Урок ,презентація,додатки.План- конспект уроку для 2-го класу за підручником О. Карп’юк Тема: Story Time.Зустрічай мою сім’ю.Робота з Лепбуком.

Про матеріал

Конспект уроку з англійської мови на тему:"Story Time.Зустрічай мою сім'ю.Робота з Лепбуком",презентація,додатки до уроку містять всі необхідне для проведення уроку і роботи з лепбуком.

Перегляд файлу

            План- конспект уроку для 2-го класу за підручником О. Карп’юк

 

Тема: Story Time.Зустрічай мою сім’ю.

Підтема: Тепер ти можеш….

Objectives: Students will be able to:

-greet people;

-meet people;

-review language of the unit in games and craft work;

 -reect on Ps’ learning recycled language: family members, English names, classroom instructions, asking and answering questions about friends and family members, family presentations
Materials:
MP, PB, PB Audio, AB, big white sheets of paper(A3), pencils of different colors
Outcomes:
By the end of the lesson pupils will be able
-to understand the language of the unit and respond to questions and instructions;
to use the vocabulary and structures of the unit in games;

-to collect our tasks, games into  our                                                                                                                                                                                         Lapbook;

- to draw and present their family trees.

Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для роботи в парах , картки для самостійної роботи, фотографії чи малюнки родин учнів, м’яч, плакат  з зображенням сім’ї.

Тип уроку: Узагальнення навчальних досягнень з теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

І. Початок уроку

1. Привітання та повідомлення теми та мети уроку

One! Two!Three !(діти стають в кружок і співають)

Children sing a song ’Hello!’

 

Ps: Good morning, teacher!

2.T: Sit down, please. Glad to see you! Today we are  having an unusual lesson . Many guests are visiting us. Dear guests, we are glad to welcome to our English lesson. Today we have our final lesson on the  topic “ Meet our  family” and we will make a LAPBOOK .  It’s a book where we collect all our games .During our lesson(на дошці смайлик читає,пише ,розмовляє…) (Додаток1)we’ll act the dialogue, play games, read and write.  We revise the songs and the poems which we’ve learnt. Every task will be a game. .Let’s start our lesson.

 

  3.Duty’s report

-What day is it?

-What season is it?

-What month is it ?

_What’s the weather like today?(Дитина підходить і вибирає день тижня,пору року,погоду,місяць і вішає на хмаринку.) (Додаток2)

 

     4 . Мовленнєва зарядка.

    T: Our second task is “Meeting”. I’ ll give you a ball  and ask a question  and your task  is to answer it.

T: Hello, Kate! How are you?

P1:  Hello! I’m fine, thank you.

T:  What is your name?

P2: My name is Ann.

T: How old are you ?

P3: I’m 8.

T: Are you Ihor?

P4: No , I’m not

 

The game with the hands ( Find the partner.)(Додаток3)

 

Put the game into the pocket on our Lapbook.

 

  5.Фонетична зарядка.

   1.T:Our first task is to read the poem about family.Repeat after me.

A poem“I’ve got the family”. (Додаток4)

 

 

 

II. Основна частина уроку

1.Who knows another poems about the family.

   I begin the poem or a song which we’ve learnt your task is to finish.

T:1. “ Mother, father …”

P 1: Mother, father ,

      Sister, brother

       Hand in hand             

       With one another       

 

T:  2. “I’m a parrot … ”

P 2: I’m a parrot

       My name is Fly

       I can say :

       “Good morning!” and  “Good bye!”

 

   T : 3. “How old are you?... ”

   P3: How old are you?

       How old are you ?            

       Now tell me, please,

       How old are you ?     

       I am eight.  

       I am eight.        

      I am eight.      

      That’s my age.

    T: 4. “ Meet my grandfather…”

  P4: Meet my grandfather.            

     Meet my grandmother

     Meet pa and ma                      

     And my baby brother

 

   T: 5. “Grandfather and grandmother…”

    P5: Grandfather and grandmother,             I love my father Ben.

         My father and your father,                    I love my uncle Dan.

         My mother and your mother,                I love my granny Emily,

         My sister and your brother.                   I love my dear family!

 


    T: 7.  “One candle…”

 P7: One candle,                    

       Two candles,

       Three candles,              

       Four.

       Five  candles

       Six candles,

       Seven candles

       Eight.

 

 


 

Діти прив’язують кульки з віршами до лепбука.(Додаток5)

 

2.Розвиток навичок читання

Play the game ‘The best reader’-you have to find 2 cards and read them.

Put the poems into the pocket on our Lapbook. (Додаток6)

 

Фізкультхвилинка

T: Now let’s relax a little. Stand up and be active!

(The song ‘One little finger..’

 

3.Повторення лексичного матеріалу

T: Let’s revise our  words and paste them onto our family tree in our Lapbook.

( mother, father, sister, brother, grandfather, grandmother.)

 (вчитель показує картинку ,а дитина бере підпис англійською.)

 I’ll show you the picture,take the words and put them onto our Family tree.

             Put the cards into the pocket on our Lapbook(Додаток7)

 

4.Розвиток навичок письма.

T:Some of you have to unscramble the letters,write the wods.

Other children have to write the first letter  in the word.

 Put the cards into the pocket on our Lapbook(Додаток8)

 

    5. Розвиток  умінь мовлення.

1.T: Our  next game “ Speak to you friend”. Our children  have to make up the dialogues.

P1: Hello!

P 2: Hello! What’s your name?

P1: My name is …. And you?

P2: My name is …. How old are you?

P1: I’m 7. How old are you?

P2: I’m 7 too. How are you?

P1: I’m OK. And you?

P2: I’m fine. Nice to see you.

P1: Nice to see you too. Bye.

P2: Good-bye.

 Put the cards into the pocket on our  Lapbook(Додаток9)

              6.T:Take your Family hands and sing a song ‘Family finger’

Put the hands into the pocket on our  Lapbook(Додаток10)

 

 

7. Project “My family”

T:    Our children made  projects “My family”, some of them drew pictures, and some of them took photos of their families. Now  present  your family,  tell us about your family. Hang your projects onto our wall. Ваші окремі лебпуки будуть частиною одного великого під назвою Our family 2-A’(Додаток11)

 

 

III. Заключна частина.

  1. Домашнє завдання.

You can do your lapbook at home

 

  1. Підсумки уроку.

Now we can (показати на смайлики на дощці)

-understand the language of the unit and respond to questions and instructions;
- use the vocabulary and structures of the unit in games;

-draw and present their family trees.

        - greet people;

         -meet people;

        -review language of the unit in games and craft work;

-reect on Ps’ learning recycled language:family members, English names, classroom instructions, asking and answering questions about friends and family members, family presentations
 

  Now we have one big LAPBOOK.You may take it and play our games when you want.

  1. Прощання.A song

T: The lesson is over. Goodbye, children!

P: Goodbye, teacher!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку