Урок. Презентація "Нумерація чисел у межах 100."

Про матеріал
План- конспект уроку математики на заявлену тему з мультимедійною підтримкою (медіапрезентація додається), мета якого-систематизувати знання чисел у межах 100. Дидактична задача: закріпити знання порядку чисел першої сотні, їх десяткового складу, прийому подання числа у вигляді суми розрядних доданків; закріпити знання способів порівняння чисел і вміння порівнювати числа в межах 100; учити розташовувати числа в порядку зростання та спадання; вчити характеризувати числа; формувати вміння розв'язувати задачі; виконувати додавання і віднімання на основі знання нумерації чисел першої сотні; формувати обчислювальні навички та вміння знаходити значення виразів на кілька дій. Розвивальна задача: розвиток логічного мислення учнів шляхом відновлення істинних нерівностей, вилучення "зайвого" числа з ряду чисел, творчої роботи над задачами. Виховна задача:виховувати любов до тварин.
Перегляд файлу

 Тема: Нумерація чисел у межах 100.

Мета: систематизувати знання чисел у межах 100.

Дидактична задача: закріпити знання порядку чисел першої сотні, їх десяткового складу, прийому подання числа у вигляді суми розрядних доданків; закріпити знання способів порівняння чисел і вміння порівнювати числа в межах 100; учити розташовувати числа в порядку зростання та спадання; вчити характеризувати числа; формувати вміння розв'язувати задачі; виконувати додавання і віднімання на основі знання нумерації чисел першої сотні; формувати обчислювальні навички та вміння знаходити значення виразів на кілька дій.

Розвивальна задача: розвиток логічного мислення учнів шляхом відновлення істинних нерівностей, вилучення "зайвого" числа з ряду чисел, творчої роботи над задачами.

Виховна задача:виховувати любов до тварин.

             ХІД  УРОКУ

І.   Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів

       Дзвоник вже сигнал нам дав,

       Працювати час настав.

       Усміхніться один одному малята

       Щоб приємно всім було нам працювати.

                            Любі діти, у наш клас

                            Завітали люди щирі

                            Привітайте в добрий час

                            Гостей посмішкою й миром.

- спочатку сідає краса і ніжність, а тепер сила і мужність.

- На який урок запросив нас дзвінок? (на урок математики)

- Яка головна мета уроку? (Швидко міркувати, правильно рахувати, логічно мислити.)

Тема нашого уроку: Нумерація чисел у межах 100.

- Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом.

  Щоб добре все знати,

  Треба не просто відповідати,

   А міркувати, швидко рахувати,

   Дружно й плідно працювати,

   Свій розум розвивати.

- У кожного з вас на парті дві квіточки: одна сумна, інша - радісних веселкових кольорів. На прикінці уроку ми з цих квіточок створимо букет. Яким він буде, залежить від вас, вашого настрою, вашої роботи на уроці.

ІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

            Усний рахунок.

- Розпочинаємо з розминки.

- Як називаються числа при додаванні?

- Яке число при додаванні найбільше?

- Чи може сума дорівнювати одному із доданків?

- Як називаються числа при відніманні?

- Яке число при віднімання найбільше?

- Чи може різниця дорівнювати зменшуваному?

               1. Хлопчик заплатив за ручку 4 монети по 10копійок. Скільки    

                  коштує ручка? (40копійок)

- Як ви отримали 40коп.? (взяли 4 монети по10 коп. а 10+10+10+10=40)

               2. У швачки було 3мотки тасьми по10дм у кожному. Для того щоб

               прикрасити сорочку вона використала 30дм тасьми. Скільки тасьми

               у швачки залишилось?  (Я вважаю що 0дм)

- Доведіть що відповідь правильна.                (10дм у кожному мотку а   10+10+10=30 а швачка використала 30дм значить залишилось 0дм)

- Які уміння ми з вами удосконалювали? (віднімання і додавання круглих чисел)

- Подивіться на дошку. За яким планом ми будемо працювати на уроці.

     1. Удосконалюємо.

     2. Повторюємо.

     3. Закріплюємо.

     4. Підсумовуємо.

- Продовжуємо удосконалювати свої навички. А до нас за допомогою звернувся кіт Матроскін.

             ЗАДАЧА (записана на дошці без питання)

- Кіт Матроскін зібрав 10 глечиків сметани, а вершків - на 7 глечиків більше. 

- Чи можна це назвати задачею? (Ні)

- Чому? (Немає запитання.)

- Отже задача складається з ... (умови і запитання)

- До дошки підуть {2учня}  Ви зараз попрацюєте у такій міні групі усамітнення. Із ряду запитань треба вибрати таке запитання яке відповідає  умові.

- А ми з вами продовжуємо удосконалювати вміння. Увага на екран. Що це за числа?  (числа першої сотні)

- Удосконалюємо вміння читати числа 1-ої сотні і правильно їх називати.

- Продовжте ряди чисел  1      11     21     31

                                            60    61    62     63

  (У першому ряді записані числа, які містять 1 одиницю, тому ряд можна продовжити так: 41, 51, 61, 71, 81, 91. Ці числа відрізняються числом десятків, - десятки збільшуються на 1.

      У другому ряді записані числа, які містять 6 десятків , а відрізняються вони одиницями, - одиниці збільшуються на 1; цей ряд можна продовжити так: 64, 65, 66, 67, 68,69.)

1. Назвіть числа в яких 4десятки. (40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49.)

2. Назвіть числа в яких 9одиниць. (9, 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, 99.)

3. Яке число містить 8десятків? (80)

     Назвіть наступні 9 чисел. (81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89)

     Чим вони схожі? (Усі ці числа містять 8 десятків.)

      До кожного з названих чисел назвіть число, яке на один десяток менше.

    (71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79.)

    Що змінилося у числах? (У числах змінилися десятки , а без змін залишилися одиниці.)

- Назвіть числа 6-го десятка. (51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60.)

- Назвіть найменше і найбільше число 3-го десятка. (21, 30)

- Разом з котом Матроскіним до нас завітав...

Гостроносий і малий,

Сірий тихий і не злий.

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?  (їжачок)

- Відкрийте будь ласка зошит на сторінці 59. Досліди число  59.

- Якими способами  можна  утворити число 59? (З наступного числа, відняти 1    60-1=59   ; До попереднього числа, додавши 1.  58+1=59    ; з десятків та одиниць   50+9=59)

- Дайте характеристику числу 59 за планом:

     1) Яке це число - одноцифрове чи двоцифрове?

     2) За допомогою яких цифр воно записано?

     3) Що позначає кожна цифра в записі числа 59?

     4) Як число 59 можна утворити з десятків та одиниць?

     5) Назвіть наступне та попереднє число до числа 59.

     6) Як число 59 можна утворити з наступного до нього? з попереднього?

Завдання №1 (50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59.)

Завдання №2 (93, 83, 73, 63, 53, 43, 33, 23, 13, 3)

Закріплення знань про одноцифрові, двоцифрові, круглі числа.

У кожному ряді знайдіть" зайве" число.

40       8       90      16      20

50      70     14      20      90

7          5        3         9       15    6

(У першому ряді "зайве" число 8, бо воно одноцифрове, а решта - двоцифрові;  у другому ряді "зайве" число 14, тому що решта чисел круглі; у третьому ряді "зайве" число 15, бо решта одноцифрові.)

- Як ви розумієте поняття "сума розрядних доданків?" Що треба зробити, щоб подати число у вигляді суми розрядних доданків?   (Треба записати число у вигляді суми десятків і одиниць.)

Виконуємо завдання під№4.   1ряд червоний будиночок

                                                              2ряд блакитний

                                                              3ряд зелений

- Перевіряємо.

- Що ми зараз повторили? (Прийом подання числа у вигляді суми розрядних доданків.)

ІІІ.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- А хто з вас пам'ятає яке завдання мали дівчатка? (Підібрати питання до задачі)

- Давайте подивимось чи впоралися вони?   (діти виходять зачитуємо питання яке вони підібрали , пояснюють чому; зачитуємо питання які не вибрали пояснюємо чому)

ПИТАННЯ

1.   Скільки глечиків вершків зібрав Матроскин?

2.   Скільки глечиків сметани зібрав Матроскін?

3.   Скільки глечиків вершків віддав Матроскін дяді Федору?

4.   Скільки всього сметани та вершків зібрав Матроскін?

- Молодці.

- То яка перед нами стоїть задача? (Розв'язати задачу.)

- Що таке в задачі сметана і вершки? (ключові слова)

- А які числові значення має задача?  (10,  7)

- Подивіться завдання під №10. Чи така у вас задачка?    Запишіть короткий запис  задачі.

С.- 10гл.

В.-? на 7б.

- Хто покаже яка схема підходе до розв'язання задачі?

- Якого виду ця задача? (Задача на збільшення числа на кілька одиниць.)

- Як її розв'язати?  (Треба до 10+7)

- Запишіть розв'язання.

- Яку відповідь ви отримали? (17 глечиків)

- Піти до дошки і записати розв'язання задачі.   (10+7=17(гл.))

- Як записали відповідь? (17 глечиків вершків)

- За яким зразком ви працювали?

20+10              20+6

3+20

 

- Розгляньте рівності.           10 + 4=14

                                                4 + 10=14

                                                14 - 10=4

                                                14 - 4=10

- Що цікавого можна помітити у рівностях  на додавання? (Рівності на додавання показують утворення числа 14 з десятків та одиниць: потім переставили доданки значення суми не змінилася.)

- Який закон  додавання застосували? (Переставний : від перестановки доданків сума не міняється.)

- Що цікавого помітили у рівностях на віднімання? (У рівностях на віднімання від числа 14 віднімають  або його десятки, або одиниці.)

- Яке ще правило застосували? (Для складання  рівностей на віднімання - правило  взаємозв'язку арифметичних дій додавання і віднімання.)

- Як пов'язані арифметичні дії додавання і віднімання? (Якщо від суми двох чисел відняти перший доданок, то залишиться другий; якщо відняти другий доданок то залишиться перший. )

ІV.  Робота в групі.

- Складіть подібні рівності до інших випадків.

1ряд(10+8),    2ряд(10+5),    3ряд(10+7)

- Що ми зараз з вами закріпили? (Переставний закон додавання. Та взаємозв'язок  арифметичних дій додавання і віднімання.)

- До нас сьогодні завітала ще одна гостя.

Хто це у ліску стрекоче,

Всі новини знати хоче?

Це хитренька, білобока

З чорним хвостиком.... (сорока)

V.  З'єднайте лініями рівні величини. Робота в парах.

1дм                               1дм4см                                 11см

                  1дм1см

14см                             16см                  10см                  1дм6см    

 

(Замінили просте іменоване число складеним.)

VI.  Закріплення  обчислювальних  прийомів  додавання і віднімання.

Завдання №5 Виконуємо ланцюжком.

Завдання №6 Дівчатка розв'язують приклади першого рядочка, а хлопчики другого.

Завдання №7 закресліть відповіді в прикладах які розв'язані неправильно.

(Помилки: 10-3=13 - тут додали 3, а треба було відняти3; 17-1=18 - відняти 1- це означає одержати попереднє, а не наступне; 39+1=38 - додати 1 це означає одержати наступне, а не попереднє число; 16+0=0 - при додаванні нуля одержуємо те саме число.)

VII. Розвиток логічного мислення.

 А до нас за допомогою звернулась красуня Альфа і попросила перевірити завдання яке вона виконувала на виставці собак.

Завдання №9.  

Про кого йдеться в задачі? (про собак)

 Які собаки взяли участь у виставці? (вівчарки та спанієлі)

Чи відомо скільки спанієлів? (так спанієлів 26)

Чи відомо скільки вівчарок? (10)

Про що треба дізнатися? (Скільки всього собак було на виставці?)

Покажіть опорну схему задачі. Що будемо знаходити в задачі? (суму)

Перевірте, чи правильно Альфа записала розв'язання.

- Перекажіть умову задачі. Яке запитання можна поставити до даної умови, щоб задача розв'язувалась за допомогою арифметичної дії віднімання? (На скільки більше спанієлів, ніж вівчарок? На скільки менше вівчарок, ніж спанієлів?) Покажіть опорну схему задачі. Це задача якого виду? (на різницеве порівняння)

Яким правилом ми користуємось коли порівнюємо два числа? (Для того, щоб дізнатися на скільки одне число більше чи менше за інше, треба від більшого відняти менше.)

VIII.  Рефлексія  навчально - пізнавальної  діяльності  учнів.

- Що ми повторили на уроці? (порядок чисел першої сотні; розташування чисел в порядку зростання і спадання; одноцифрові, двоцифрові та круглі числа; як правильно замінити просте іменоване складеним; розв'язували задачу на збільшення на кілька одиниць; складали задачу на різницеве порівняння.)

- Чи все вам вдалося?

- Що викликає труднощі?

- Чи отримали ви задоволення від своєї роботи?

- Будь ласка, візьміть квіточку, що відповідає вашому настрою на уроці і додайте в букет.

- Ви були молодці. У вас вийшов дуже гарний, красивий букет.

- Урок закінчено.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК МАТЕМАТИКИ 1клас Тема: Нумераціячисел у межах 100

Номер слайду 2

Девіз: Щоб добре все знати,Треба не просто відповідати, А міркувати, швидко рахувати,Дружно й плідно працювати,Свій розум розвивати.

Номер слайду 3

?rr

Номер слайду 4

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99100

Номер слайду 5

план 1. Яке це число – одноцифрове чи двоцифрове? 2. За допомогою яких цифр воно записано? 3. Що позначає кожна цифра в записі числа 59? 4. Як число 59 можна утворити з десятків та одиниць? 5. Назвіть наступне та попереднє число до числа 59. 6. Як число 59 можна утворити з наступного до нього? З попереднього?

Номер слайду 6

Знайди “зайве” число 40 90 16 20 50 70 20 90 7 5 3 9 6 81415

Номер слайду 7

Нумерація чисел у межах 100 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 8

Скільки глечиків сметани зібрав Матроскін?Скільки глечиків вершків зібрав Матроскін?Скільки глечиків вершків віддав Матроскін дяді Федору?Скільки всього сметани та вершків зібрав Матроскін?

Номер слайду 9

Дякую

Номер слайду 10

10 + 4 = 1444 +4 +4 + 10 = 14 14 – 10 = 4 14 – 4 = 10

Номер слайду 11

5. Знайди значення виразів68 – 60 = 8 90 + 3 = 37 – 7 = 72 – 70 = 28 – 8 = 60 + 5 = 93 30 2 20 65 83 – 80 = 29 – 9 = 50 + 5 = 3 20 55

Номер слайду 12

Відшукай помилку10 + 8 = 1810 – 3 = 13 17 – 1 = 39 + 1 = 18 38 15 – 5 = 16 + 0 = 15 0

Номер слайду 13

МОЛОДЦІ

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ліщук Тетяна Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевчук Анастасія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шалепа Антонина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
27832
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку