5 клас
Основи здоров’я
Розділ 4. Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі
Тема: Причини виникнення і способи гасіння невеликих пожеж. *Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.
Мета: розширити й систематизувати знання учнів про умови виникнення пожежі; навчити правил безпечної поведінки під час пожежі; розвивати навички застосування простих способів індивідуального захисту; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручники, світлини, маркери
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Історичні події:
Люди раннього палеоліту, що відкрили вогонь під час обробки каменів, використовували дим для відлякування літаючих комах. І тільки через деякий час були відкриті кулінарні функції вогню.
Запальничка з’явилася в 1823 році. Її винайшов хімік Іоганн Вольфганг Деберейнер. Перші сірники з’явилися дещо раніше, в 1805 році. Їх винайшов Жан Шансель. У 1826 році Джон Уокер почав виробництво сірчаних сірників.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пожежа – це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить із під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, часто й до загибелі людей. Останнім часом щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине людина, 2-3 осіб одержують травми й опіки, кожен третій загиблий – дитина. В Україні пожежі теж приносять теж приносять багато біди. Пожежа не виникає сама по собі. Причин виникнення дуже багато.
Уявіть, що ви з класом пішли в похід до лісу. явіть, що ви з класом пішли в похід до лісу. На мальовничій галявині ви виставили намет, розклали речі, поплавали в річці, що розташована поряд. Наступив вечір, і всі відчули наближення нічної прохолоди. Ви вирішили запалити багаття.
Складемо трикутник вогню. Цей термін французький хімік Лавуазьє,
для того щоб легше запам’ятати 3 умови виникнення пожежі.
Коли?
Що? Де?
Дослід. Насипте в склянку піску, вставте в нього недогарок свічки й запаліть. Потім накрийте склянку блюдцем. Вогонь невдовзі згасне через нестачу кисню.
Обговорення:
Джерело запалювання
Займисті матеріали Кисень (складова повітря)
Зверни увагу на знак, який є на упаковках (посудинах) із горючими матеріалами і речовинами. Розкажи про нього.
Складаємо схему
РЕЧОВИНИ |
Займисті – загораються від джерела запалювання і продовжують горіти, коли воно зникає |
Важко займисті – загоряються, тліють від вогню, без джерела запалювання їх горіння припиняється |
|
Незаймисті – не горять за будь-яких умов |
Поміркуй
Які матеріали й речовини зображені на малюнку:
А) легкозаймисті
Б) важкозаймисті
Г) негорючі
(хмиз, вода, пісок, одяг, опале листя, спирт, цегла, пластмаса)
V. Закріплення вивченого матеріалу
Попрацюйте в парі
Практичне завдання
Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи
Мета: відпрацювати навички евакуації з приміщення школи і навчитися захищати органи дихання від отруйних газів
Порядок виконання роботи
VI. Домашнє завдання
Опрацювати параграф______
Творча робота: скласти вірші або намалювати плакат «Вогонь, діти, не для гри, пам’ятайте це завжди!» про причини пожеж, способи гасіння.
VIІ. Підсумок уроку
Перегляд мультфільму (https://www.youtube.com/watch?v=pllibn-C3x0)