Інтегрований урок з основ здоров’я, літературного читання та трудового навчання " Як Чорнобурка у футбол грав?"

Про матеріал
Інтегрований урок направлений до активізації пізнавальної і емоційно-почуттєвої сфери учнів, залучати їх до діалогічної взаємодії, самовираження у творчій діяльності. Вчить прогнозувати орієнтований зміст тексту за ілюстраціями, правильно інтонувати кінець речень, регулювати темп читання, силу голосу. Вчить розпізнавати різні види спорту і класифікувати їх за різними видами рухової активності. Ознайомлює учнів з видатними спортсменами України спираючись на досвід дітей. Вправлятися у складанні розгортки прямокутної форми, послідовно виконувати дії під час виготовлення паперових об’ємних фігур.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  з основ здоров’я, літературного читання та трудового навчання

Тема: Як Чорнобурчик  у футбол грав

Мета: прагнути до активізації пізнавальної і емоційно-почуттєвої сфери учнів, залучати їх до діалогічної взаємодії, самовираження у творчій діяльності; вчити прогнозувати орієнтований зміст тексту за ілюстраціями, правильно інтонувати кінець речень, регулювати темп читання, силу голосу; вчити розпізнавати різні види спорту і класифікувати їх за різними видами рухової активності, ознайомити з видатними спортсменами України спираючись на досвід дітей; вправлятися у складанні розгортки прямокутної форми, послідовно виконувати дії під час виготовлення паперових об’ємних фігур; розвивати пам’ять, мислення, уявлення, творчість; виховувати вміння працювати в групі, дотримання порядку на робочому місці, пропагувати здоровий спосіб життя.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина  сл.1

Діти стоять біля своїх парт.

  •         Станьте дітки всі рівненько

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе!

Привітайтесь до гостей «Добрий день!»

Хай у всіх нас гарно розпочнеться день!

- Діти послухайте загадку і спробуйте відгадати, хто до нас завітав сьогодні на урок?

У кубельце фрукти носить.

Стріне вас – ховає носик.

Кожушок із гілочок.

Хто ,скажіть це…. (Їжак) сл.2

- У нас п’ять команд, які поділені за допомогою кольорів геометричних фігур.

Отже, 5 команд. 1 команда - боксери, 2 команда -  велосипедисти, 3 команда -серфінгісти, 4 команда – футболісти, 5 команда - хокеїсти.

- Діти, на цьому уроці ми будемо працювати групами. Давайте  повторимо правила роботи в групах (на слайді 3).

  •         Працюють всі.
  •         Кожний пропонує варіант відповіді по черзі.
  •         Говорити коротко й чітко.
  •         Головне не перебивати один-одного.
  •         Працюємо разом, як одна команда.
  •         Слухаємо уважно один одного.
  •         Правило піднятої руки.
  •         Завдання виконуємо швидко.
  •         Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати товариша, будь активним.

II.  Оголошення теми і мети уроку

  •            Подивіться на зашифроване слово і спробуйте відгадати, про що буде йти мова сьогодні на уроці?  сл.4

 

Т  С  О П  Р

  • Людина, яка займається спортом вона яка?
  • Давайте підберемо до слова здорова людина ознаки.

    Вправа «Асоціативний кущ»

  • дотримується режиму дня і відпочинку
  •  правильно харчується
  • загартовується
  • робить ранкову зарядку
  • займається спортом
  •              Отже, якщо людина виконує всі перелічені правила, значить вона здорова.

III. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Бесіда
  •                   Наш їжачок хоче дізнатися, як ви гадаєте, що таке спорт?(Спорт - організована за певними правилами діяльність людей, що полягає в зіставленні їхніх фізичних та інтелектуальних здібностей). Тимошенко
  •                   Які види спорту ви знаєте?
  •                   А яким видом спорту ви займаєтесь?
  1. Гра «Впізнай видатних спортсменів і назви їх» сл.5-9

  

        1 група                                                  2 група

               3 група                               4 група  

   5 група

1 група (Шевченко, Ключкова, Клички)

2 група (Безсонна, Пономарьов, Подкопаєва)

3 група (Харлан, Вірастюк, Чебан)

4 група (Усик, Світоліна, Бубка)

5 група (Баленюк, Ломаченко, Верняєв)

 

  •                   Щоб досягти успіхів у спорті, що має робити спортсмен?
  •                   А що ви відчуває під час перемоги?
  •                   А при невдачі?
  •                   То ж які риси характеру розвиває спорт?
  •                   Скільки разів на рік проводяться Олімпійські ігри? (4)
  •                   Що є символом і емблемою Олімпійських ігор?
  •                   Отже, спортсмени – це люди, які займаються регулярно фізичними вправами ,тренуються, правильно харчуються і ведуть ЗСЖ.
  1.          Гра «Знайди зайве» сл.10-14
  •    Учасникам команд Їжачок пропонується розподілити на групи різні види спорту і прибрати зайві картинки:  контактні (бокс, дзюдо, карате, кендо), технічні (вело, роле спорт, картинг), водні (плавання, серфінг, віндсерфінг), спортивні (футбол, волейбол, баскетбол), зимні (хокей, біатлон, сноубординг, санний спорт ,фігурне катання).
  •    Кожній команді дається 1 аркуш паперу на який вам необхідно приклеїти дані малюночки.
  •    Що ви зібрали?
  •    Що у вас зайве?
  •    Перевірте, чи у вас такі картинки. Це такий вид спорту…
  •    Отже, існують такі види спорту – контактні, технічні, водні та зимові.
  1.          Гра «Склади пазл і розкажи  про один із видів спорту ( кендо, картинг, біатлон, серфінг)

Їжачок переконався, що ви знаєте види спорту, а тепер просить вас допомогти йому згадати, значення деяких слів. Скласти пазл і розповісти, що це за вид спорту.

Кендо - сучасне бойове мистецтво японського фехтування на  бамбукових мечах. Походить від стародавніх японських технік володіння мечем. Ставить на меті формування повноцінної особистості і твердого характеру, загартовуючи волю і тіло фехтувальника. В сучасній Японії розглядається як один з видів спорту. Існує рух за включення кендо у програму Олімпійських ігор.

Картинг –  вид спорту, перегони на картах — невеликих гоночних автомобілях з відкритими колесами. Карт може розвивати швидкість від 24 км/год для любительських моделей до 260 км/год для спортивних суперкартів.

Біатлон- зимовий вид спорту, двоборство, що поєднує лижні перегони і стрільбу лежачи та стоячи на кількох вогневих рубежах з дрібнокаліберної гвинтівки. Активний розвиток біатлону припадає на 20-ті роки ХХ століття, коли починають відбуватися змагання з лижних перегонів серед військових патрулів зі стрільбою, киданням гранати тощо.

Серфінг – водний вид спорту, особливо популярний у Каліфорнії (США) і на Гаваях. Завдання спортсмена — піймати хвилю, що йде до берега, і проїхати на її гребені на спеціальній плоскій дошці з невеликим кілем (лежачи або стоячи).

Баскетбо́л — спортивна командна гра з м'ячем, який закидують руками в кільце із сіткою (кошик), закріпленою на щиті на висоті 3 метри 5 сантиметрів над майданчиком.

  1. Фізкультхвилинка сл.14
  2.     Читання вчителем оповідання « Як Чорнобурчик у футбол грав» сл .15

- Далі наш гість просить вас послухати оповідання і сказати, в яку грали тваринки?

Сьогодні футбольний матч, - сказало щеня Тявко. - Граємо проти команди Братів-Кроликів. Ти, Чорнобурчику, найспритніший. Отже, тобі бути нашим воротарем! - У нападники, крім себе, я ставлю теля Рогалика і козеня Мармеладика. Каченя Крячик і курча Ф'ю залишаться в захисті.

Рівно о дванадцятій приїхали на автобусі Брати-Кролики. Суддя півень Кукурікс подав голос - і команди вибігли на галявину. Воротарі наділи рукавички і застрибали біля своїх воріт.

Звичайно, багато вболівальників зібралося.

Почалася гра. М'ячик стрибав від одного гравця до іншого, але рахунок залишався нічийним.

Невідомо, як закінчився б перший тайм, якби не з'явився раптом один непередбачений вболівальник - мишеня Крихітко, від одного імені якого у кота Чорнобурчика загорялися очі і вигиналася спина. І в той самий момент, коли Брати-Кролики почали атаку, Чорнобурчик і побачив мишеня Крихітку. Він скосив на нього очі, заворушив вусами і забув про те, що стоїть на воротах.

Ось тут і було забито першого гола. Суддя Кукурікс прокричав своє знамените "кукуріку" - і команди пішли на перерву. Щеня Тявко підійшло до Чорнобурчика і спитало:

- В чому справа? Що сталося? М'яч, який ти проґавив, змогло б узяти навіть курча Ф'ю!

Чорнобурчик мовчав, опустивши голову. І тоді всі загомоніли, а каченя Крячик сказало:

- Я знаю, чому Чорнобурчик пропустив гол...

- Чому? - запитав Тявко.

- Він стежив не за м'ячем, а за мишеням...

А в другому таймі з подачі козеня Мармеладика гол у ворота Братів-Кроликів забив Тявко.

Дуже раділи футболісти, що гра закінчилася внічию. А вболівальникам це чомусь не сподобалося.

- Таке діло ні-куд-ку-ди не годиться! - проквохтала квочка Соня.

- Нічого, - заспокоїв своїх вболівальників Тявко. - Наступного разу ми обов'язково переможемо!

