25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Заняття "У пошуках Пензлика"

Про матеріал
Конспект заняття розваги-подорожі з елементами нетрадиційного малювання для дітей молодшої групи Тема: «У пошуках Пензлика» Мета: - вправляти дітей у застосуванні знайомих технік малювання у нестандартних ситуаціях, самостійно розв’язуючи проблеми, що склалися; - розвивати зв’язне мовлення, вміння відповідати на запитання вихователя, творчі здібності під час малювання; - виховувати почуття взаємодопомоги, взаємоповаги під час колективного малювання. Обладнання: гуаш різних кольорів у банках і тарілочках, серветки, кришечки різного діаметру, кольорові воскові олівці. Матеріал: лялька Оля, лялька Андрійко, Їжачок, Ведмідь, Сова.
Перегляд файлу

Конспект заняття

розваги-подорожі з елементами нетрадиційного малювання

для дітей молодшої (різновікової) групи

Тема: «У пошуках Пензлика»

Мета:

  • вправляти дітей у застосуванні знайомих технік малювання у

нестандартних ситуаціях, самостійно розв’язуючи проблеми, що

склалися;

  • розвивати зв’язне мовлення, вміння відповідати на запитання вихователя, творчі здібності під час малювання;
  • виховувати почуття взаємодопомоги, взаємоповаги під час

колективного малювання.

Обладнання: гуаш різних кольорів у банках і тарілочках, серветки,

кришечки різного діаметру, кольорові воскові олівці.

Матеріал: лялька Оля, лялька Андрійко, Їжачок, Ведмідь, Сова.

 

Хід заняття:

  1. Психогімнастика «Сонечко сміється»

Сонечко вітається,

Приязно всміхається.

Буду з вами гратися,

Гарно посміхатися.

(Вихователь пропонує дітям привітатися один з одним та з сонечком)

  • Давайте покажемо як сонечко грається промінцями. (Діти рухають пальцями та посміхаються)
  • А коли сонечка не має, тоді діткам сумно. (Діти ховають руки за спиною та хмуряться)

Вправа повторюється кілька разів та закінчується, коли діти усміхнені.

  • От тепер нам стало зовсім весело! А коли вам весело, що ви робите? (Граємося) А чим? (Іграшками) А давайте подивимось, які іграшки у нас є? (Відповіді дітей)

 

  1. Ігровий момент

(Вихователь звертає увагу на ляльку дівчинку та хлопчика)

  • Сідайте, діти, зручніше, я вам дещо розкажу.
  • В одній казці жила собі лялька Оля, яка дуже любила малювати. І був у неї братик Андрійко. Андрійко був ще маленьким, і не вмів користуватися пензлем. Він малював пальчиками. Але одного разу Оля пообіцяла, що коли повернеться з дитячого садочка, то навчить його правильно поводитись із пензликом. Андрійко не став чекати, і коли Оля з мамою пішли до дитсадка, без дозволу взяв у руки Олиного пензля. Він стукав ним, сильно натискав, але пензлик або зовсім не малював, або ж залишав слабкий, нечіткий слід. Андрійкові набридло це заняття, він розсердився і кинув пензлика за шафу. Коли Оля дізналася дуже засмутилась, але не стала сварити братика, а вирішила разом з ним пошукати свого улюбленого пензлика. Давайте допоможемо лялькам у їх пошуку!

 

  1. Гра «У пошуках пензлика»
  • Як ви гадаєте, звідки потрібно розпочати пошук? Звісно, із шафи! Адже саме туди Андрійко закинув пензля.

(Діти заглядають під шафу, знаходять там Їжачка).

 - Добридень, Їжаче! Чи не підкажеш нам, де пензлика шукати?

 - А ви пригостіть мене яблучками, тоді скажу! (Дає дітям аркуш паперу

круглої форми, у вигляді тарілочки).

 - Давайте поміркуємо, як можна намалювати яблучка без пензля? (Діти відповідають)

- Справді, можна зробити відбитки  кришечками, картоплею, поролоновими губками. Шукайте такі речі.

 

4. Вправа «Гудзиковий масаж»

(Заповніть велику коробку (наприклад з-під взуття) ґудзиками, бажано, щоб їх було багато, а  тепер разом з дітьми зробіть таке:

  • опустіть руки в коробку;
  • поводіть долонями по поверхні ґудзиків;
  • захопіть ґудзики в кулаки, трошки підніміть і розтисніть кулаки;
  • занурюйте руки глибоко в «ґудзикове море» і «поплавайте» в ньому;
  • перетирайте ґудзики між долонями;
  • пересипайте їх з долоні в долоню;
  • спочатку однією рукою, потім іншою, потім двома руками захопіть трішки ґудзиків і відпустіть.

(Серед ґудзиків знаходять кришечки, поролонові губки для малювання яблучок для Іжачка)

  • Занурюйте у фарбу і малюйте на тарілочці великі і маленькі яблука червоного і жовтого кольору. (Діти малюють колективний малюнок).

 - Пригощайся, Їжаче!

 - Дякую! Понесу діткам своїм, і ми разом поласуємо! А ви ідіть стежкою до

Ведмедика, він допоможе!

 

  1. Фізхвилинка (музичний супровід - жвава музика)

(Діти ідуть по колу під музику виконують різні рухи імітуючи рухи тварин – ведмедика, зайчика, пінгвіна)

(Зустрічають Ведмедика і сідають за столи).

 - Ведмедику! Чи не знаєш ти, як нам пензлика знайти?

 - А ви пригостіть мене малинкою, тоді скажу!

 - Діти, як можна намалювати ягідки, якщо пензлика у нас нема? Треба це

зробити гарно і швидко! Так, правильно, намалюймо пальчиками! (Діти

малюють пальчиками ягідки у кошику).

 - Ось, Ведмедику, повний кошик малини, пригощайся!

 - Дякую вам! Ідіть цією стежкою до Тітоньки Сови, вона все знає і обов’язково вам допоможе!

(Діти проходять по ребристій доріжці на килимок).

 

6. Вправа «Лісова галявина» (музичний супровід, аромолампа)

- Діти, відправляємося в чарівний ліс до Тітоньки Сови. Лягайте зручніше на килимок, заплющить очі і уявіть, що ми опинились на лісовій галявині, де яскраво світить сонечко, співають пташки, літають метелики, ростуть гарні квіти. Давайте вдихнемо повітря і відчуємо, як воно приємно пахне. Почуємо як шумить струмок. На нашій галявині бігають багато звірів. (Після чого діти сідають на стільчики)

 - Тітонько Сово! Підкажіть, будь ласка, де знайти Олиного пензлика!

 - А навіщо вам пензлик? Адже світ давно уже розфарбований, і все навколо

темне і тьмяне! Таким я бачу його вночі!

 - Ні, тітонько, ви помиляєтесь! Світ – яскравий, кольоровий, радісний! Діти,

розкажіть Сові, які кольори ви знаєте! (Діти називають кольори).

 - Я вдень сплю, і мені дуже шкода, що вночі не видно тих кольорів, про які

ви казали!

 - А ми намалюємо тобі феєрверк! Він кольоровий, радісний, і його добре

видно на нічному небі!

 

7. Колективне малювання

(На аркуші ватману діти кольоровими восковими крейдами малюють зірочки феєрверку – виконуючи команди вихователя).

 - Але ж це світле небо, я нічого не бачу!

 - Нічого, ми зараз зробимо так, що воно стане темним, як уночі! (Губкою,

змоченою у фарбі, створюю фон, восковий малюнок проявляється).

 - Спасибі вам, діти! Яка я щаслива, що побачила так багато яскравих

кольорів! Насправді я слідкувала за вашою подорожжю і зрозуміла, що ви

дружні, працьовиті діти! Умієте знаходити вихід із складного становища,

умієте працювати разом, допомагати друзям. Сподіваюсь, ви допоможете  Олі навчити її братика правильно поводитись із пензликом: не натискати сильно, малювати за ворсом, акуратно мити і витирати після роботи. Тоді він не буде ображатися, а стане вам гарним помічником. Виходь, пензлику! В цьому садочку тебе не образять ні діти, ні ляльки.

 

8. Вправа «Пензлик танцює»

Узяти пензлик за деревяну сукню. Розслабити руку, щоб вона застигла в повітрі, схожа на диригентську паличку: 1 – легкий, розмашистий рух рукою вправо; 2 – вліво. Під час вправи рухається плече, передпліччя, кисть і пензлик. (Повторити 3 рази)

 

9. Підведення підсумків (разом з дітьми вихователь розглядає дитячі роботи)

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку