Основи здоров’я
2 клас
Тема: Права дитини
Мета :Систематизувати знання учнів про права та обов’язки дитини;
формувати життєві навички, пов’язані з умінням жити в колективі;
виховувати культуру поведінки, почуття відповідальності.
Обладнання і матеріали
Хід уроку
І Актуалізація теми і мети уроку
1. Сьогодні наше заняття присвячене правам і обов’язкам дитини. Ви часто чуєте слова: «Ти не маєш права…», «Ти зобов’язаний…» Перед нами важливе завдання – розібратися, що ж означають ці слова.
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Розглянути в підручнику на с. 56 малюнки. Дати відповіді на питання.
- Права дитини – це певні можливості, які потрібні вам, щоб жити і дорослішати. Це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити. Поміркуйте, які у вас є права? (Думки дітей).
Зараз ми в цьому розберемося.
- Які права ми маємо у школі?
(Право на життя. Право на навчання. Право на свободу слова. Право на відпочинок. Право на свободу совісті і релігійних переконань.)
- Де вони записані?
(У Конвенції про права дитини. Конвенція – це угода.
У Декларації прав людини.
У Конституції України).
ІІ . Мозковий штурм (ознайомити з основними правами дитини)
Вчитель вивішує таблицю з певним правом. Діти читають обговорюють, яку можливість надає це право.
(Таблиці:
Право на життя.
Право на ім’я.
Право на свободу совісті і релігійних переконань.
Право на життя з батьками.
Право на працю.
Право на відпочинок.
Право на захист життя та здоров’я.
Право на навчання. (Прочитати текст у підручнику на с. 58, дати відповіді на питання).
Право на житло.
Право на свободу слова.
Право на отримання інформації.
Право користування досягненнями культури. )
ІІІ. Робота в групах (закріпити знання прав дитини)
Об’єднати дітей у три групи. Кожній групі дати ілюстрацію до казки: «Червона Шапочка», «Дюймовочка», «Колобок». Діти обговорюють і вирішують, які права були порушені у кожній казці.
(«Червона Шапочка» - право на життя;
«Дюймовочка» - право на вільну думку, право на створення сім’ї;
«Колобок» - право на життя).
ІV. Круглий стіл (з’ясувати зміст права на ім’я)
Розмістити дітей у коло. Виконати завдання, запропоновані у підручнику на с. 57.
(Бо це порушує права дитини.
Повстав себе на місце іншого – тобі неприємно було б, якби обзивали тебе).
V. Робота в парах (ознайомити з правом на любов і турботу)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати текст на с. 59 підручника. Розказати один одному про найкращий отриманий подарунок.
VI. Інформаційне повідомлення (ознайомити з обов’язками школяра)
- Якщо дитині надані права, то, звісно, і до неї є якісь певні вимоги, тобто ви маєте багато прав, значить у вас є і обов’язки.
- Що таке обов’язок?
Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі і оточуючим.
Старанно вчитися.
Не ображати інших.
Поважати права інших людей.
VII. Підсумкові завдання
1. Розказати про обов’язки дітей.
2. Розповісти докладно про право, що цікавить товариша по парті.