6. Словникова робота сл. 16

- Скажіть, в яку гру грали друзі Їжачка?

- Який це вид спорту?

Матч - гра

Чорнобурка – кіт чорненький

Вболівальники – люди, які вболівають за вас, вашу гру

Стадо  - багато людей, тварин

Прогавив – прозівав.

7) Читання тексту учнями «ланцюжком».

9) Бесіда за прочитаним з елементами вибіркового читання

- Їжачок у вас запитує, проти якої команди був матч? (команди Братів-Кроликів)

- Кого поставили воротарем?(кота Чорнобурку )

- Кого поставили у нападники? Зачитайте (теля Рогалика і козеня Мармеладика). Каченя Крячик і курча Ф'ю залишаться в захисті.

- Чому кіт Чорнобурка прогавив м’яч?

- Зачитайте, що відбулося з котиком, коли він побачив мишеня?

-- Чого повчає нас це оповідання?

10) Робота в групах. Поділ оповідання на логічно завершені частини. Добирання заголовків. сл.17

- Наш Гість просить вас записати план до прочитаного оповідання. Так, щоб малюнок відповідав підібраному пункту.

План

  1. Формування команди і розподіл ролей.

2. Початок гри.

3. Поява небажаного вболівальника.

4. Бесіда собаки із котом.

5. Результати гри.

VI. Виготовлення гравців футбольної команди.

  •         Так як, до нас завітав Їжачок він пропонує нам створити своїх казкових гравців.- це  маленьких казкових їжачків.
  1. Розгляд і аналіз зразка. сл.18-19
  • Подивіться і скажіть, хто зображений на малюнку?
  • Де він мешкає?
  • Що полюбляє їсти?
  • Якого він кольору?
  • Яка у нього голівка?
  • Що є на його тілі?
  • Які вони?
  • Які в нього ніжки?
  1. Повторення правил роботи з клеєм.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

  1. Поетапне пояснення склеювання їжачка.

4. Практична робота дітей разом з вчителем (поетапно, разом)

5. Виставка робіт дітей. сл.20

- Ми своїх їжачків пускаємо на футбольне поле, хоть вони у нас і несправжні, але теж хочуть пограти у цю цікаву гру, як футбол.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

  1. Бесіда

Про що сьогодні йшла мова на уроці?

  • Назвіть, які ви знаєте види спорту?
  •    Що таке  кендо, картинг, біатлон, серфінг?
  • З яким твором ознайомилися на уроці?

— Хто його головний герой?

  • Чому котик прогавив м’яч?

— Чого нас навчає це оповідання?

  • Щоб бути здоровою людиною, що треба робити?
  1. Кросворд сл.21
  •    Тепер Їжачок хоче трошки з вами пограти, переконатися, як  ви вмієте швидко думати. Вам необхідно розгадати кросворд.
  1.     Кожного вдариш –

Він злиться й плаче.

А цього стукнеш –

Від радості скакає!

Те вище, те нижче,

Те низом, те навскач.

 Хто він, догадався?

Гумовий… (М’яч) 

  1.     Силачем я стати вирішив,

До силача я поспішив:

– Розповідайте от про що,

Як ви стали силачем?

Посміхнувся він у відповідь:

  Дуже просто.

Багато років,

Щодня, уставши з постелі,

Піднімаю я… (Гантелі)

  1.     Є галявина в нашій школі,

А на ній козла й коні.

Кувиркаемся ми отут

Рівне сорок п’ять минут.

У школі – коні й галявина?

Що за чудо, угадай-ка! (Спортзал)

  1.     Зелений луг,

 Сто ослонів навколо,

 Від воріт до воріт

Бойко бігає народ.

На воротах цих

Рибацькі мережі. (Стадіон)

  1.     Дерев’яні коні по снігу скакають,

А в сніг не провалюються. (Лижі)

  1.     Він на вид – одна дошка,

Але зате назвою гордий,

 Вона зветься… (Сноуборд)

  1.     Є хлопці в мене

Два срібних коні.

Їжджу відразу на обох

Що за коні в мене? (Ковзани)

8.У дворі з ранку гра,

Розігралася дітвора.

Лементи: “шайбу!”, “мимо!”, “бий!”

– Там іде гра – … (Хокей)

  1.     Цей кінь не їсть вівса,

Замість ніг – два колеса.

Сядь верхи й мчися на ньому,

Тільки краще прав кермом. (Велосипед)

  1.      Естафета нелегка.

Чекаю команду для ривка. (Старт)

  1.  На квадратиках дошки

Королі звели полки.

Немає для бою в полків

Ні патронів, ні багнетів. (Шахи)

 

Наший Їжачок дякує вам за допомогу, що ви йому нагадали, які є види спорту, видатних спортсменів України, довели, що вмієте працювати в групах та гарно складати розгортки тваринок прямокутних форм 

Дякуємо Вам за роботу!

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку