариша по парті.

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку