Урок " Правильні і неправильні дроби"

Про матеріал
Матеріал відноситься до розділу "Звичайні дроби".На уроці вводиться поняття правильного дробу та неправильного дробу, розглядається порівняння цих дробів з 1
Перегляд файлу

Тема : Правильні і неправильні дроби.

Мета:

навчальна : познайомити учнів з поняттям правильного і неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв'язувати завдання, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів; 

розвивальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки; 

виховна сприяти появі  інтересу до вивчення математики, прагнення до отримання нових знань.

Обладнання: роздатковий матеріал

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І Організаційний епап

Вчитель:

-Доброгодня!Рада вітати вас на уроці математики. Перевірте своє робоче місце  і  почнемо наш урок.

ІІ Перевірка домашнього завдання

Самоперевірка за зразком

ІІІ Актуалізація опорних знань

Мозковий штурм

1Що таке звичайний  дріб?

2 З чого складається дріб?

3 Що показує знаменник дробу?

4 Що показує чисельник дробу?

5 На що вказує дробова риска?

6 Як зайти дріб від числа?

7 Як знайти число за значенням його дробу?

Усний рахунок

Заповни пропуски, щоб ваги були у рівновазі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV Повідомлення теми уроку

Вчитель: Послухайте казку.

У деякому королівстві жили дроби 1/3;2/7;10/6;3/4;9/8;11/8;5/5. Правила в цьому королівстві Царівна - одиниця. Вони веселилися: одні літали,як метелики, інші поважно походжали,а деякі перевалювалися на місці. За їхніми іграми спостерігала Царівна - одиниця. І видала вона наказ про впорядкування  дробів .Для цього вона поселила їх жити в різні міста «Місто правильних дробів» і «Місто неправильних дробів»

За якою ознакою Цариця - одиниця розвела дроби жити в два міста і чому 1 була царівною в цьому королівстві ми дізнаємося, ввівши поняття правильних і неправильних дробів

Отож , сьогодні на уроці  ми познайомимося з правильними і неправильними дробами, навчимося їх розрізняти та порівнювати з 1.

Тема уроку: «Правильні та неправильні дроби»

C:\Users\User\Desktop\Downloads\завантаження.pngЗвичайні дроби: Звичайні дробиЗвичайні дроби: Звичайні дроби8

 

 

(На дошці прикріплені круги поділені на 2 частини,5 частини,8 частин

-Запишіть на дошці і в зошитах дроби, якими можна описати зафарбовані частини кіл.

На дошці з’являються записи 1/2; 2/5; 3/5; 3/8; 5/8; 3/8; 1/4; 3/4.

-Порівняйте чисельник і знаменник записаних дробів. Який висновок можете зробити?

Звичайний дріб, у якого чисельник менший за знаменник називається правильним.

-Приведіть приклади правильних дробів

C:\Users\User\Desktop\Downloads\slide-11.jpgC:\Users\User\Desktop\Downloads\images (1).jpg-Запишіть на дошці і в зошитах дроби, якими можна описати зафарбовані  частини цих кіл.

 

 

 

 

На дошці з’являються записи 7/4; 10/6; 4/4

- Порівняйте чисельник і знаменник записаних дробів. Який висновок можете зробити?

Звичайний дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому  називається неправильним.

- Приведіть приклад неправильних дробів

- Отже ,давайте жителів королівства поселимо в їхні міста.

- А чому царівною цього королівства була 1? (відповіді учнів)

-Побудуйте координатний промінь, взявши за одиничний відрізок  5 клітинок. Зобразіть на ньому дроби  2/5, 5/5 і 8/5  і порівняй те їх з 1.

МII_03_t(1).png - Як розміщений правильний дріб і неправильний дріб на координатному промені відносно1? Відносно один одного?(Відповіді учнів)

Правильний дріб на координатному промені лежить завжди зліва від 1. Правильний дріб завжди менший за 1
Неправильний дріб на координатному промені лежить завжди або справа від числа 1 або збігається  з ним. Неправильний дріб завжди більший за 1.

V Первинне осмислення нового матеріалу

Попрацюємо разом

Усна вправа «Заповнити пропуски»

Дріб 9/16 -                          дріб, оскільки 9        16

Дріб 7/4  -                          дріб, оскільки 7        4

Дріб 15/15 -                          дріб, оскільки 15         15

№ 1151 (У)

Які з дробів 7/13, 13/7, 13/13, 1/2, 7/6, 9/9, 3/13, 2/5, 7/1 правильні, а які – неправильні?

№1153

Серед дробів 7/9, 17/15, 4/4, 9/2, 2/9, 9/9, 7/1, 1/7, 11/17 знайди ті, які: 1) менші від 1;      2) дорівнюють 1;      3) більші за 1.

Фізкультхвилинка

Попрацюємо разом

№11 56

Запиши зі знаменником 7:

1) усі правильні дроби;

2) три неправильних дроби ;

3) дріб, який дорівнює 1

 ( троє учнів біля дошки виконують завдання)

Робота в парах

1. Із чисел 4;5;7 складіть: 1) всі можливі правильні дроби;

2) усі можливі неправильні дроби

2. Замість квадратиків ; ;   запишіть такі числа ,щоб дроби стали правильними;

3. Замість квадратиків  ; ;   запишіть такі числа ,щоб дроби стали неправильними;

4. Знайдіть два натуральних значення х при яких дріб    буде неправильним.

VІ Рефлексія

Використовується метод «Долонька».

VІІ Підсумок уроку. Оцінювання учнів

Вчитель : Продовжить речення:

 - Звичайний дріб називається правильним…

 - Звичайний дріб називається неправильним…

 - Неправильний дріб завжди більший …

-  Правильний дріб завжди менший …

VІІІ Повідомлення домашнього завдання

 

 

docx
Додав(-ла)
Булахова Лідія
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку