Урок + Презентація на тему "Дії над десятковими дробами"

Про матеріал
Урок можна використовувати як зкріплення вмінь виконання дій над десятковими дробами, так і для узагальнення знань умінь і навичок з даної теми.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

м. Кмітливість Говорять математика складна наука . Що в ній немає справжньої краси. Як так говорять ти не слухай. Як так говорять ти не вір. Сьогодні ми з вами підіб’ємо підсумок вивчення теми “Дії над десятковими дробами”. Ми будемо подорожувати країною знань, повторимо тему і оцінимо свої знання. Подорож країною “Десяткові дроби” буде проходити за таким маршрутом: ст. Лічильна село Порівняйкіно містечко Наближене селище Рахувайкіно м. Кмітливість Кінцева зупинка Місто Цікавинка

Номер слайду 3

Зупинка станція “Лічильна”

Номер слайду 4

Повторимо таблицю множення та розглянемо приклади на додавання та віднімання , множення та ділення десяткових дробів, в яких є якісь плутанини. Щоб узнати, як ви розв’язуєте ці приклади, виконаємо математичну зарядку: якщо дія правильна – піднімаємо руки вгору, якщо є помилка – витягуємо руки вперед. (якщо приклад неправильний або містить … , що необхідно зробить, щоб він став вірним) 40 : 8 = 5 - … 1 ∙ а = а + … 81 : 9 = 8 + … 6 ∙ 0 = 6 - … 1,5 ∙ 3 = 45 5,6 : 8 = 0,7 0 : 4,5 = 0 345 – 245 = 1 6,5 + 9,5 = 16 34,5 + 10,5 = 44,5 19,9 – 10,9 = 99

Номер слайду 5

Розв’яжи ті приклади, які відповідають ряду в автобусі, на якому ти сидиш. ( лівий ряд – І варіант, правий ряд – ІІ варіант) Той, хто швидше виконає дії біля дошки буде давати правильні відповіді, а всі інші перевірять правильність своїх обчислень. Лівий ряд Правий ряд 3,6 : 0,6 8,1 : 3 2,8 : 4 3,2 : 0,8 4,5 : 1,5 6,4 : 4 128,9 ∙ 0,01 67,9 ∙ 0,001 9,6 : 6 7,2 : 1,2 98,56 : 10 90,76 ∙ 10 123, 45 ∙ 100 234,87 : 100 Спробуй сам

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Один из крупніших місячних кратерів (82 кілометра по ширині) був названий іменем цього видатного вченого, філософа, мислителя Розгадати ім’я цього вченого ви зможете розв’язавши завдання та поставивши відповіді в порядку зростання 15, 8 – 14,3 = … ( Р ) 72,8 : 80 = … ( А ) 3,02 + 8,98 = … ( М ) 28,3 ∙ 0,1 = … ( Х ) 3 : 0,15 = … ( Д ) 7,55 – 2, 05 = … ( І ) 70,5 : 5 = … ( Е ) Відповідь : А Р Х І М Е Д

Номер слайду 8

Зупинка містечко “Цікавинка”

Номер слайду 9

В багатьох країнах світу це число взагалі не використовують в обіході. В Великобрітанії, наприклад, на вулиці немає будинку з цим номером, в кінотеатрах не існує ряду під цим числом. Що це за число ви можете дізнатись, якщо правильно розв’яжите рівняння, що відповідає вашому ряду. Лівий ряд Правий ряд (23,5 – х) : 2,5 = 4,2 (15,45 – у) : 0,7 = 3,5 Відповідь: 13

Номер слайду 10

Зупинка село “Порівняйкіно”

Номер слайду 11

На цій зупинці ви позмагаєтесь в спритності обчислень. Кожен ряд отримає картку із завданнями, які необхідно виконувати за ланцюжком (кожен виконує одне завдання і передає картку далі по ряду). Перемагає той ряд, який найшвидше і правильно виконає завдання (виконуючи завдання не забудьте підписати його своїм прізвищем) Перевіримо ваші відповіді Лівий ряд Правий ряд 42,31 > 43,30 41,77 > 41,78 8,48 < 8,49 3,24 < 3,34 0,0045 > 0,0039 0,0025 < 0,003 2,031 < 2,039 2,065 >1,065 11,55 < 11,6 100,38 <100,4

Номер слайду 12

Зупинка містечко “Наближене”

Номер слайду 13

Для того, щоб відправитись далі нам треба допомогти жителям цього містечка – виконати завдання, яке дав нам його мер. Споруди жителів мають певну висоту, яка записана в різних одиницях вимірювання. Будувати наступні будинки, вище ніж самий високий з них не можливо. Нам необхідно перевести висоту кожної споруди в метри та виконати округлення отриманих чисел до вказаного розряду. Житлові будинки (до десятих) 37525 мм; 25,8 дм; 145 см; 2589,1 мм; 0,0215 км; Заводи, фабрики, магазини (до сотих) 45825 мм; 14,001 дм; 213,05 см; Школи та дитячі садочки (до десятків) 98 дм; 0,01222 км; 250,36 см; Назви найбільшу висоту, що це за споруда?

Номер слайду 14

Зупинка місто “Кмітливість”

Номер слайду 15

Будь уважним і ми швидко доїдемо до кінцевої зупинки нашої подорожі. Розгадай ребус: 2) Який знак необхідно поставити між числами 4 і 5, щоб отримати число менше за 5 і більше за 4? 3) Обчисли за 3 секунди приклад (усно) 56,8 ∙ 0,9 + 56,8 ∙ 0,1 = Відповіді: Задача складається з умови і запитання. Кому. Отримаємо число 4,5 56,8 ∙ ( 0,9+0,1 ) = 56,8 ∙ 1 = 56,8

Номер слайду 16

Кінцева зупинка “Гарна оцінка” Дякую за активність, уважність та веселий настрій.

Номер слайду 17

Закінчилась наша подорож, але чекаємо на Вас для подорожі в інші математичні країни.

Перегляд файлу

Тема: Дії над десятковими дробами.

Мета: Закріпити навички виконання дій над десятковими дробами, закріпити

            навички усної лічби;

   Розвивати увагу та логічне мислення;

            Прищеплювати любов до математики;

  Виховувати активність та самостійність, почуття колективної роботи,

  наполегливість під час вивчення математики.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, картки із завданнями.

Урок-подорож

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
    • Перевірка присутніх на уроці (якщо діти всі мають мобільний зв’язок, можна використати  «Хмару слів» сервісу Mentimeter) 
    • Повідомлення теми, мети уроку. (слайд 1).

Говорять математика складна наука .

Що в ній немає справжньої краси.

Як так говорять ти не слухай.

Як так говорять ти не вір.

     Сьогодні ми з вами підіб’ємо підсумок вивчення теми “Дії над  десятко-вими дробами”. Ми будемо подорожувати  країною знань, повторимо тему і оцінимо свої знання.

Подорож країною “Десяткові дроби” буде проходити за таким маршрутом: (слайд 2).

  1. Повторення та актуалізація опорних знань. (посадка в автобус)

Опитування теоретичного матеріалу:

  • Що таке десятковий дріб?
  • З яких частин складається десятковий дріб?
  • Як порівняти два десяткових дроби як?
  • Як додати два десяткові дроби?
  • Як відняти два десяткові дроби?
  • Як помножити два десяткові дроби?
  • Як поділити десятковий дріб на натуральне число?
  • Як поділити десятковий дріб на десятковий дріб?
  • Правила округлення десяткового дробу.
  1. Розв’язування завдань. (подорож по країні «Десяткові дроби»)

       (Протягом всієї подорожі - за кожну правильну відповідь активні учні отримують фішки)

  • Станція «Лічильна» (Слайди 3,4)

Повторимо таблицю множення  та розглянемо приклади на додавання  та віднімання , множення та ділення десяткових дробів, в яких є якісь плута-нини. Щоб узнати, як ви розв’язуєте ці приклади, виконаємо  математичну зарядку: 

якщо дія правильна – піднімаємо руки вгору,

якщо є помилка – витягуємо руки вперед.

(якщо приклад неправильний або містить  … , що необхідно зробить, щоб він став вірним)

40 : 8 = 5 - …                   1 ∙ а = а  + …               81 : 9 = 8 + …

6 ∙  0  = 6 - …                   1,5 ∙ 3 = 45                   5,6 : 8 = 0,7

0 : 4,5 = 0                         345 – 245 = 1               6,5 + 9,5 = 16

34,5 + 10,5 = 44,5            19,9 – 10,9 = 99

           

Лівий ряд

Правий  ряд

3,6 : 0,6

8,1 : 3

2,8 : 4

3,2 :  0,8

4,5 : 1,5

6,4 : 4

128,9 ∙ 0,01

67,9 ∙ 0,001

9,6 : 6

7,2 : 1,2

98,56 : 10

90,76 ∙ 10

123, 45 ∙ 100

234,87 : 100

               Спробуй сам (Слайд 5)

       Розв’яжи ті приклади, які відповідають ряду в автобусі, на якому ти сидиш. ( лівий ряд – І варіант, правий ряд – ІІ варіант ).

             Той, хто швидше  виконає дії -

      біля дошки буде давати правильні   

      відповіді, а  всі інші перевірять

      правильність своїх обчислень.

 

 

 

 

  • Місто «Рахувайкіно» (Слайди 6,7)

    Один из крупніших місячних  кратерів (82 кілометра по ширині)  був названий іменем цього видатного вченого, філософа, мислителя. Розгадати ім’я цього вченого ви зможете розв’язавши  завдання та поставивши відповіді в порядку зростання

15, 8 – 14,3 = … ( Р )                 72,8 : 80 = … ( А )              3,02 + 8,98 = … ( М )                 28,3 ∙ 0,1 = … ( Х )                     3 : 0,15 = … ( Д )                7,55 – 2, 05 = … ( І )

      70,5 : 5 = … ( Е )

      Відповідь: Архімед.

 

  • Містечко «Цікавинка» (Слайди 8,9)

         В багатьох країнах світу це число взагалі не використовують в  обіході.  В Великобрітанії, наприклад, на вулиці немає будинку з цим номером, в кінотеатрах не існує ряду під цим числом. Що це за число ви можете дізнатись, якщо правильно розв’яжите рівняння, що відповідає вашому ряду.

Лівий ряд

Правий ряд

         (23,5 – х) : 2,5 = 4,2

       (15,45 – у) : 0,7 = 3,5

       Відповідь: 13

 

  • Село «Порівняйкіно» (Слайди 10,11)

На цій зупинці ви позмагаєтесь в спритності обчислень.

Кожен ряд отримає картку із завданнями, які необхідно виконувати за ланцюжком (кожен виконує одне завдання і передає картку далі по ряду).

Перемагає  той ряд, який найшвидше і правильно виконає завдання (виконуючи завдання не забудьте підписати його своїм прізвищем)

 

Лівий ряд

Правий ряд

42,31 > 43,3*

41,7* > 41,78

8,48 < 8,4*

3,24 < 3,*4

0,00*5 > 0,0039

0,00*5 < 0,003

2,031 < 2,0*9

2,065 > *,065

11,*5 < 11,6

100,*8 < 100,4

 

  • Містечко «Наближене» (Слайди 12,13)

Для того, щоб відправитись далі нам треба допомогти жителям цього містечка – виконати  завдання, яке дав нам його мер.

 Споруди  жителів мають певну висоту, яка записана в різних одиницях вимірювання. Будувати наступні будинки, вище ніж самий високий з них не можливо.               Нам необхідно перевести висоту кожної споруди в метри та виконати округлення отриманих чисел до вказаного розряду.

Житлові будинки (до десятих)

37525 мм; 25,8 дм; 145 см; 2589,1 мм; 0,0215 км;

Заводи, фабрики, магазини (до сотих)

45825 мм; 14,001 дм; 213,05 см;

 Школи  та дитячі садочки (до десятків)

98 дм; 0,01222 км; 250,36 см;

Назви найбільшу висоту, що це за споруда?

 

  • Місто «Кмітливість» (Слайди 14,15)

Будь уважним і ми швидко доїдемо до кінцевої зупинки нашої подорожі.

  1. Розгадай ребус:

Описание: сканирование0006

 

2)  Який знак необхідно поставити між числами 4 і 5,

     щоб отримати число менше за 5 і більше за 4?

3)  Обчисли за 3 секунди приклад  (усно)

            56,8 ∙  0,9 + 56,8 ∙  0,1 =

Відповіді:

  1.                   Задача складається з умови і запитання.
  2.                   Кому. Отримаємо число 4,5
  3.                   56,8 ∙ ( 0,9+0,1 ) = 56,8 ∙ 1 = 56,8

 

     4. Підбиття підсумків уроку.

  Ось і закінчилася наша подорож.

  •     Чим же ми займались під час подорожі?
  •     Що нового дізналися?
  •     Чи задоволені ви своєю працею на уроці?

 

Учні рахують отримані фішки. Самим активним виставляються оцінки.

Також оцінки отримають ті учні, які виконали правильно завдання на картках  (після перевірки). (Слайд 16).

 

  1. Домашнє завдання.

Виконати обчислення: №1130 (4), №1146(2)

Розв’язати рівняння: № 1119 (3), №1134 (2)

Додатково: написати оповідання або казку про життя десяткових дробів.

  • (Слайд 17)

 

 

Література:

Математика. Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти

                       автори: Н. Тарасенкова, І Богатирьова, О. Коломієць, З. Сердюк

                      Київ, вид-во Оріон, 2022 р.

                

 

 

 

 

zip
Додано
21 липня 2023
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку