Урок "Причини виникнення і способи гасіння невеликих пожеж"

Про матеріал
конспект уроку, практичне завдання "Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи"
Перегляд файлу

5 клас

Основи здоров’я

Розділ 4. Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі

Тема: Причини виникнення і способи гасіння невеликих пожеж. *Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.

Мета: розширити й систематизувати знання учнів про умови виникнення пожежі; навчити правил безпечної поведінки під час пожежі; розвивати навички застосування простих способів індивідуального захисту; виховувати бережливе ставлення до свого життя.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручники, світлини, маркери

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Історичні події:

Люди раннього палеоліту, що відкрили вогонь під час обробки каменів, використовували дим для відлякування літаючих комах. І тільки через деякий час були відкриті кулінарні функції вогню.

Запальничка з’явилася в 1823 році. Її винайшов хімік Іоганн Вольфганг Деберейнер. Перші сірники з’явилися дещо раніше, в 1805 році. Їх винайшов Жан Шансель. У 1826 році Джон Уокер почав виробництво сірчаних сірників.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Інформаційне повідомлення

Пожежа – це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить із під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, часто й до загибелі людей. Останнім часом щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине людина, 2-3 осіб одержують травми й опіки, кожен третій загиблий – дитина. В Україні пожежі теж приносять теж приносять багато біди. Пожежа не виникає сама по собі. Причин виникнення дуже багато.

  1. Перегляд відео (https://www.youtube.com/watch?v=g48CR5Winuo)
  2. «Мікрофон». Назвати причини виникнення пожежі.
  3. Проблемне запитання.

Уявіть, що ви з класом пішли в похід до лісу. явіть, що ви з класом пішли в похід до лісу. На мальовничій галявині ви виставили намет, розклали речі, поплавали в річці, що розташована поряд. Наступив вечір, і всі відчули наближення нічної прохолоди. Ви вирішили запалити багаття.

  • Що Вам потрібно для того, щоб вогонь та тепло з’явилися на вашій галявині?

Складемо трикутник вогню. Цей термін французький хімік Лавуазьє,

     для того щоб легше запам’ятати 3 умови виникнення пожежі.

 

Коли?

 

 

 

 

 

Що?                                     Де?

Дослід.  Насипте в склянку піску, вставте в нього недогарок свічки й запаліть. Потім накрийте склянку блюдцем. Вогонь невдовзі згасне через нестачу кисню.

Обговорення:

  • Що необхідно, щоб почалося горіння? (Займистий матеріал – гніт свічки)
  • Де відбувається горіння? (Там, де є кисень)
  • Коли це може трапитися? (Коли є джерело запалювання – іскра від сірника)
  • Чому пожежа загасає, коли запалити свічки, а потім накрити її?
  • Чому вогонь спалахує з більшою силою, якщо відчиняють вікно?

 

 

 

Джерело запалювання

 

 

 

Займисті матеріали                                                Кисень (складова повітря)

  1.  Пригадай!

скачанные файлы.jpg                     Зверни увагу на знак, який є на упаковках (посудинах) із    горючими матеріалами і речовинами. Розкажи про нього.

 

 

 

 

 

 

 

 

Складаємо схему

 

 

 

 

РЕЧОВИНИ

Займисті – загораються від джерела запалювання і продовжують горіти, коли воно зникає

Важко займисті – загоряються, тліють від вогню, без джерела запалювання їх горіння припиняється

Незаймисті – не горять за будь-яких умов

Поміркуй

Які матеріали й речовини зображені на малюнку:

А) легкозаймисті

Б) важкозаймисті

Г) негорючі

(хмиз, вода, пісок, одяг, опале листя, спирт, цегла, пластмаса)

V. Закріплення вивченого матеріалу

Попрацюйте в парі

  1. Обговоріть, як правильно гасити пожежу водою. Які засоби для цього використовують? Проговоріть порядок гасіння пожежі водою з використанням відра.
  2. Обговоріть вислів «Вогонь – добрий слуга, але поганий хазяїн»

Практичне завдання

Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи

Мета: відпрацювати навички евакуації з приміщення школи і навчитися захищати органи дихання від отруйних газів

Порядок виконання роботи

  1. Змоделюйте ситуацію, коли необхідна евакуація вашого класу з приміщення школи.
  2. Ознайомтеся з планом евакуації школи. Уважно розгляньте всі умовні позначення.
  3. Пройдіть тим маршрутом, який указаний у цьому плані.
  4. Визначте час, за який ви встигає провести евакуацію вашого класу з приміщення школи.
  5. Зробіть висновки щодо важливості навичок евакуації з приміщення школи.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф______

Творча робота: скласти вірші або намалювати плакат «Вогонь, діти, не для гри, пам’ятайте це завжди!» про причини пожеж, способи гасіння.

VIІ. Підсумок уроку

Перегляд мультфільму (https://www.youtube.com/watch?v=pllibn-C3x0)

 

 

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
2899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку