Урок "Приклади і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 1. Комахи"

Про матеріал

Інтегрований урок (математика + природознавство) у 1 класі

Приклади і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 1. Складання і рішення задач на знаходження суми і залишку. Вимірювання і порівняння довжини відрізка. Закріплення складу числа 8,9,10. Комахи

Мета:

  • -формувати навички додавання і віднімання 1;
  • -вчити обчислювати вирази на додавання і віднімання;
  • -розвивати логічне мислення; навички вимірювання і креслення відрізків;
  • -ознайомити з цікавими фактами з життя мурашок;
Перегляд файлу

Тема:

Приклади і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 1. Складання і рішення задач на знаходження суми і залишку. Вимірювання і порівняння довжини відрізка. Закріплення складу числа 8,9,10. Мурахи

Мета:

  • формувати навички додавання і віднімання 1;
  • вчити обчислювати вирази на додавання і віднімання;
  • розвивати логічне мислення; навички вимірювання і креслення відрізків;
  • ознайомити з цікавими фактами з життя мурашок;

Обладнання:

Мультимедійна презентація, проектор, рахунковий матеріал

Хід уроку:

Оргмомент

Дзвенить дзвінок, дзвенить дзвінок,

Розпочинати час урок.

Цільова установка

Математика з природою якось раз зібралися разом.

Почали між собою сперечатися, хто важливіший і цікавіший.

Природознавство:

 Я в світі найважливіша звичайно!

 Чи то ти в полі, чи в квартирі – життя усюди, безсумнівно!

Математика:

 Що твої комашки, метелики й черепашки? Числа  – в світі важливіші!

 Розвиваю швидкість думки, завдяки мені усі тут розумні!

Двох наук марну суперечку захотіли ми вирішити.

Математику з природою на уроці помирити!

Мотивація

(Презентація. Кадр 2. Підручник Богдановича с.  )

  • Яку казку читає кожен звір?  Хто про що читає?
  • Сьогодні разом з Мурашкою будемо вирішувати приклади і завдання, дізнаємося багато нового про мурах.

Контроль, корекція і закріплення знань

(На дошці мурахи з номерами від 1 до 10)

 Живуть мурахи великими і дружними сім'ями, в гнізді рудого лісового мурахи буває до 1 млн. жителів. Деякі з них у нас на дошці, а в лапках у них цифри. Давайте  розставимо мурашок  за зростанням.

Хвилинка чистописання

 А зараз

Я зошит відкрию

І навскіс покладу

Друзі, скажу вам відверто –

Ручку я ось так візьму.

Сяду прямо, не зігнуся

За роботу я візьмуся

 

 Мурахи різного розміру і забарвлення, але зовні вони дуже схожі і у всіх по 6 лапок, як у всіх комах. А працюють робочі мурашки не покладаючи лапок 7 років.

Давайте пропишемо з вами цифри 6 і 7 (Презентація. Кадр 3,4.)

 

Математичний диктант

 Запишіть число, яке стоїть перед числом 3, 8, після 4,7, між числами 5 і 7, 3 і 5 запиши найбільше однозначне число, найменше двозначне

Запис у зошитах:       2,7,5,8,6,4,9,10 (Презентація. Кадр 5.)

 

Усний рахунок.

Повторення складу чисел 8,9,10

  • Зазвичай лісові мурахи будують пагорби, купки – мурашник. Мурашник пронизаний безліччю тунелів для пішоходів, навколо нього багато водовідвідних каналів – мурашки не люблять вогкості. Через 40 днів після появи на світ відбуваються вікові зміни, і мурахи виходять з гнізда – стають фуражирами (добувають їжу) або будівельниками (будують і ремонтують мурашник), або солдатами (охороняють мурашник від чужинців), або няньками (доглядають за ляльками – гріють їх на сонечку, просушують від вогкості). (Презентація. Кадр 6.)
  • Зараз ми з вами будемо робочими мурахами і будуватимемо мурашники для наших трьох мурах 8,9,10 . (У кожного учня свій паперовий листочок з дерева з прикладом, діти розв’язують  приклад і свій листочок прикріплюють на дошку, будують мурашник)

 

Вирішення веселих завдань

  • Мураха з м’ячиками  грав, 1 м’ячик пострибав.

Запаморочилась голова. Було 3, а стало… (2)

 

  • До двох маленьких мурашóк прибігло 3 комашóк.

Усім пора це добре знать, що стало їх вже рівно... (5)

 

  • На пеньку мурахи грають.

Стала мама їх збирати

Рудих – 5 і чорних – 5.

Спробуй сам порахувати.

 

  • 5 рудих мурашок наввипередки на дерево поспішали,

Один злякався і внизу зостався.

Скільки хоробрих мурашок на дерево залізло?

 

Мультпауза

 Життя мурашок дуже цікаве, В. Біанкі написав казку «Як мураха додому поспішав» За нею був створений мультфільм, фрагмент якого ми зараз подивимося. Будьте уважні. (Презентація. Кадр 7.)

Вирішення прикладів

  • Хто допоміг мурасі дістатися додому?   (Презентація. Кадр 8,9,10,11.)
  • А до нас вони звернулися з проханням вирішити приклади.

(на дошці приклади:

5 + 2 – 3=  10 – 1 – 2 =

6 – 1 + 3 =                9 – 1 – 4 =

7 + 2 – 5 =                8 – 4 – 1 =

  • А як можна назвати всіх цих тварин одним словом (Комахи)
  • Гусениці землемір і листовійка це личинки метеликів п'ядуна і листовійки
  • А чому мураха поспішав додому?

Фізхвилинка  

                       (Презентація. Кадр 12.)

  • Чому мурах треба оберігати?

 В місцях своєї діяльності мурахи розпушують ґрунт, виносять на поверхню нові шари землі, багаті поживними речовинами. За кілька років своєї діяльності вони замінюють повністю верхній шар ґрунту.

Розв’язування задач

                      (Презентація. Кадр 13.)

 Мурахи дуже працелюбні, вони знаходяться в постійному русі з раннього ранку і до пізнього вечора. За один день можуть знищити до 10 тисяч комах. І ми, допоможемо мурашкам, якщо вирішимо завдання

  • Мурахи знайшли 5 жуків. Два з них вони віднесли в мурашник. Скільки ще жуків залишилося віднести в мурашник?

Вимірювання і креслення відрізків

                       (Презентація. Кадр 14.)

 Існує багато видів мурах. Руді лісові, чорні садові, будинкові. Але у всіх у них є мурахи-розвідники. Знайшов він видобуток і від видобутку до дому позначає свій шлях крапельками пахучої рідини.

 Давайте ми виміряємо який шлях подолає лісової рудий мураха і чорний садовий мураха і накреслимо шлях рудого мурашки

                      (Презентація. Кадр 15. Підручник с. 54 № 5)

Підсумок уроку

                     (Презентація. Кадр 17.)

 

 У фіналі нашого уроку з науками продовжимо розмову,

 Скажіть, математико з природою, нам вдалося вирішити ваш спір?

Без математики могутньої не знала б я про те,

Хто повзає найшвидше і носить більше всіх

Та подружилася я з числом!

 

Зізнаюсь, як прекрасне все живе,

Природа так багата чудесами,

Діти на уроці помирили тебе і мене,

Тепер люблю я мурашок, і пол. З лісами!

 

Ну от, друзі, наш урок закінчився.

Ми математику з природою помирили

Про комах багато цікавого відкрили.

Приклади й задачі мудрі розв’язали.

І повторили все, що знали.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку