Інтегрований урок з основ здоров’я, літературного читання та трудового навчання
Тема: Як Чорнобурчик у футбол грав
Мета: прагнути до активізації пізнавальної і емоційно-почуттєвої сфери учнів, залучати їх до діалогічної взаємодії, самовираження у творчій діяльності; вчити прогнозувати орієнтований зміст тексту за ілюстраціями, правильно інтонувати кінець речень, регулювати темп читання, силу голосу; вчити розпізнавати різні види спорту і класифікувати їх за різними видами рухової активності, ознайомити з видатними спортсменами України спираючись на досвід дітей; вправлятися у складанні розгортки прямокутної форми, послідовно виконувати дії під час виготовлення паперових об’ємних фігур; розвивати пам’ять, мислення, уявлення, творчість; виховувати вміння працювати в групі, дотримання порядку на робочому місці, пропагувати здоровий спосіб життя.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина сл.1
Діти стоять біля своїх парт.
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе!
Привітайтесь до гостей «Добрий день!»
Хай у всіх нас гарно розпочнеться день!
- Діти послухайте загадку і спробуйте відгадати, хто до нас завітав сьогодні на урок?
У кубельце фрукти носить.
Стріне вас – ховає носик.
Кожушок із гілочок.
Хто ,скажіть це…. (Їжак) сл.2
- У нас п’ять команд, які поділені за допомогою кольорів геометричних фігур.
Отже, 5 команд. 1 команда - боксери, 2 команда - велосипедисти, 3 команда -серфінгісти, 4 команда – футболісти, 5 команда - хокеїсти.
- Діти, на цьому уроці ми будемо працювати групами. Давайте повторимо правила роботи в групах (на слайді 3).
II. Оголошення теми і мети уроку
Т С О П Р
Вправа «Асоціативний кущ»
III. Закріплення вивченого матеріалу
1 група 2 група
3 група 4 група
5 група
1 група (Шевченко, Ключкова, Клички)
2 група (Безсонна, Пономарьов, Подкопаєва)
3 група (Харлан, Вірастюк, Чебан)
4 група (Усик, Світоліна, Бубка)
5 група (Баленюк, Ломаченко, Верняєв)
Їжачок переконався, що ви знаєте види спорту, а тепер просить вас допомогти йому згадати, значення деяких слів. Скласти пазл і розповісти, що це за вид спорту.
Кендо - сучасне бойове мистецтво японського фехтування на бамбукових мечах. Походить від стародавніх японських технік володіння мечем. Ставить на меті формування повноцінної особистості і твердого характеру, загартовуючи волю і тіло фехтувальника. В сучасній Японії розглядається як один з видів спорту. Існує рух за включення кендо у програму Олімпійських ігор.
Картинг – вид спорту, перегони на картах — невеликих гоночних автомобілях з відкритими колесами. Карт може розвивати швидкість від 24 км/год для любительських моделей до 260 км/год для спортивних суперкартів.
Біатлон- зимовий вид спорту, двоборство, що поєднує лижні перегони і стрільбу лежачи та стоячи на кількох вогневих рубежах з дрібнокаліберної гвинтівки. Активний розвиток біатлону припадає на 20-ті роки ХХ століття, коли починають відбуватися змагання з лижних перегонів серед військових патрулів зі стрільбою, киданням гранати тощо.
Серфінг – водний вид спорту, особливо популярний у Каліфорнії (США) і на Гаваях. Завдання спортсмена — піймати хвилю, що йде до берега, і проїхати на її гребені на спеціальній плоскій дошці з невеликим кілем (лежачи або стоячи).
Баскетбо́л — спортивна командна гра з м'ячем, який закидують руками в кільце із сіткою (кошик), закріпленою на щиті на висоті 3 метри 5 сантиметрів над майданчиком.
- Далі наш гість просить вас послухати оповідання і сказати, в яку грали тваринки?
Сьогодні футбольний матч, - сказало щеня Тявко. - Граємо проти команди Братів-Кроликів. Ти, Чорнобурчику, найспритніший. Отже, тобі бути нашим воротарем! - У нападники, крім себе, я ставлю теля Рогалика і козеня Мармеладика. Каченя Крячик і курча Ф'ю залишаться в захисті.
Рівно о дванадцятій приїхали на автобусі Брати-Кролики. Суддя півень Кукурікс подав голос - і команди вибігли на галявину. Воротарі наділи рукавички і застрибали біля своїх воріт.
Звичайно, багато вболівальників зібралося.
Почалася гра. М'ячик стрибав від одного гравця до іншого, але рахунок залишався нічийним.
Невідомо, як закінчився б перший тайм, якби не з'явився раптом один непередбачений вболівальник - мишеня Крихітко, від одного імені якого у кота Чорнобурчика загорялися очі і вигиналася спина. І в той самий момент, коли Брати-Кролики почали атаку, Чорнобурчик і побачив мишеня Крихітку. Він скосив на нього очі, заворушив вусами і забув про те, що стоїть на воротах.
Ось тут і було забито першого гола. Суддя Кукурікс прокричав своє знамените "кукуріку" - і команди пішли на перерву. Щеня Тявко підійшло до Чорнобурчика і спитало:
- В чому справа? Що сталося? М'яч, який ти проґавив, змогло б узяти навіть курча Ф'ю!
Чорнобурчик мовчав, опустивши голову. І тоді всі загомоніли, а каченя Крячик сказало:
- Я знаю, чому Чорнобурчик пропустив гол...
- Чому? - запитав Тявко.
- Він стежив не за м'ячем, а за мишеням...
А в другому таймі з подачі козеня Мармеладика гол у ворота Братів-Кроликів забив Тявко.
Дуже раділи футболісти, що гра закінчилася внічию. А вболівальникам це чомусь не сподобалося.
- Таке діло ні-куд-ку-ди не годиться! - проквохтала квочка Соня.
- Нічого, - заспокоїв своїх вболівальників Тявко. - Наступного разу ми обов'язково переможемо!
6. Словникова робота сл. 16
- Скажіть, в яку гру грали друзі Їжачка?
- Який це вид спорту?
Матч - гра
Чорнобурка – кіт чорненький
Вболівальники – люди, які вболівають за вас, вашу гру
Стадо - багато людей, тварин
Прогавив – прозівав.
7) Читання тексту учнями «ланцюжком».
9) Бесіда за прочитаним з елементами вибіркового читання
- Їжачок у вас запитує, проти якої команди був матч? (команди Братів-Кроликів)
- Кого поставили воротарем?(кота Чорнобурку )
- Кого поставили у нападники? Зачитайте (теля Рогалика і козеня Мармеладика). Каченя Крячик і курча Ф'ю залишаться в захисті.
- Чому кіт Чорнобурка прогавив м’яч?
- Зачитайте, що відбулося з котиком, коли він побачив мишеня?
-- Чого повчає нас це оповідання?
10) Робота в групах. Поділ оповідання на логічно завершені частини. Добирання заголовків. сл.17
- Наш Гість просить вас записати план до прочитаного оповідання. Так, щоб малюнок відповідав підібраному пункту.
План
2. Початок гри.
3. Поява небажаного вболівальника.
4. Бесіда собаки із котом.
5. Результати гри.
VI. Виготовлення гравців футбольної команди.
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
4. Практична робота дітей разом з вчителем (поетапно, разом)
5. Виставка робіт дітей. сл.20
- Ми своїх їжачків пускаємо на футбольне поле, хоть вони у нас і несправжні, але теж хочуть пограти у цю цікаву гру, як футбол.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
— Про що сьогодні йшла мова на уроці?
— Хто його головний герой?
— Чого нас навчає це оповідання?
Він злиться й плаче.
А цього стукнеш –
Від радості скакає!
Те вище, те нижче,
Те низом, те навскач.
Хто він, догадався?
Гумовий… (М’яч)
До силача я поспішив:
– Розповідайте от про що,
Як ви стали силачем?
Посміхнувся він у відповідь:
– Дуже просто.
Багато років,
Щодня, уставши з постелі,
Піднімаю я… (Гантелі)
А на ній козла й коні.
Кувиркаемся ми отут
Рівне сорок п’ять минут.
У школі – коні й галявина?
Що за чудо, угадай-ка! (Спортзал)
Сто ослонів навколо,
Від воріт до воріт
Бойко бігає народ.
На воротах цих
Рибацькі мережі. (Стадіон)
А в сніг не провалюються. (Лижі)
Але зате назвою гордий,
Вона зветься… (Сноуборд)
Два срібних коні.
Їжджу відразу на обох
Що за коні в мене? (Ковзани)
8.У дворі з ранку гра,
Розігралася дітвора.
Лементи: “шайбу!”, “мимо!”, “бий!”
– Там іде гра – … (Хокей)
Замість ніг – два колеса.
Сядь верхи й мчися на ньому,
Тільки краще прав кермом. (Велосипед)
Чекаю команду для ривка. (Старт)
Королі звели полки.
Немає для бою в полків
Ні патронів, ні багнетів. (Шахи)
Наший Їжачок дякує вам за допомогу, що ви йому нагадали, які є види спорту, видатних спортсменів України, довели, що вмієте працювати в групах та гарно складати розгортки тваринок прямокутних форм
Дякуємо Вам за роботу!