Урок «Правила лінійної і повітряної перспективи»

Про матеріал
Мета: Навчити передавати простір на площині в зображенні. Задачи: Повчальна: Навчити змальовувати пейзаж за законами перспективи з передачею глибини простору. Розвиваюча: Розвинути навики малювання перспективи. Виховна: Виховувати інтерес і спостережливість до навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

заняття гуртка образотворчого мистецтва

 «Веселий пензлик»

Тема: «Правила лінійної і повітряної перспективи»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник Малоок Лілія Федорівна

"Правила лінійної і повітряної перспективи"

 

Мета: Навчити передавати простір на площині в зображенні.

Задачи:

Повчальна: Навчити змальовувати пейзаж за законами перспективи з передачею глибини простору.

Розвиваюча: Розвинути навики малювання перспективи.

Виховна: Виховувати інтерес і спостережливість до навколишнього світу.

Матеріали:

 Для вчителя: репродукції картин художників, презентація.

 Для учнів: альбом, олівець, гумка, акварель або гуаш.

Терміни: лінійна і повітряна перспектива, лінія горизонту, плановість.

 

План  уроку:

1. Організаційна частина.

2. Повідомлення теми уроку.

3. Повторення вивченого матеріалу.

4. Вивчення нового матеріалу.

5. Закріплення.

6. Постановка художнього завдання.

7. Фізкультхвилинка.

 8. Практична робота.

9. Підсумок уроку.

10. Домашнє завдання.

 

 

 

Хід уроку

 

  1.  Організаційна частина. 

– Вітання;

 – Перевірка готовності до уроку.

 

  1. Повідомлення теми уроку.

На сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про правила лінійної і повітряної перспективи, і з'ясуємо, для чого художникам потрібні ці правила.

 

  1. Повторення вивченого матеріалу.

Але спершу пригадаємо, про що ми говорили на попередньому уроці. Дітки, скажіть, що змальоване на цій картині? (пейзаж).

 Що художник змальовує в пейзажі? (природу, простір).

  Сьогодні нам зрозуміло, що пейзаж – це, перш за все зображення простору. Давайте пригадаємо, які способи зображення ми вивчили раніше.

У епоху Давнього Єгипту фронтальна перспектива зображення ніколи не створювали ілюзію об'єму. Зображення переносилося на плоскість не в тому вигляді, в якому воно з'являється оку, а в тому, яке найбільш виражає її суть.

Зворотна лінійна перспектива  - вигляд перспективи, вживаний у візантійському і староруському живописі, при якому змальовані предмети представляються такими, що збільшуються у міру видалення від глядача, картина має декілька горизонтів і точок зору, і інші особливості.

У епоху Відродження в мистецтві переважав інтерес до вивчення реально спостережуваного світу і особи людини. Народилося поняття – перспектива, лінія горизонту, точка сходу.

Перспектива — це зображення предметів так, як їх бачить людське око. Перспектива нам потрібна для того, щоб змальовувати предмети реалісти

  1. Вивчення нового матеріалу.

  Показ презентації.

 Під час презентації вам дається можливість зафіксувати основні поняття на виданих картках для подальшого обговорення і запам'ятовування, надалі їх можна приклеїти на зворотну сторону аркуша вашого малюнка.

Для того, щоб навчитися змальовувати об'ємні предмети необхідно  знати закони побудови лінійної і  повітряної перспективи.

 Основною особливістю лінійної перспективи (будь вона прямою або зворотною) є фіксована точка зору і наявність загальної точки сходу (зазвичай на лінії горизонту).

Уявимо собі залізницю. Всі знають, що рейки лежать паралельно, а це означає, що вони ніде не перетинаються. Але якщо ми встанемо на дорозі і поглянемо удалину, то здаватиметься, що з видаленням від нас, рейки сходяться ближче, ближче, поки, нарешті, не зіллються в одну крапку.

Крапку, де рейки або краї дороги з'єднуються, називають "точкою сходу або точка зору  ". Ця крапка завжди лежить на лінії горизонту. Слово «горизонт» всім звичайно, знайомо. Цим словом ми називаємо лінію, що відокремлює видиме піднебіння від видимої землі.

Лінія горизонту – це лінія, яка знаходиться на рівні наших очей.

Лінія горизонту буває високою і низькою, це засіб виразності. Для передачі земної далечіні потрібна висока точка зору, а коли лінія горизонту розташована в нижньому краю картини, ми бачимо простори небес.

Повітряна перспектива — зміни деяких ознак предметів, що здаються, під впливом повітряного середовища і простору, зміни кольору, контурів і міри освітленості предметів, натура, що виникає у міру видалення, від очей спостерігача.

Повітряна перспектива пов'язана із зміною тонів, тому вона може називатися також і тональною перспективою.

Повітряне середовище, особливо якщо повітря наповнене серпанком або туманом, допомагає передати в малюнку простір, підкреслює плановість в композиції. У творчій роботі необхідно враховувати перспективні зміни повітряного середовища, завдяки яким далекі плани здаються світлішими передніх, контури предметів розпливаються, втрачають чіткість. Особливо це помітно в горах або на рівнині, порослій лісом.

Зазвичай прийнято говорити про плани – передній (перший), середній (другий) і дальній (третій). На передньому плані всі предмети сприймаються найоб'ємніше, їх світлотінь і забарвлення найбільш контрастні. На другому – все це декілька лагідніє, на третьому – зливається в повітряному серпанку.

Необхідно знати закони перспективи.

1. По мірі віддалення предмети зменшуються.

2. Колір блідне.

3. Контрастність поступово лагідніє.

4. Ближні предмети зображаються детально, а дальні узагальнено.

 5. Видалені світлі предмети притемняються, а темні освітлюються.

 

5. Закріплення.

 Прийшов час на практиці перевірити, як ви засвоїли вивчений матеріал.

Показ  репродукцій.

Що змальоване на картинах? Обговорення.

 Що називається точкою зору або точкою сходу?

  1. Постановка художнього завдання.

А зараз, використовуючи отримані знання, ви намалюєте пейзаж. Ваше завдання на сьогоднішній урок: виконати побудову по всіх правилах лінійної і повітряної перспективи. Для того, щоб виконати правильно свої малюнки, ви повинні в своїй роботі правильно показати лінію горизонту, точку сходу, перспективне скорочення дороги (стежини), і по можливості застосувати правила повітряної перспективи. Весь малюнок виконується від руки, без допомоги лінійок. Побудову виконуємо тонкими лініями, щоб при необхідності можна було легко виправити.

  • Розташовуємо аркуш горизонтально.
  • Проводимо лінію горизонту .
  • Малюємо дорогу з точкою сходу на лінії горизонту.
  • Дерева, починаючи з першого плану.
  • Працюємо фарбами.
  • У завершенні, детальніше опрацьовуємо предмети, що знаходяться на передньому плані.

 

  1. Фізкультхвилинка.
  2.  Практична робота.

Учні самостійно виконують ескіз пейзажу, застосовуючи на практиці отримані знання.

  1. Підсумок уроку.

За підсумками активної роботи на уроці я можу позитивно оцінити. Для подальшої результативності рекомендую вам постежити за природою і проаналізувати як змінюється в перебігу дня колірна гамма вибраного вами вигляду, звернути увагу на лінійну побудову вулиць нашого міста.

 

  1.  Домашнє завдання.

Домашнім завданням буде домальовувати початий малюнок.

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
5227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку