Урок "Приходь до мене на день народження "

Про матеріал
План-конспект до уроку 75 (1). Приходь до мене на день народження з теми “My food” містить в собі такі розділи: Warming up; Presentation; Practice; Exercise; Ending. Також є посилання на відео, які можна використовувати на уроці, а також картки із зображенням продуктів харчування, які можна використовувати як наочний матеріал.
Перегляд файлу

Form 2

Unit 7.  Lesson 75 (1). Приходь до мене на день народження.

Date

Objectives:

to practice and use new words and word combinations;

to practice singing a song;

to practice structures “Do you like…? Yes, I do.\No, I don’t.”

to develop Ps’ listening, writing and speaking skills.

Vocabulary: chicken, lemonade, sweets, fruit, salad.

Structures:

Materials: PB, flashcards.

Outcomes: by the end of the lessons pupils will be able to learn new tongue twister; use new words and word combinations, speak what they like and what they don’t like, sing a song.

 

1.Warming up

First you read tongue twister slowly and then children should repeat after you.

Tongue twister: «Elizabeth’s birthday is on the third Thursday of this month»

 

2. Presentation

Ex. 1, p. 86 – listen, point.

Explain to pupils that they are going to listen to the audio and point.

Nick: Come to my birthday party, Ben.

Ben: A birthday party? How old are you?

Nick: I’m seven.

Children: Happy birthday! These are presents for you.

Nick: Thank you!

Mother: Do you like fruit salad?

Liz: Yes, I do!

Vic: Can I have some lemonade?

Ben: Here you are.

 

3. Practice

Ex. 2, p. 86 – listen and repeat.

Say pupils that they are going to listen and then repeat.

 

Exercise

Say pupils that they are going to watch the video and do the exercise.

 https://www.youtube.com/watch?v=T37bGn0N8x4

 

 

 

Ex. 3, p. 86 – listen and repeat.

Explain to pupils that they should listen and repeat.

 

You can show the video

https://www.youtube.com/watch?v=pXjzNHDWk_Y 

 

Play game “What’s missing?”

Place target flashcards on a board. Tell pupils to close their eyes. When they do, take away one of the flashcards. Then, tell the pupils to open their eyes. The first pupil say the missing flashcard wins that round. You can continue this game with the other cards.

 

Ex. 4, p. 86 – ask and answer in pairs.

First show the video

https://www.youtube.com/watch?v=gAZMezatWxw&t=7s

Pupils are going to practice structures “Do you like…? Yes, I do.\No, I don’t.” using new words.

 

Ex. 5, p. 87 – listen and sing.

Explain to pupils that they should listen and sing a song.

 

4. Ending

Ex. 6, p. 87 –  copy and write.

Explain to pupils that they should copy and write.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\вчительська пятірка\unnamed (1).jpg

 

E:\вчительська пятірка\_71756-924.jpg

E:\вчительська пятірка\depositphotos_13558649-stock-photo-mixed-colorful-sweets.jpg

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку