Урок " Відпочинок на природі.Правила купання у водоймах"

Про матеріал
розглянути правила безпечної поведінки на воді; розвивати і формувати практичні вміння та навички учнів аналізувати, попереджувати небезпечну поведінку на воді та надавати першу допомогу постраждалим на воді.
Перегляд файлу

Урок №

Тема: Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах.

Мета: розглянути правила безпечної поведінки на воді;  розвивати і формувати практичні вміння та навички учнів аналізувати, попереджувати небезпечну поведінку на воді та надавати першу допомогу постраждалим на воді.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

ІІ. Актуалізація  опорних знань.

Опитування

— Який ви знаєте відпочинок? Який відпочинок найкращий?

— Чому людина намагається  відпочити  саме на природі?

— Чим приваблює людину ліс?

— У яку пору року  найбільше подобається відпочивати в лісі?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель. Природа — це живий організм, а ми з вами є частиною природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь.  А це  залежить від нас самих, від нашої поведінки.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

«Асоціативний кущ»

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Скоро закінчиться навчальний рік, попереду довгі літні канікули. Найкращий відпочинок —  це відпочинок на природі. Природа дарує людям чисте повітря, гарний настрій.Береги річок, морів, озер, ставків також чудові місця для відпочинку, а плавання — один із найкорисніших видів руху, але  не треба забувати що відпочинок біля води потребує особливої обережності.

Напередодні літа ми зосередимо всю увагу на тому, як передбачати небезпеки й уникати їх на берегах водойм, як надати першу допомогу тому, хто перегрівся чи обпікся на сонці, переоцінив свої сили і кличе на допомогу.

Кожний четвертий потерпілий на воді —  дитина  віком до 16 років.

Розповідь з елементами бесіди.

Передусім слід обрати безпечне місце для купання. Адже не кожна водойма чи ділянка берега підійде для цього.

Назви ознаки : а) безпечного, б) небезпечного пляжу:

1) знак «Купатися заборонено»;

2) розлитий бензин, бите скло, інше побутове сміття;

3) тваринницька ферма, вигін для випасання худоби;

4) чистий берег (пісок, галька);

5) корчі у воді;

6) рятувальна служба, буйки, що обмежують акваторію для купання;

7) береги, укріплені бетонними плитами;

8) міст, причал, інші гідротехнічні споруди;

9) обривистий берег, стрімка течія;

10) замулене дно, зарості очерету.

Розгляньте малюнки у підручнику.

Повітряні й сонячні ванни — найпопулярніші види загартовування, а легка засмага свідчить про те, що влітку ти чудово відпочив. Але засмагати треба обережно! Передусім пам’ятай про це, коли збираєшся до моря. Дехто першого ж дня перебуває на сонці забагато часу і цим псує собі решту відпочинку.Опіки, теплові та сонячні удари — не дивина серед відпочивальників, які нехтують порадою лікарів не ходити на пляж з 10-ї до 16-ї години і збільшувати час перебування на сонці поступово, починаючи з 5—10 хвилин.

Потренуйтеся надавати домедичну допомогу у разі теплового чи сонячного удару.

• відведи потерпілого у затінок;

• розстебни йому комірець, зніми з нього взуття;

• змочи обличчя і голову холодною водою або поклади на голову щось мокре й холодне;

• обмахуй його рушником чи газетою;

• дай випити мінеральної води;

• повідом медичного працівника

Чотири «надто небезпечно»

Ось чотири «надто небезпечно», треба добре пам’ятати всім, хто збирається купатись. Небезпечно плавати, коли:

• ти надто втомлений;

• ти надто далеко від друзів чи від берега;

• тобі надто холодно;

• тобі надто жарко.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

- Чому небезпечно запливати за обмежувальні буйки?

 -У чому небезпека підводного каміння?

- До чого можуть призвести жарти у воді, наприклад, якщо хтось без потреби кличе на допомогу або нишком підпливає під когось і хапає його за ноги?

VІ.Підбиття підсумку уроку.Рефлексія.

Закінчити речення:

«Сьогодні на уроці я дізнався …»

«Для мене було корисна інформація про …»

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати §, скласти пам'ятку для відпочивальника.

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
2071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку